  • 11. Data: 2010-10-15 21:45:47
    Temat: Re: co to jest smar armatni?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Adampio" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:i99kp7$lat$1@inews.gazeta.pl...

    > Ooo, tego chyba właśnie szukam! ;-)
    > Na www.uazbuka.ru (forum) poradzono mi: "??????+??????????????+????????
    > ????+??????" - podgrzać i wtryskiwać

    kurde, co to jest ten "nigrol"?
    "transmissjonka" to podejrzewam albo olej do skrzyń automatycznych albo olej
    hydrauliczny (boksol)
    potem mamy smar armatni i benzynę
    Niezła mieszanka. Osobiście nie szalałbym z podgrzewaniem benzyny :p
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2010-10-15 22:30:03
    Od: nadir <n...@h...org>

    > kurde, co to jest ten "nigrol"?
    Nie wiem co to znaczy po rosyjsku, ale słyszałem kiedyś w żargonie
    mechaników z wojska o "nigorlnicy" i "nygrolnicy", a była to po prostu
    jakaś pompka w formie dużej strzykawy do wlewania oleju w trudno
    dostępne miejsca, np.: most czy skrzynia przekładniowa.
    Możliwe, że jedno ma coś wspólnego z drugim.

  • 13. Data: 2010-10-15 22:36:10
    Od: nadir <n...@h...org>

    Najciemniej pod latarnią, zajrzałem do konwencjonalnego,
    rosyjsko-polskiego słownika, naukowo-technicznego i ten "nigrol" to po
    prostu olej.

  • 14. Data: 2010-10-16 12:17:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 16 Oct 2010 00:36:10 +0200, nadir wrote:
    >Najciemniej pod latarnią, zajrzałem do konwencjonalnego,
    >rosyjsko-polskiego słownika, naukowo-technicznego i ten "nigrol" to po
    >prostu olej.

    To niekoniecznie jest wlasciwa metoda.
    Tlumacz, mimo ze techniczny, moze nie znac wszystkich niuansow i
    przetlumaczyc na "zwykly olej". A to jakas specjalna odmiana.

    Z niemieckiego ? nigr oel ? a moze Hydrol ? :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-10-16 12:24:00
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Oct 2010 16:04:14 +0200, Adampio wrote:
    >:-))
    >Już wiem. To się w Polszcze nazywa smar działowy! Okazało się że znam
    >kogoś kto zna emerytowanego pułkownika WP - bywszego szefa uzbrojenia i
    >on też o armatnim nie słyszał a o działowym to i owszem :-)

    Dzialowy google zna
    http://www.lotos.pl/pobierz_plik/29268

    Beczke chyba kupisz bez problemu :-)

    J.

  • 16. Data: 2010-10-16 12:38:19
    Od: "W.Kr." <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > przetlumaczyc na "zwykly olej". A to jakas specjalna odmiana.
    >
    > Z niemieckiego ? nigr oel ? a moze Hydrol ? :-)

    Nigrol jest smarem plastycznym. Jest to nazwa handlowa jednego z rodzajów takiego
    smaru.
    Zatem ani hydrol, ani olej. W słowniku technicznym po rosyjsku jest nigrol i w
    tłumaczenie na
    polski nigrol. Smar to po rosyjsku najczęściej smazka, smazocznyje masło.
    Olej smarujący, smarny, to smazocznyje masło.
    A może nigr - oleum -> czarny olej, czarny bo z zagęszczaczami dającymi taki czarny

    kolor ?
    W.Kr.

  • 17. Data: 2010-10-16 13:18:12
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > miejsca, np.: most czy skrzynia przekładniowa.
    > Możliwe, że jedno ma coś wspólnego z drugim.

    Jak najbardziej są takie urządzenia do wlewania oleju. Wygląda jak metalowa
    strzykawa z lekko wygiętą końcówką do wlewania. Z daleka podobna do
    smarownicy, ale co do zasady działania - strzykawa.

  • 18. Data: 2010-10-16 21:08:53
    Od: nadir <n...@h...org>

    > To niekoniecznie jest wlasciwa metoda.
    > Tlumacz, mimo ze techniczny, moze nie znac wszystkich niuansow i
    > przetlumaczyc na "zwykly olej". A to jakas specjalna odmiana.
    >
    > Z niemieckiego ? nigr oel ? a moze Hydrol ? :-)

    Może być, że to jakaś specjalna odmiana.
    Znalazłem coś takiego:
    http://motoallegro.pl/show_item.php?item=1181091593&
    apv_visits=1

  • 19. Data: 2010-10-17 00:24:24
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On sob, 16 paź 2010 14:24:00 in article
    J.F. wrote:

    > Dzialowy google zna
    > http://www.lotos.pl/pobierz_plik/29268
    >

    > Beczke chyba kupisz bez problemu :-)

    http://www.lotos.pl/handlowy/produkty/srodki_smarne_
    dla_przemyslu/smary_ochronne/468_dzialowy

    Opakowania: 0,85kg, 10kg, 40kg, 180kg

  • 20. Data: 2010-10-17 00:36:08
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On pią, 15 paź 2010 15:37:40 in article news:<i99lf4$nk2$1@inews.gazeta.pl>
    "PL(N)umber_One " wrote:
    > Witam
    > Według infrmacji z poniższej strony smar armatni, to wazelina techniczna.

    Ale chyba z inhibitorami, Różne są te "wazeliny":
    wazelina techniczna TW wg PN-69/C-96120
    smar przeciwkorozyjny działowy wg PN-85/C-96159.

    Smar biały to też wazelina, ale chyba twardsza - popatrzcie na SMARY SPECJALNEGO
    PRZEZNACZENIA:
    http://www.krzychoo.araneo.pl/other/dexol/katalogi/p
    o_przem_p2.htm