  • 11. Data: 2016-05-16 06:53:24
    Temat: Re: benzyna / LPG > 3
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 16.05.2016 00:22, atm wrote:

    > Az tak pachnaco nie jest ale faktycznie w wczesniej zalinkowanym
    > artykule wnioski byly zdecydowanie gorsze:
    > https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=web&cd=9&ved=0ahUKEwizuYznjd3MAhWJkywKHW53CwoQFghl
    MAg&url=http%3A%2F%2Fwww.czasopismologistyka.pl%2Far
    tykuly-naukowe%2Fsend%2F333-artykuly-na-plycie-cd-1%
    2F7935-nowak-proszak-miasik-rabczak-wstepna-analiza&
    usg=AFQjCNHFyg7pHh9gaDZ1HUmLc8Ou4mPtrw&cad=rja

    > (PDF z zestawieniem wynikow pomiaru zaniczeczyszczenia spalin)

    Próbka jedengo samochodu to trochę mało...

    Shrek

  • 12. Data: 2016-05-16 12:52:59
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2016-05-15 o 16:07, atm pisze:

    > Stare ale chyba wciaz aktualne:
    > http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/czy-auto-na-gaz-
    naprawde-jest-ekologiczne/vwz2d

    Artykuły w czasopismach niemieckich są obarczone pewnym błędem związanym
    z właścicielami pisma (np. swego czasu było głośno o manipulacjach
    niemieckich pism, których tłumaczenia ukazywały się w Polsce - chodziło
    o rankingi aut). Generalnie Niemcy nie mają interesu w promowaniu LPG,
    bo większość ich producentów nie oferuje takich rozwiązań, a jeśli już,
    to szczątkowo.
    I przy okazji - trochę "rzeźbiłem" w tej branży jako pisacz tekstów
    motoryzacyjnych - żaden dziennikarz nie odważy się skrytykować
    jakiegokolwiek auta, bo na drugi raz nie dostanie auta do testów, nie
    dostanie zniżki na zakup, nie pojedzie do Barcelony na prezentację
    nowego modelu... Krytykować można jedynie model, który nie jest już
    produkowany lub ewentualnie coś, co jest niewymierne (autorowi np. nie
    spodoba się kształt kloszy kierunkowskazów...). Dopiero jak iluś tam
    ludzi kupi dany model i wywnętrza się na forach wtedy można dopiero
    zorientować się, ile dany model jest wart i jakie ma wady. Więc nie
    przywiązywałbym uwagi do praktycznie jakichkolwiek tego typu
    filozoficznych tekstów, a już zwłaszcza w pismach zagranicznych (nawet
    jeśli wydawane są po polsku).
    LPG jest tanie i ekologiczne. I tyle.
    T.

  • 13. Data: 2016-05-16 12:57:18
    Od: atm <...@v...pl>

    > LPG jest tanie i ekologiczne. I tyle.
    > T.

    Ale to jak z tym winem: dobrym i tanim ;)
    Nie ma dostepnych rzetelnych w miare wspolczesnych zestawien tego typu?

  • 14. Data: 2016-05-16 12:58:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >LPG jest tanie i ekologiczne. I tyle.

    Tanie obecnie niewatpliwie jest.

    Ale czy takie ekologiczne ?

    Jesli mamy nowoczesny silnik benzynowy, z bardzo niska emisja, i
    dolozymy do niego partacko instalacje LPG - to na pewno bedzie lepiej,
    a co najmniej nie gorzej ?

    No chyba, ze i benzyniaki byly "optymalizowane" do testu :-)

    J.

  • 15. Data: 2016-05-16 13:01:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
    >Dziś gaz 1.41zł, a benzyna 4.25zł - czyli ponad 3x drożej.

    A propos - jesli mi sie nie zdawalo, to przy wjezdzie do pewnego
    garazu podziemnego zlikwidowali "zakaz wjazdu LPG".

    Cos sie zmienilo w przepisach i mozna, czy zawsze bylo mozna pod
    warunkiem jakims tam (wentylacja wymuszona ?), i tym razem
    developer/wspolnota/zarzadca sie postaral ?

    J.

  • 16. Data: 2016-05-16 20:52:43
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >A co do LPG to faktycznie wychodzi że to jest umierająca technologia
    nie bałdzo....
    http://www.prinsautogaz.pl/oferta/direct-liquimax-2-
    0/
    tyle ze jest wiele 'ale'
    drogie jak diabli, z 10k
    dedykowane, wiec nigdy nie bedzie wszystkich modeli
    nie sprawdzone na klientach, jak to na poczatku, cholera wie ile wytrzyma
    wtrysk pedzony samym gazem...
    na lpg.forum raczej sklaniaja sie do stosowania instalek z dotryskiem celem
    chlodzenia wtryskow benzyny...
    o co dokladnie chodzi to nie wiem, mozna tam poczytac.
    jeszcze vialle chyba robi instalki do bezp. wtrysku...
    pozyjemy zobaczymy, stanieje pewnie, pierwsi taksiarze zdadza relacje, sie
    zobaczy....

  • 17. Data: 2016-05-17 00:02:27
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 16 May 2016 13:01:36 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > warunkiem jakims tam (wentylacja wymuszona ?), i tym razem
    > developer/wspolnota/zarzadca sie postaral ?

    Z tego co wiem to musi być wentylacja wymuszona i czujniki gazu.

  • 18. Data: 2016-05-17 00:23:53
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 16 May 2016 12:58:19 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > a co najmniej nie gorzej ?
    >
    > No chyba, ze i benzyniaki byly "optymalizowane" do testu :-)

    No jeszcze pytanie co to tak naprawdę znaczy ekologiczne i ile CO2 jest
    warte ile NOx itp. itd.
    LPG wydaje się też prostsze pod kątem skomplikowania związków chemicznych
    wchodzących w skład paliwa niż benzyna będąca mieszaniną przeróżnych
    substancji i różnych dodatków.

    Natomiast oczywiście inżynierowie projektując silnik i układ wtrysku
    benzyny poświęcają na to dużo czasu, wymyślają różne sztuczki żeby osiągnąć
    założone parametry.

    A potem przychodzi taka instalacja LPG, z króćcami tam gdzie było wygodnie
    je w kolektor wstawić, z krzywo przewierconymi dyszami, z tanimi
    wtryskiwaczami które po kilkudziesięciu tysiącach każdy działa inaczej i
    mapą którą prosty algorytm autoadaptacji sam wyliczył na podstawie 2 minut
    pracy i analizie sygnałów z wąskopasmowej lambdy.

    Mniej-więcej to na pewno będzie działać, ale raczej nie na pewno tak jak by
    to wymyślili inżynirowie od tego silnika, również rzadko jest zrobione na
    podzepołach o podobnej jakości i trwałości co fabryczne instalacje wtrysku
    benzyny.

    Ale jak to się przekłada na tą ekologię i jak wogóle tą ekologiczność
    mierzyć to też nie do końca wiadomo.
    Nie zdziwiłbym się gdyby też się okazało że 30-to letnie auto z LPG na
    obojętnie jak ustawioną śrubkę nadal mniej szkodzi niż najnowocześniejszy
    diesel świata :)

  • 19. Data: 2016-05-17 09:02:53
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > LPG wydaje się też prostsze pod kątem skomplikowania związków chemicznych
    > wchodzących w skład paliwa niż benzyna będąca mieszaniną przeróżnych

    Ekologiczny nic nie znaczy.
    Jak jesteś eko oszołomem to najlepiej żebyś umarł.
    Wtedy nie wydalasz żadnych związków :)
    A w realnym świecie.
    Potrzebuje robić codziennie 100km.
    Rower/nogi/koń odpoada.
    Pozostaje samochód.
    I teraz pytanie który.
    Żeby to policzyć trzeba wziąć samochód z 200 kkm na liczniku.
    Takie po to żeby mieć do czynienia z realnym samochodem
    I potraktować jako czarną skrzynkę.
    Ile trzeba policzyć wszystkie koszty środowiskowe.
    Czyli ile trzeba dać do baku i jakie "koszty" to powoduje.
    I co jest na wyjściu i jakie "koszty" to powoduje.
    I porównać różne samochody/srodki transportu.
    I wybrać najmniej szkodliwą opcje.

    I tak na zdrowy rozum to mi wychodzi że CNG jest najbardziej EKO.
    A prawie się go nieuzywa.
    Dziwne, dlaczego?
    Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie
    pali 2,2litra/osobe/100 km.
    Może samolot jest bardziej eko niż auto?

  • 20. Data: 2016-05-17 09:56:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-17 o 09:02, Bolko pisze:
    > Z innych historii to jakiś tam Airbus przy 150 osobach na pokładzie
    > pali 2,2litra/osobe/100 km.

    Jakieś podejrzane te dane, bo w samolotach podaje się spalanie na
    jednostkę czasu, a nie na przebytą drogę (to, jaką drogę przebędziesz w
    jednostce czasu zależy np. od kierunku i siły wiatru).

    --
    Liwiusz