  • 11. Data: 2015-05-22 21:17:00
    Temat: Re: czym otwierac brame na posesje
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 22 maja 2015 21:13:56 UTC+2 użytkownik jacek pozniak napisał:
    > Jak chcesz telefonem to są sterowniki co wystarczy zadzwonić do bramy
    > (dowolnym telefonem którego nr jest zarejestrowany w bramie, tzw. CLIP)
    > Jak chcesz nowocześnie to RFID UHF
    >

    > jp

    A jak chce normalnie to nadajnik breloczek w kieszeni w drzwiach w samochodzie.

  • 12. Data: 2015-05-22 21:40:54
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Zachariasz Dorożyński wrote:
    > A jak chce normalnie to nadajnik breloczek w kieszeni w drzwiach w
    > samochodzie.
    Ale obecnie nowoczesne rzeczy za chwilę będą się wydawały normalne, a nawet
    przestarzałe. :-)

    jp

  • 13. Data: 2015-05-22 23:01:27
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 22 maja 2015 21:15:15 UTC+2 użytkownik Zachariasz Dorożyński > > > To
    brama do parkingu na 500 samochodów?

    > To co sobie dupę zawracasz kto wjechał o której godzinie i czy wtedy deszcz padał.
    > No chyba że masz fixum dyrdum i będziesz analizował zdarzenia związane z
    otwieraniem bramy. Najtańsze jednokanałowe sterowanie z trzema pilotami.

    Moze faktycznie nie ma po co sie bawic w to rozpoznawanie.
    Kiedys bylem adminem, moze stad ten odruch logowania zdarzen :)

    bajcik

  • 14. Data: 2015-05-22 23:10:04
    Od: g...@g...com

    W dniu piątek, 22 maja 2015 18:59:47 UTC+2 użytkownik Jawi napisał:
    > p.s. kiedyś myślałem u siebie nad automatyką, ale ogarnąłem się w porę :)
    > Już sobie wyobrażam, jak wyjeżdżam na delegacje na kilka dni a w domu
    > uwięziona rodzina, głodna, wyziębiona, bo system się zawiesił :)

    To jest akurat wazna sprawa, na ktora nie mozna przymknac oczu.
    Stosuj kilka zasad:
    - przemyslec czy bede mial z tego pozytek
    - nie komplikowac rzeczy prostych
    - stosowac rozwiazania konserwatywne
    - nie laczyc wszystkiego w jeden megasystem. Sterownik CO, oswietlenie itp chodza
    niezaleznie
    - mozliwe sterowanie reczne
    - zabezpieczenia na wypadek awarii sterownika (glownie w CO)
    - dokumentacja papierowa

    Jeszcze chyba nie jest zle, bo dom dostosowany do domownikow a nie odwrotnie.

    bajcik

  • 15. Data: 2015-05-23 00:53:22
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "jacek pozniak" <j...@f...pl> napisał w
    wiadomości news:555f8645$0$2193$65785112@news.neostrada.pl...
    > Ale obecnie nowoczesne rzeczy za chwilę będą się wydawały normalne, a
    > nawet
    > przestarzałe. :-)

    To może po hipstersku potraktować otwieranie bramy? Kłódka, skobelek i
    awaryjny parasol na wypadek otwierania w deszczu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2015-05-23 00:57:46
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

> [...]
    > Jak chcesz telefonem to są sterowniki co wystarczy zadzwonić do bramy
    > (dowolnym telefonem którego nr jest zarejestrowany w bramie, tzw. CLIP)

    Prześledźmy zachowanie właściciela takiego rozwiązania. Jedzie i na 500 metrów przed
    domem dzwoni. Zanim dojedzie to pies spierdolił przez otwartą bramę. Następnego dnia
    dojeżdża do domu. Wychodzi z samochodu, otwiera furtkę i idzie przywiązać psa.
    Wychodzi, zamyka furtkę. Przy okazji co byś proponował do otwierania furtki bo ja
    klucz. Wsiada do samochodu, wyciąga srajfona, odblokowuje srajfona i za chwilę
    dzwoni. Pierdol się ze swoimi pomysłami.

  • 17. Data: 2015-05-23 10:31:43
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

> [...]
    > srajfona, odblokowuje srajfona i za chwilę dzwoni. Pierdol się ze swoimi
    Twój pomysł z kluczem do furtki nie jest dobry, choćby ze względu na
    zamarzanie zamka; tylko RFID, taki zwykły na breloczki. Sam mam coś takiego
    przy furtce od 10 lat i sobie chwalę.

    Poza tym nie rozumiem tego niegrzecznego tonu twojej wypowiedzi.

    jp

  • 18. Data: 2015-05-23 11:41:06
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-05-22 o 21:13, jacek pozniak pisze:
    > Jak chcesz telefonem to są sterowniki co wystarczy zadzwonić do bramy
    > (dowolnym telefonem którego nr jest zarejestrowany w bramie, tzw. CLIP)
    Się zastanawiam, czy są głupsze rozwiązania?

  • 19. Data: 2015-05-23 11:42:06
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-05-23 o 10:31, jacek pozniak pisze:
    > Poza tym nie rozumiem tego niegrzecznego tonu twojej wypowiedzi.
    Niegrzeczny jak niegrzeczny, ale jednak głos rozsądku :)

  • 20. Data: 2015-05-23 11:52:27
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-05-23 o 11:41, Jawi pisze:
    > Się zastanawiam, czy są głupsze rozwiązania?

    Kamera analizująca tęczówkę oka i porównująca z bazą danych.
    Co wygrałem?

    --
    pozdrawiam
    MD