  • 21. Data: 2015-03-04 19:41:45
    Temat: Re: jak sie robi kwarce
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan janusz_k napisał:

    > Ale czy technologia produkcji się zmieniła czy nadal jest to głównie
    > ręczna robota?

    Pisząc o "zapomnieniu" miałem na myśli to, że nie ma już *tych* elementów,
    nikt ich nie potrzebuje, nikt nie produkuje. Niegdysiejsze kwarce miały
    wielkość monety, robiono je ręcznie z naturalnych minerałów. Później
    kryształ górski zastąpiono hodowlanym, nizinnym. A teraz rżnie się z niego
    takie maleństwa, że nawet małe chińskie rączki by były dla nich zbyt wielkie.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2015-03-04 21:49:36
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    >Rozumiem dużych na małe F nie robią bo nie ma zapotrzebowania a małe robią
    automaty? bo z filmu wynikało że trochę się trzeba namęczyć aby wg
    odpowiedniej osi uciąć kwarc, sprawdzić płatek czy nie ma wad i potem
    dalsza obróbka.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 23. Data: 2015-03-04 22:29:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan janusz_k napisał:

> [...]
    > robią automaty? bo z filmu wynikało że trochę się trzeba namęczyć
    > aby wg odpowiedniej osi uciąć kwarc, sprawdzić płatek czy nie ma wad

    W Wikipedii (en) piszą, że robi się metodą fotolitograficzną. Więc
    może nawet rżnąć nie potrzeba. Kwarc zegarkowy (32768 Hz), to też
    "małe F", a wielki nie jest.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2015-03-05 09:09:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Mar 2015 19:41:45 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > takie maleństwa, że nawet małe chińskie rączki by były dla nich zbyt wielkie.

    A to nie drga na grubosci ?

    Co do czestotliwosci .. nie spodziewalbym bym sie wiekszych zmian,
    kiedys byly potrzebne do krotkich fal, na MHz, jak sie pozniej zrobilo
    zapotrzebowanie na dziesiatki MHz, to musialy na overtonie chodzic.
    Teraz procesory maja GHz, ale generatory przy nich nadal MHz, a kwarce
    w nich ....

    No i sa kwarce do zegarkow, ciagle 32kHz, a tez coraz mniejsze

    J.

  • 25. Data: 2015-03-05 09:14:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 04 Mar 2015 19:24:59 +0100, janusz_k napisał(a):

    > A jak to było los alamos na pustyni?

    To sie tam fabryki wymagajacej wody nie stawia :-)

    > Wątpię, ja stawiam na cechy które opisałem, pamiętaj że to jest
    > produkcja specjalna i tam przede wszystkim liczy się jakość.

    Pamietaj ze w USA tradycyjnie jak kobieta ma meza, to nie pracuje.
    Dzieci,dom - ma co robic.

    > Może faktycznie jest tak jak pisze Jarosław że robili elektrody
    > galwanotechnicznie,co by tłumaczyło to dużą liczbę płukanek które widać
    > przed i po a sam proces utajnili.

    Plukanek tam i tak trzeba, w koncu plytke musimy wyciac, wyszliwowac,
    dostroic - i nie chcemy, zeby nam przeszkadzaly resztki proszku.

    J.

  • 26. Data: 2015-03-05 13:12:56
    Od: s...@g...com

    użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Albo jodyną...

    Nie wiem jak jodyna, ale jod - jego jeden kryształek
    umieszczony na kartce ją zżera.

  • 27. Data: 2015-03-05 17:47:13
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-03-05 o 09:14, J.F. pisze:

    > To sie tam fabryki wymagajacej wody nie stawia :-)
    Ale nie wiemy gdzie ta fabryka, więc zwróciłem tylko uwagę że z kosztami
    się raczej nieliczyli co widać.

    > Pamietaj ze w USA tradycyjnie jak kobieta ma meza, to nie pracuje.
    To te na filmie same panny :)

    > Plukanek tam i tak trzeba, w koncu plytke musimy wyciac, wyszliwowac,
    > dostroic - i nie chcemy, zeby nam przeszkadzaly resztki proszku.
    Co nadal nie zmienia faktu że nie wiemy jak robili okładziny.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 28. Data: 2015-03-05 18:31:45
    Od: s...@g...com

    użytkownik janusz_k napisał:

    > Co nadal nie zmienia faktu że nie wiemy jak robili okładziny.

    Ten proces widać uznali za tajny, jak związek X przy produkcji
    coca-coli. Odpowiedź dostałeś od J.S.

    Z tego co widzę, dziś wiele się nie zmieniło.
    - vacuum-deposited
    - electroless nickel

    A dla aerospejsa nawet gold.

  • 29. Data: 2015-03-05 19:10:53
    Od: s...@g...com

    http://dfiles.eu/files/u84nkbthv
    funkamateur no. 7/2013
    pcb, prosty konwerter na NE612 rozszerzający prace do 1-1700MHz

    Strona autora:
    http://www.darc-husum.de/sdr-konverter.html

    Odbiornik dvbt można kupić za psie pieniądze.