  • 11. Data: 2015-04-29 01:25:23
    Temat: Re: blokowanie reklam tv
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości
    news:mhomfr$l4d$1@mx1.internetia.pl...

    > Bo i nie jest, np dają blok reklam,potem zapowiedzi i znowu blok.
    > W tych zapowiedziach programów loga nie wyłączają najczęściej wiec i tak
    > śmietnik przejdzie.
    > ---
    > To autoreklama. Jednak zupełnie coś innego niż reklama. Kto inny płaci.

    Ale myślę, że jakby się sprężyć, to dało by się wyłowić, czy po pojawieniu
    się loga idzie dalej część reklamowa, czy już właściwy
    film/program/widowisko, kosztem niewielkiego może, parusekundowego
    opóźnienia, zanalizować, czy zgrywają się klatki przed i po... Ale to już
    "matematyka wyższa", zresztą, same zapowiedzi, aż tak bardzo nie wkurwiają.

    > Ty pisałeś o nagrywaniu filmów a nie ja. Ja pisałem o usłudze eliminowania
    > reklam z emisji a myślałem o dodatkowym sygnale towarzyszącym emisji. Lat
    > temu .... jak karty tunerów telewizyjnych były popularne.

    Taki numer, to raczej byłby strzał w stopę, a przynajmniej byciem sędzią we
    własnej sprawie. Już były planowane takie rzeczy, czytałem tak dawno, że nie
    pamiętam, jak to miało być rozkminione, rzeczywiście chyba jakiś dodatkowy
    sygnał, albo jakieś inne kryteria, zaszyte nieco podprogowo, że człowiekowi
    umknie, albo mignie i nie przeszkodzi, a aparat wykryje i zrobi, co trzeba,
    w każdym razie nie było to chyba takie "wprost".

    --
    Numery telespamerów: 814605413 222768000 616285002 845383900
    (będzie ich więcej, gdy zadzwonią)

  • 12. Data: 2015-04-29 08:46:27
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 29.04.2015 o 01:25, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > że człowiekowi umknie, albo mignie i nie przeszkodzi, a aparat wykryje i
    > zrobi, co trzeba, w każdym razie nie było to chyba takie "wprost".

    Było coś takiego przewidziane w dawnych czasach, chyba lata 80 ubiegłego
    wieku. Miał być sygnał dla magnetowidów, nadawany w telegazecie o tym,
    że reklama leci.
    Proponuję przegląd starych Radioelektroników, na pewno o tym w
    Radioelektroniku czytałem.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 13. Data: 2015-04-29 10:06:48
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 29 Apr 2015 01:25:23 +0200, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:
> [...]
    to już
    > "matematyka wyższa", zresztą, same zapowiedzi, aż tak bardzo nie

    Gdy były popularne nagrywarki hdd/dvd do tv analogowej niektóre
    modele np. Sony miały funkcję nadawania indeksów w nagraniu, dzięki
    którym przeskakiwało się do konkretbych scen. Oprócz ręcznego
    nadawania w dowolnej chwili była też opcja nadawania automatycznie
    (autochapter). Nagrywarka nadawała indeks w momentach dużych zmian w
    obrazie/kadru np. "wjazd" plansz "reklama". Dość sprawnie to
    wychwytuje start/koniec bloku reklamowego - nie trzeba "przewijać",
    do dziś używam tego sposobu do oglądania programów bez reklam
    nagranych z kablówki analogowej.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-04-29 21:43:27
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Czarek Grądys" <c...@w...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > reklama leci.
    > Proponuję przegląd starych Radioelektroników, na pewno o tym w

    No, coś kojarzę, przez mgłę, lat temu od pyty. Pisali też, że nadawcy
    telewizyjni niekoniecznie to pokochają... Jakoś tak.

  • 15. Data: 2015-04-29 21:51:30
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > Nagrywarka nadawała indeks w momentach dużych zmian w obrazie/kadru np.
    > "wjazd" plansz "reklama". Dość sprawnie to

    Tylko, żeby potem rozkminić, czy np. filmowy pościg wyjechał z tunelu na
    jasny obszar, czy raptem znów wskakuje ta skrzecząca wiedźma, która wraca do
    kręglarza zamiast kuli od kręgli?

    > wychwytuje start/koniec bloku reklamowego - nie trzeba "przewijać", do
    > dziś używam tego sposobu do oglądania programów bez reklam nagranych z
    > kablówki analogowej.

    Z pewnością to duże ułatwienie. Choć jak sobie to zgram na płytkę, to już w
    VirtualDubie wyedytuję początek i koniec reklamy i z perfidnym uśmieszkiem
    nacisnę WYTNIJ, a potem przekoduję sobie do czegoś sensowniejszego
    objętościowo.
    Jakkolwiem twoje rozwiązanie jest bardzo fajne, sam bym takie zastosował, to
    lubię osobiście-temy-rencoma zemścić się na czymś, czego nie cierpię. Czyli
    być może jeszcze, osobno bym zapisał wyciętą reklamę i poddał obróbce w
    postaci możliwie najbardziej wymyślnych efektów specjalnych... A potem F8 i
    znika w czeluści /dev/null...

  • 16. Data: 2015-05-04 11:05:51
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > No, coś kojarzę, przez mgłę, lat temu od pyty. Pisali też, że nadawcy telewizyjni
    niekoniecznie to pokochają... Jakoś tak.

    To się nazywało ShowView. W co lepszych gazetkach z programem TV były kody programów,
    które pozwalały zaprogramować "wideło", żeby rozpoczęło nagrywanie, gdy rozpocznie
    się
    interesujący nas program i kończyło nagrywanie, gdy program się skończy:

    http://technologie.gazeta.pl/internet/56,104530,1736
    4119,Kody_ShowView,,10.html

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 17. Data: 2015-05-04 14:11:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 May 2015 11:05:51 +0200, "Marek" <t...@f...kuku.pl> wrote:
    > To się nazywało ShowView. W co lepszych gazetkach z programem TV
    były kody programów,

    A nie VPS/PDC? ShowView umożliwiał chyba tylko programowanie start
    /stop (data, czas, program) ale nie pauzował nagrywania podczas
    reklam. VPS nadawał dedykowany sygnał znacznika reklam wykorzystamy
    do pauzowania nagrywania.

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-05-04 15:28:25
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2015-04-26 22:36, PiteR wrote:
    > Czy to urządzenie ma szansę wygranej z reklamowym szitem?
    >

    > http://www.telefairy.com
    > http://www.fernsehfee.de

    A może powołać grupę/ firmę/ stowarzyszenie która by oglądała 24h/7dni
    te kilka polskich kanałów i wciskałoby jeden guzik decydując co jest
    reklamą a co nie.

    Taką informację można już podesłać internetem do tych pudełeczek o
    których mowa. I nie ma mowy o zablokowaniu tego.

    Przy kablówkach typu UPC te kilka dodatkowych etatów nic by raczej nie
    zmieniło.

    Adam

  • 19. Data: 2015-05-04 16:42:15
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

> [...]
    > że reklama leci.
    > Proponuję przegląd starych Radioelektroników, na pewno o tym w

    Ależ oczywiście że jest możliwość przesłania takiej informacji w ramach
    obecnego sygnału DVB-T. Norma przewiduje taką możliwość.

    Tylko który z nadawców zastosowałby się do tego ?

    Adam

  • 20. Data: 2015-05-04 16:44:50
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapeel_@xx>

    On 2015-05-04 15:28, Adam Górski wrote:

> [...]
    > których mowa. I nie ma mowy o zablokowaniu tego.
    >
    > Przy kablówkach typu UPC te kilka dodatkowych etatów nic by raczej nie

    Tak na marginesie , co miałoby być wtedy na ekranie ?
    Ja wolałbym odliczający timer tak żeby wiedzieć na ile czasu można
    wyjść. Czy wystarczy czasu żeby przynieść piwo itp..

    Adam