  • 21. Data: 2018-11-12 21:06:26
    Temat: Re: gdzie kupujecie olej?
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2018 o 20:48 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > A to nie dlatego, że oleje mineralne w podanej cenie producenci polecali
    > do samochodów w czasach kiedy turbina, fap, dpf czy katalizator, nie
    > były zbyt popularne? ;---)

    4 ostatnie moje auta miały/mają fap/dpf. Kupiłem je w 2006, 2010, 2013,
    2017.
    Dwa ostatnie nadal u mnie jeżdżą.

    TG

  • 22. Data: 2018-11-12 21:14:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2018 o 20:07 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    (zazwyczaj bańka 5l poniżej 90 brutto).

    Pomyłka - powinno być netto, czyli w okolicach 100-120 brutto.

    TG

  • 23. Data: 2018-11-12 22:16:23
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-12 o 08:43, Irek.N. pisze:

    > Marek, co to za mercedesa masz? Ja nigdy nie obserwowałem żadnej różnicy
    > w spalaniu po wymianie oleju.

    Ja również nie - dopóki zmieniałem olej na taki w/g zaleceń. A mam E320
    CDI 4matic.

    I teraz konkretnie - spod garażu zawsze jadę tą samą trasą, w taki sam
    sposób przyspieszając przez ok 1km. Może ciut więcej. Na zimnym i na
    zalecanym oleju, zawsze jak w mordę strzelił - 10.8l. Po zmianie na
    powyższy - 9.1l. Po 15 tys. ten sam olej - 9.6-9.8l. I tak konsekwentnie
    po każdej wymianie, którą 3x do roku czynię.

    Dodam, że leję Millers Oils EE, Longlife, 5W40 zamiast mercedesowskiego.

    > Zmianę kultury pracy jednostki prawie
    > zawsze, ale tylko tyle. No i jak zmierzyć spalanie na zimnym silniku?

    No jak to jak? Patrząc na wskazania komputera na desce.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 24. Data: 2018-11-12 22:21:18
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-12 o 10:06, abn140 pisze:

    > przeciwnie. imo.

    Ale co przeciwnie?

    > to proste. sa jeszcze tylko dwa.
    > liquy molly i motul.

    Ja stosuję Millers Oils EE Longlife - pełny syntetyk w odróżnieniu od
    syntentycznego np. Castrol'a.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 25. Data: 2018-11-12 22:40:06
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-12 o 18:37, Tomasz Pyra pisze:

    > Motul faktycznie 5W ma tylko syntatyki (przynajmniej w sklepie motul.com)

    Ze dodam swoje 3 grosze... Potwierdzam, co piszesz. Mi również
    przekazano w hurtowni olejów podobną informację. Ciekawy artykuł znalazłem:

    http://motoroils.pl/dlaczego.html

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 26. Data: 2018-11-12 22:54:15
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-11-12 o 18:27, Tomasz Pyra pisze:

    > Takim znowu ekspertem chyba być nie trzeba.
    > Na olejach syntetycznych jest napisane "full synthetic", na tych które
    > syntetyczne nie są tego napisu nie ma, albo są jakieś ściemy typu "synthese
    > technology", "synth", "synpower" itp... wtedy wiadomo że nie jest to
    > syntetyk.

    Mam nadzieję, że tak jest. Obawiam się jednak, że "fully synthetic" nie
    jest znakiem zastrzeżonym i jakiś Castrol itp go wykorzysta sprzedając
    swój niby-syntetyk.

    > Jedyny poziom ekspercki który trzeba przeskoczyć, to to że jak coś jest
    > 5W-*, to niekoniecznie jest syntetykiem.

    Czemu? Ja właśnie stosuję Millers Oils EE Longlife 5W40 oznaczony jako
    fully synthetic.

    > Tyle że ponoć dziś te półsyntetyki są zupełnie dobre, po poprawiły się
    > technologie maniuplacji tymi łańcuchami węglowodorów. Ale tu już się nie
    > znam.

    Może i cząsteczki olejów zaczynają być bardziej jednorodnej wielkości w
    niby-syntetykach ale ja tego się nie dowiem kupując jakiś olej z półki.
    Dlatego preferuję zapłacić nieco więcej i mieć gwarancję, że dostanę
    dobrej jakości produkt. Wszystko, co zauważyłem, to znaczący spadek
    zużycia paliwa po przejściu z zalecanego na fully synthetic. Jako
    kierowcę, nie chemika, przekonuje mnie taki efekt.

    Druga rzecz jaką zauważyłem, to, że na zimnym silniku turbina smętnie
    zawodziła przez jakieś 10 minut a na powyższym jest cicha. Wnioskuję, że
    ma lepsze smarowanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 27. Data: 2018-11-13 01:08:24
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Marek S pisze tak:

    > Powiem więcej: w/g norm w UE olej syntetyczny wcale nim nie musi
    > być. Olej syntetyczny to ponoć taki, który ma 85% takowego w
    > składzie. Reszta może być mineralnym. Jeśli chcesz kupić prawdziwy
    > olej syntetyczny, to musisz być ekspertem w dziedzinie, albo...
    > skorzystać z doradztwa firmy, która ma pojęcie, co sprzedaje.
    > Polecam "filtry to tu" z Gdańska. Znajdziesz w Google. Zadzwoń do
    > nich najpierw i przedstaw czego oczekujesz.

    Przepraszam tak mi się napisało. Idąc do sklepu po adidasy nie mam na
    myśli butów Adidas.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 28. Data: 2018-11-13 01:32:12
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Tomasz Gorbaczuk pisze tak:

    > Nie ma znaczenia jakiej marki olej wlejesz - najważniejsze to
    > częsta wymiana.

    Ma znaczenie. Jest olej którego już nigdy nie użyję. Z własnego
    doświadczenia.

    > A w temacie: kupuję w necie od tego samego sprzedawcy, jak chcesz
    > - podam namiary. Oleju nie badałem, ale już dwa auta "zużyłem" na
    > oleju kupionym od niego.

    Chyba mnie nie doceniasz :) Wiem kto sprzedaje w necie, na forach można
    też znaleźć tylko nie ma takiej potrzeby żeby czekać na przesyłke.
    Poza tym już nie mam nikogo w Polsce kto by odebrał kuriera.

    Mam co najmniej trzy hurtownie, którym raczej ufam i ew porównałbym z
    Waszymi. Choć czasem ceny mnie zdumiewają skąd oni to biorą. Kradną?

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer
    You behind the wheel
    Me the passenger

  • 29. Data: 2018-11-13 02:04:57
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pomiedzy olejem do samochodu a czekolada roznica jest taka ze na opakowaniu czekolady
    masz podany sklad. I jak jest inny w Polsce i Francji to jest to skurwysynstwo. Banke
    na olej mozna podrobic. Nalepke tez. I mozna nalac oleju o polowe tanszego i sprzedac
    jako drogi. Oczywiscie interes z podrabianiem w bankach oplacalny jest tylko dla
    duzego oszusta. Ale czego to sie nie da zrobic. Jak kupowali paliwo za granica i
    przemycali do Polski to nie kupowali tego w pierwszym gatunku tylko to poza
    gatunkiem. A Ty na stacji placiles jak za to z Orlenu chociaz w nim 2/3 byly z orlenu
    a reszta chuj wie co.

  • 30. Data: 2018-11-13 06:45:51
    Od: l...@g...com

    Apropos czekolady, to na różnej maści bazarkach sprzedawane są słodycze, w tym i
    czekolada. Podany tam skład odbiega pewnie od rzeczywistości.