  • 21. Data: 2019-04-11 20:02:40
    Temat: Re: [elektrozawory] jak zmierzyć opóźnienie
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-04-11 o 14:39, Michal M. Lechanski pisze:

    > O widzisz, o tym nie pomyslalem. Dzieki wielkie!

    A jaka jest skala tego zaworu i doprowadzeń
    um, mm cm ?

  • 22. Data: 2019-04-11 20:58:38
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-11 20:00, Roman Rogóż wrote:

    > Hmm z opisu zagadnień zderzania kropelek wywnioskowałem, że
    > konstruujecie jakąś głowicę drukarską w instytucie mechaniki precyzyjnej
    > czy cuś koło tego.
    >
    > W takim razie odpuść.

    Jak by te krople zabarwić jakimś kisielem, podświetlić UV, to mogły by
    posłużyc jako ilustracje pracy zderzacza hardonów :)

  • 23. Data: 2019-04-11 21:43:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-04-11 o 20:58, Ilona pisze:

    > Jak by te krople zabarwić jakimś kisielem, podświetlić UV, to mogły by
    > posłużyc jako ilustracje pracy zderzacza hardonów :)

    Jak nic kolorowe gluony. :-)

    Robert

  • 24. Data: 2019-04-11 23:48:29
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    > Jak nic kolorowe gluony. :-)

    a to nie kwarki maja kolory?

    --
    Michał

  • 25. Data: 2019-04-11 23:52:47
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 11.04.2019 o 19:02, Roman Rogóż pisze:

    > A jaka jest skala tego zaworu i doprowadzeń
    > um, mm cm ?

    Zaworek jest niewielki - w pudełku 5x5x3 cm by się zmieścił razem z
    doprowadzeniami.

    --
    Michał

  • 26. Data: 2019-04-12 00:27:26
    Od: Ilona <i...@u...net>

    On 2019-04-11 23:48, Michal M. Lechanski wrote:

    > a to nie kwarki maja kolory?

    Kwarki też,
    https://previews.123rf.com/images/designua/designua1
    708/designua170800018/83777862-materia-de-la-mol%C3%
    A9cula-al-quark-por-ejemplo-de-una-mol%C3%A9cula-de-
    agua-microcosmos-y-macrocosmos.jpg

    ale, tak naprawde, to kolorów nie ma.
    https://www.youtube.com/watch?v=BlafD9Qdt7c

  • 27. Data: 2019-04-15 10:49:29
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2019-04-11 o 23:52, Michal M. Lechanski pisze:

    > Zaworek jest niewielki - w pudełku 5x5x3 cm by się zmieścił razem z
    > doprowadzeniami.

    OK
    kolejne pytanie
    czy to ma być mierzenie w warunkach "na sucho" czyli testowe mierzenie
    opóźnienia przed zamontowaniem zaworu, kiedy obydwa króćce są dostępne,
    czy już po wmontowaniu w instalację kiedy zawór jest napełniony
    (cieczą ? przejrzystą ?)
    Jeżeli to drugie, to sprawa się komplikuje bo cokolwiek zamontujesz
    dodatkowego (fotodiody etc) musi zachować szczelność, a jeżeli ciecz
    będzie mętna albo zawór ma taką konstrukcję że nie przepuszcza światła
    na wskroś nawet kiedy jest otwarty, to pozostaje mierzyć ciśnienie lub
    ruch medium za zaworem, a to zawsze będzie miało opóźnienie w stosunku
    do faktycznego otwarcia zaworu

  • 28. Data: 2019-04-15 12:52:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Roman Rogóż" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >mierzenie opóźnienia przed zamontowaniem zaworu, kiedy obydwa króćce
    >są dostępne, czy już po wmontowaniu w instalację kiedy zawór jest

    Woda moze dosc istotnie zmienic czasy dzialania zaworu.

> [...]
    >będzie mętna albo zawór ma taką konstrukcję że nie przepuszcza
    >światła na wskroś nawet kiedy jest otwarty,

    No wlasnie - rzucilbym okiem - moze niekoniecznie na wskros, ale jesli
    troche swiatla przechodzi ... to moze to jest dobry trop.

    J.

  • 29. Data: 2019-04-15 20:03:50
    Od: "Michal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    W dniu 15.04.2019 o 09:49, Roman Rogóż pisze:

    > OK
    > kolejne pytanie
    > czy to ma być mierzenie w warunkach "na sucho" czyli testowe mierzenie
    > opóźnienia przed zamontowaniem zaworu,

    Właśnie o takie warunki pytałem.

    > mierzyć ciśnienie lub
    > ruch medium za zaworem,

    Dziękuję.

    > a to zawsze będzie miało opóźnienie w stosunku
    > do faktycznego otwarcia zaworu

    W sumie najbardziej to bym chciał wiedzieć jakie opóźnienie powoduje
    cewka i mechanika. I czy te opóźnienie bardzo będzie się zmieniać w czasie.

    --
    Michał

  • 30. Data: 2019-04-16 09:53:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal M. Lechanski" napisał w wiadomości grup

    >W sumie najbardziej to bym chciał wiedzieć jakie opóźnienie powoduje
    >cewka i mechanika. I czy te opóźnienie bardzo będzie się zmieniać w
    >czasie.

    Cewka wprowadza w miare stale opoznienie na narost pradu/pola, zalezne
    od napiecia.

    Ale jakis prog przeskoczenia zaworu to juz bardziej losowy bedzie.

    J.