    From: zdzisław dyrman <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: co kupić albo dla czego nie kupować akurat tego
    Date: Mon, 4 Feb 2019 23:07:51 +0100

    Czołem, obserwuję grupę od kilkunastu lat ale raczej się nie udzielam,
    traktuję ja jako krynicę mądrości :)
    Dlatego też pomyślałem że przedstawię tu swój problem i ktoś z
    szanownych podzieli się ze mną swoim doświadczeniem, może ktoś już to
    przerabiał, albo sąsiad lub szwagier.

    Chciałbym zamienić pełnoletnią Elantrę XD 2,0 na coś ciut większego i
    dużo młodszego.

    Pod uwagę biorę Forda Mondeo Mk IV. W związku z tym że jeżdżę niedużo
    (około 12 do 15 tys km rocznie) i głównie w mieście (do pracy 10+10)
    najlepszy byłby silnik benzynowy (tak myślę).
    W ogłoszeniach widzę 1,5 i 2,0 ecoboost. Wiem że są jeszcze 2,5 chociaż
    Wiki o nim nie wspomina.
    2,0 odpada przez cenę i automat czyli pozostaje 1,5.

    I tu przechodzę do meritum.
    Czy ktoś ma doświadczenie z tą jednostką?
    Czytałem trochę o niej i albo piszą że jeszcze za wcześnie wyrokować ile
    to pojeździ (chociaż w ogłoszeniach widzę przebiegi podchodzące pod 200
    000) albo że raczej są zadowoleni.
    Wydaje mi się że 150KM wystarczy na takie auto. A może się mylę?
    Moja Elantra ma 140KM (katalogowo, kto wie ile zostało) i w zasadzie mi
    wystarcza, wiadomo że jakby było więcej byłoby jeszcze fajniej :)
    Jeżeli chodzi o spalanie to chyba więcej od Elantry nie spali (po
    mieście około 10l) czyli do przeżycia.
    I jeszcze jedna sprawa, korozja. Czy Fordy z tych lat 2014, 2015 są
    jakoś bardziej podatne na korozję? Czy "za wcześnie żeby wyrokować",
    ruda zacznie się pojawiać prawdopodobnie w okolicach 2021, 2022 :)

    Uprzedzając argumenty
    1)skoro tak mało jeździsz przesiądź się na rower, mpk, taksówkę wyjdzie
    taniej
    2)skoro mało jeździsz i w dodatku głównie po mieście kup coś małego
    Odpowiadam
    1)do pracy muszę jeździć z przesiadką, drugi autobus jest podmiejski i
    jeździ dwa razy na godzinę, poza tym dziecko podwożę do szkoły, krótko
    mówiąc samochód oszczędza mi sporo czasu
    2)mam 198 cm wzrostu, poza tym małym na wakacje czy dalsze wycieczki mi
    się nie uśmiecha
    3)poza tym bardzo lubię jeździć samochodem i gdyby było mnie stać
    kupiłbym coś mocniejszego, może jeszcze większego a kto wie może nawet
    czerwonego w związku z kryzysem wieku średniego :)

    Czy ktoś zechce podzielić się ze mną swoimi doświadczeniami a może
    chociaż przemyśleniami?
    Z góry dziękuję.

    PS. brałem jeszcze pod uwagę Insignie, z silnikiem 1,5 wychodzi troche
    taniej od Forda (średnio) ale czytałem że mają mało miejsca z tyłu a
    muszę się zabezpieczyć na wypadek gdyby mnie baby wyrzuciły na tylną kanapę
    Poza tym usłyszałem "tylko nie Opel"