  • 11. Data: 2018-11-12 12:15:35
    Temat: Re: gdzie kupujecie olej?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.11.2018 o 12:14, Shrek pisze:

    > Brzmi jak turbinka kowalskiego:P Dobrze że nie dizel, bo na długich
    > przebiegach by ci paliwo zaczął dawać i trzeba odlewać z baku;)

    O kurcze jednak dizel. "jeździć i obserwować";)

    Shrek

  • 12. Data: 2018-11-12 12:34:38
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 12-11-2018 o 11:35, Bolko pisze:

    > zaczyna się
    > jak się wejdzie na jakieś forum to jaki wątek ma najwięcej odpowiedzi
    > o oleju
    >
    > Ja od jakiegoś czasu jestem na kupnie samochodu i z racji tego
    > łażę po różnych forach
    > Motul i Castrol rządzą znaczy najczęściej się je wymienia

    Pytanie tylko czy ma to jakiekolwiek przełożenie na faktyczną jakość.
    A nie tylko na promowanie tego typu opinii przez sprzedawców.

    99,99% ludzi gadających o olejach w internetach, nie ma zielonego
    pojęcia, jak się przekłada dany olej na cokolwiek w silniku, ani nie ma
    jak tego sprawdzić.

    Więc jedyne co mogą, to powtarzać gdzieś zasłyszane teksty, na zasadzie
    "jedna baba drugiej babie...".

  • 13. Data: 2018-11-12 16:48:27
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    Ostatnio allegro, ale nie tylko. Gdzie bądź. Bierz lotosa i będziesz
    miał spokój (+troche kasy w portfelu)

  • 14. Data: 2018-11-12 18:27:20
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 11 Nov 2018 23:11:01 +0100, Marek S napisał(a):

    > Powiem więcej: w/g norm w UE olej syntetyczny wcale nim nie musi być.
    > Olej syntetyczny to ponoć taki, który ma 85% takowego w składzie. Reszta
    > może być mineralnym. Jeśli chcesz kupić prawdziwy olej syntetyczny, to
    > musisz być ekspertem w dziedzinie, albo...

    Takim znowu ekspertem chyba być nie trzeba.
    Na olejach syntetycznych jest napisane "full synthetic", na tych które
    syntetyczne nie są tego napisu nie ma, albo są jakieś ściemy typu "synthese
    technology", "synth", "synpower" itp... wtedy wiadomo że nie jest to
    syntetyk.

    Jedyny poziom ekspercki który trzeba przeskoczyć, to to że jak coś jest
    5W-*, to niekoniecznie jest syntetykiem.

    Tyle że ponoć dziś te półsyntetyki są zupełnie dobre, po poprawiły się
    technologie maniuplacji tymi łańcuchami węglowodorów. Ale tu już się nie
    znam.

  • 15. Data: 2018-11-12 18:37:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 12 Nov 2018 10:06:32 +0100, abn140 napisał(a):

    > przeciwnie. imo.
    > to proste. sa jeszcze tylko dwa.
    > liquy molly i motul.
    > tak czytalem gdzies w necie...

    Czytaj ten "net", to będzie zimą w sandałach biegał.

    Marka nie ma nic do rzeczy.

    To są półsyntetyki (zwany u nich "technologia syntetyczna"):
    https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Special-Tec-DX1-5W-3
    0/346
    https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Leichtlauf-High-Tech
    -5W-40/53

    To jest syntetyk:
    https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Diesel-Synthoil-5W-4
    0/88

    Motul faktycznie 5W ma tylko syntatyki (przynajmniej w sklepie motul.com)

  • 16. Data: 2018-11-12 19:01:29
    Temat: gdzie kupujecie olej?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wszystko da sie podrobic. Na gieldzie samochodowej mozna w atrakcyjnej cenie kupic
    nozyki do maszynki do golenia, tej z wibracja. Od kogos kto pracuje w Lodzi w
    zyletkach wiem ze oni tam zajmuja sie tylko dystrybucja nozykow wyprodukowanych w
    USA. To skad Cyganie maja "oryginalne nozyki" w atrakcyjnej cenie? Jedynym pewnym
    zrodlem sa ponadnarodowe sieci handlowe. Jak w hipermarkecie stoi na polce Elf to w
    srodku jest Elf. On moze byc wyprodukowany w Chinach albo Wietnamie. Ale to bedzie
    taki olej za jaki sie placi a nie dziwna mieszanina w opakowaniu identycznym z
    oryginalnym.

  • 17. Data: 2018-11-12 19:20:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Nov 2018 10:01:29 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

> [...]
    taki olej za jaki sie placi a nie dziwna mieszanina w opakowaniu identycznym z

    Piszesz, jakby nie bylo wiadomo ze w zagranicznych proszkach w Polsce
    jest mniej proszku.

    Albo
    https://wiadomosci.wp.pl/niemieckie-chipsy-sa-o-wiel
    e-lepsze-niz-polskie-6076868875388033a

    Az nas Unia musi bronic
    https://www.rp.pl/Konsumenci/309079947-Jakosc-towaro
    w-ta-sama-marka-i-opakowanie-inna-zawartosc-Europosl
    owie-biora-na-cel-podwojne-standardy.html

    :-(

    J.

  • 18. Data: 2018-11-12 19:51:20
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 12.11.2018 o 18:27, Tomasz Pyra pisze:
    > Jedyny poziom ekspercki który trzeba przeskoczyć, to to że jak coś jest
    > 5W-*, to niekoniecznie jest syntetykiem.

    Panie, 5W-coś tam to tłusta woda a nie olej -
    https://www.youtube.com/watch?v=ffxtK6n105Y&feature=
    youtu.be&t=88 ;-)
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 19. Data: 2018-11-12 20:07:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2018 o 22:43 PiteR <e...@f...pl> pisze:

    > w kraju kłamczuszków.
    >
    > Mam nadzieję, że wiodące hurtownie nie sprzedają podrób
    > albo przelewów minerala do butelki syntetyka? ;)

    Nie ma znaczenia jakiej marki olej wlejesz - najważniejsze to częsta
    wymiana.
    Ja w kazdym swoim aucie zalewam najtańszy spełniający specyfikację
    producenta auta (zazwyczaj bańka 5l poniżej 90 brutto). Olej i filtr oleju
    wymieniam co 15-20kkm. Auta sprzedaję jak dojeżdzą u mnie do okolic
    300kkm, czasami to jest 270 - czasami 370 kkm. Nigdy nie miałem, żadnych
    problemów z silnikiem, turbiną, fapem,dpf-em, katalizatorem.

    A w temacie: kupuję w necie od tego samego sprzedawcy, jak chcesz - podam
    namiary. Oleju nie badałem, ale już dwa auta "zużyłem" na oleju kupionym
    od niego.

    TG

  • 20. Data: 2018-11-12 20:48:23
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

> [...]
    > okolic 300kkm, czasami to jest 270 - czasami 370 kkm. Nigdy nie miałem,
    > żadnych problemów z silnikiem, turbiną, fapem,dpf-em, katalizatorem.

    A to nie dlatego, że oleje mineralne w podanej cenie producenci polecali
    do samochodów w czasach kiedy turbina, fap, dpf czy katalizator, nie
    były zbyt popularne? ;---)
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz