eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › ile autko pali na wolnych obrotach?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 168

  • 21. Data: 2018-01-09 01:32:58
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    news:15xmjrheqowzx$.1budau4z0y9nb$.dlg@40tude.net...
    >> No ale przeciez to smarowanie nie znika natychmiast po wyłaczeniu
    >> silnika.
    >> Olej tam jest i potrwa to troche zanim scieknie czy sie wypali...
    >
    > Problem jest inny - turbina podczas nawet niewysilonej pracy ma
    > temperaturę
    > znacznie przekraczającą maksymalną dopuszalną dla oleju.
    > Podczas pracy silnika olej w niej przebywa zbyt krótko żeby się przegrzać
    > więc problemu nie ma.

    Rozumiem.

    > Ale jak silnik się zatrzymuje, olej w turbinie też się zatrzymuje i wtedy
    > przez dłuższy czas zostanie poddany działaniu temperatury przekraczającej
    > jego maksimum pracy, co z tego co czytałem powoduje jego odparowanie i
    > zostawienie jakiś frakcji stałych.
    > Które z kolei powodują że przy uruchomieniu silnika turbina zaczyna od
    > ruszenia na sucho nim się zdąży przepłukać łożysko.

    :-)

    >> To tak jak z silnikiem ze mozesz sporo jeszzcze przejechac po awarii
    >> miski
    >> olejowej zanim go zatrzesz.
    >
    > Zależy co jest dla kogo sporo.
    > Ja ujechałem jakieś 2km ale jadąc szybko i silnik do huty.
    > A tam nawet nie to że olej wyleciał, a smok się zatkał.
    >
    >
    > Ci na YT którzy pokazują jakieś tam odległości robione bez oleju, to chyba
    > nie mają tak zupełnie sucho w układzie.
    > Jak ktoś nie urwie dna miski, to moim zdaniem smok po prostu przez długi
    > czas coś tam zsiorbie spływającego oleju i dlatego czasami uda się
    > przejechać trochę dalej (pod warunkiem że spokojnie i bez nadmiernego
    > obciążania) na niewielkiej ilości oleju.

    https://www.youtube.com/watch?v=3WLOccckJ5o


  • 22. Data: 2018-01-09 01:41:59
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: laisar <k...@o...pl>

    Tomasz Pyra napisał:
    > są jakieś samochody z podtrzymaniem smarowania turbiny
    > po wyłączeniu silnika start-stopem?

    Czy po S&S to nie wiem, ale fordowskie Ecoboosty podobno mają dodatkową elektryczną
    pompkę obiegu oleju.

    Widziałem też chyba niedawno info o czymś podobnym w Audi.

    Natomiast już lata temu w gupich renówkach (łącznie z modusem) była elektro-pompka
    obiegu wody, żeby właśnie chłodzić turbosprężarkę.


  • 23. Data: 2018-01-09 02:51:01
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To podobno czy maja? Na razie dales informacje mniej wiarygodna niz ta ze moj dziadek
    spod sosnowca stracil chujem odrzutowca.


  • 24. Data: 2018-01-09 03:01:25
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    W dniu 2018-01-09 o 01:41, laisar pisze:
    > elektro-pompka obiegu wody, żeby właśnie chłodzić turbosprężarkę.

    Pierwszy raz słysze o turbinie chłodzonej wodą.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa
    --
    "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com


  • 25. Data: 2018-01-09 03:08:31
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Jesli tyle wyswietla to znaczy ze klima udaje ze pracuje. Nie da sie w
    > samochodzie z pol litra paliwa zrobic pieciu kilowatow. W necie jest
    > dostatecznie duzo informacji o mocy potrzebnej do napedu sprezarki
    > klimatyzacji ze podwazyc tego sie nie da.

    Ty już ty obliczałeś niedawno, że Tesla potrzebuje 200W aby jeździć po
    mieście i nie mogłeś przyjąć do wiadomości że to ilość jaką zużywa dobry
    rowerzysta, więc nie wiem czy Twoim obliczeniom warto wierzyć...

    Gdzie to wyczytałeś, że klima w aucie aż 5kW potrzebuje?


  • 26. Data: 2018-01-09 03:08:32
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
    > W dniu 2018-01-08 o 23:45, Pszemol pisze:
    >
    >>>>>> Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
    >>>>>> czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.
    >>>>>>
    >>>>>> Zastanawiam się nad powodami do instalacji przez fabryki ficzerka o nazwie
    >>>>>> auto stop-start.
    >>>>>>
    >>>>>> Jeździłem niedawno Chevy Cruze z automatyczną skrzynią i się skubany
    >>>>>> wyłączał zatrzymany na czerwonym świetle po czym włączał jak się puszczało
    >>>>>> nogę z hamulca...
    >>>>>
    >>>>> W autach które mają komputer widziałem wyniki w stylu 1l/h, czyli na 6
    >>>>> minut - 100ml, na 36 sekund - 10ml. Wyniki dla auta rozgrzanego.
    >>>>>
    >>>>
    >>>> Czyli stoisz godzinę w korku, z tego połowa zatrzymany, oszczędzasz 1/2
    >>>> litra paliwa i mniej kopcisz w mieście.
    >>>>
    >>>> Ma to sens, zwłaszcza że z tego co czytałem, ani aku nie psuje ani
    >>>> rozrusznika takie obrócenie wałem nagrzanego silnika. A i producent robi
    >>>> starania aby silnik zatrzymał się w odpowiednim miejscu suwu aby ból z
    >>>> odpaleniem go znowu był minimalny...
    >>>>
    >>> nie. to niema sensu. start stop, został wprowadzony ze względu na fakt,
    >>> ze pewna norma użyta do ustalenia emisji, zakładała stanie w korku. wiec
    >>> albo emisja całkowita była niska, albo była wysoka ale auto przechodziło
    >>> przez test, dzięki start stopowi.
    >>
    >> No ale jesli emisja jest niższa w czasie testu z symulacja korka ulicznego
    >> to bedzie tez nizsza w korku.
    >
    > To dlaczego spalanie w czasie testów potrafi firmom wyjść dwa lub trzy
    > razy mniejsze niż w czasie rzeczywistej jazdy?

    Komfortowe warunki, ciśnienie opon, kontrolowane przyspieszenia, brak
    deszczu, śniegu, temperatura, itp

    >>> OD takiego start stopu, psuje się wszystko co ma się zepsuć, ale w
    >>> mniejszym stopniu.
    >>
    >> Być może na tyle mniejszym, że nie skróci zauważalnie interwału między
    >> naprawami.
    >
    > Nie liczył bym na to.

    W żadnym ze swoich samochodów rozrusznika nie wymieniałem. A robię nimi
    powyżej 200tyś mil.

    >>> podam przykład. akumulator - mało, bo rusza ciepłym
    >>> silnikiem i właśnie przestał być ładowany,
    >>
    >> Otóż to.
    >>
    >>> ale bendix w rozruszniku?
    >>> łożyska? taki sam szlag jak na zimnym silniku, tyle ze moze krócej
    >>> działają.
    >>
    >> Łożyska nie psują się od samego kręcenia tylko od kręcenia przy obciążeniu
    >> - tu masz kręcenie gorącym silnikiem ustawionym tak sprytnie aby nie
    >> wymagał więcej niż pół obrotu wału aby zaskoczył...
    >
    > I co z tego że kreci obrót zamiast trzech skoro bez wynalazku kręcę
    > raz a potem pół godziny silnik chodzi a z wynalazkiem kręcę raz
    > trzy czy cztery obroty a potem dziesięć razy po jednym obrocie.
    > W efekcie wychodzi tak jakbym zakręcił trzy razy zamiast jednego.
    > I rozrusznik się szybciej nie zużyje? W marketingowej bajce
    > dla nie myślących.

    Bo nie liczy sie tylko to ile obrotow ale tez jaka sila do obrocenia jest
    potrzebna. Obrocenie zimnym silnikiem to większy wysiłek niż obrócenie
    rozgrzanym, który minute temu pracował.

    >>> Na korki byłby lepszy system, w krórym rozrusznik jest
    >>> jednocześnie silnikiem napędzającym koła do prędkości 10km/h.
    >>
    >> No chyba żartujesz. To dopiero nadwyrężałoby łożyska w rozruszniku i grzało
    >> jego kable gdyby zamiast silnikiem miał napędzać całym samochodem i do tego
    >> w dowolnych warunkach.
    >>
    >>> Dlaczego ja bezczelnie piszę że start stop niema sensu? Bo jak masz
    >>> przejechać, nie przestać, w korku parę kilometrów to i tak przejedziesz
    >>> na silniku spalinowym, tyle że co parę metrów odpalanym. a na odpalanie
    >>> też tracisz więcej paliwa. Albo spalinowy, albo hybryda, albo elektryk.
    >>> start stop - o ile wogóle warto się interesować - da Ci najmniej
    >>> oszczędności
    >>
    >> Rozważamy spalinowy ze start stop lub bez niego. Nie ma sensu rozmawiac o
    >> znacznie droższych alternatywach. Start-stop to ficzer softwarewy w autach
    >> gdzie masz juz guzik startu. Nie kosztuje to praktycznie nic.
    >
    > Użytkownika kosztuje dwa razy, raz przy kupnie a drugi przy eksploatacji.

    Nie wiesz tego.




  • 27. Data: 2018-01-09 04:23:46
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To jeszcze daj linka do tych moich obliczen. Jak nie dasz bedzie znaczylo ze mijasz
    sie z prawda. Inna sprawa ze mijasz sie z prawda. Ale daj sobie szanse i wybij mi
    oczy linkiem.


  • 28. Data: 2018-01-09 06:27:57
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.01.2018 o 22:00, Pszemol pisze:
    > Ktoś się orientuje ile paliwa (w cm3) spala autko w ciągu minuty stania na
    > czerwonym świetle? Powiedzmy coś z 1999cc i für Zylinder.

    Accord 1,8 z 2001 pali 1,1 litra na godzinę LPG z włączoną klimą.
    Sprawdzone doświadczalnie.

    Shrek


  • 29. Data: 2018-01-09 06:31:59
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2018 o 00:55, Tomasz Pyra pisze:

    >> To tak jak z silnikiem ze mozesz sporo jeszzcze przejechac po awarii miski
    >> olejowej zanim go zatrzesz.
    >
    > Zależy co jest dla kogo sporo.
    > Ja ujechałem jakieś 2km ale jadąc szybko i silnik do huty.
    > A tam nawet nie to że olej wyleciał, a smok się zatkał.

    Ja przejechałem 4 km. Bez strat. Poszedł uszczelniacz przy wałku
    rozrządu. Z układu zebrali potem "niecałą szklankę" oleju.

    Shrek


  • 30. Data: 2018-01-09 06:36:13
    Temat: Re: ile autko pali na wolnych obrotach?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.01.2018 o 04:23, Zenek Kapelinder pisze:
    > To jeszcze daj linka do tych moich obliczen. Jak nie dasz bedzie znaczylo ze mijasz
    sie z prawda. Inna sprawa ze mijasz sie z prawda. Ale daj sobie szanse i wybij mi
    oczy linkiem.

    Tak po prawdzie, to też mi się wydaje że mocy mechanicznej to tam koło
    2kW jest. 5 może być mocy chłodniczej przy COP=2,5.

    Shrek

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 17


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: