  • 21. Data: 2009-05-30 13:50:28
    Temat: Re: jaki laptop mam kupić?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qwerty wrote:
    > Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Tak, tylko ciągłe obciążanie procesora nie wróży długiej pracy dla
    > laptopa.

    poprzednia toshiba chodziła przez dwa lata praktycznie non stop (bo mi sie
    nei chce wyłączać komputera) i teraz hula u ojca kolejne juz dwa lata.

  • 22. Data: 2009-05-30 13:50:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    qwerty wrote:
    > Użytkownik "Szarlih" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Nie pracowano, a obciążano procesor. Znajomy obciążał procesor w
    > laptopie i po pół roku poszła płyta główna od temperatury, plastik
    > się uginał pod naciskiem. Słabe chłodzenie nie wróży długoletniej
    > pracy.

    moze trzeba kupować porządne laptopy.

  • 23. Data: 2009-05-30 14:31:10
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    qwerty jest autorem poniższej notatki:

    > Nie pracowano, a obciążano procesor.

    to jest właśnie praca, po co mi komputer na którym nic nie robię?

    > Znajomy obciążał procesor w
    > laptopie i po pół roku poszła płyta główna od temperatury, plastik się
    > uginał pod naciskiem. Słabe chłodzenie nie wróży długoletniej pracy.

    no popatrz, a mi się nic nigdy nie ugięło. może jednak widać różnicę i
    warto przepłacać?

    --
    _____
    _______________/ \_______________ |GG: 2822174

  • 24. Data: 2009-05-30 15:52:48
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 30 May 2009 09:51:40 +0200, PSYLO <P...@o...pl>
    wrote:

    >Guzik prawda. Matryca w laptopie za 3-4k zł nie będzie się kompletnie
    >nadawała do niczego związanego z grafiką, a jeśli ktoś już wydaje 3500
    >zł na Photoshopa to raczej powinien mieć pewne wymagania, nie uważasz?

    nie. nie uwazam. to jest jego prywatna decyzja, a nigdzie nie
    zauwazylem, zeby napisal, zeby uzywac CS3 albo CS3. wedlug ciebie
    takie laptopy kupuja sami fachowcy od plakatow i bilboardow. jakby
    takim byl to by napisal, ze dzialanie pod photoshopem jest nr.1. <rs>

  • 25. Data: 2009-05-30 16:28:54
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 30 May 2009 07:05:07 +0200, "Tiber" <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    >rs, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
    >w wiadomości 5...@4...com pobredza:

    >No to musi to być bardzo mała dystrybucja kinowa jeżeli używa się Final
    >Cuta i makbooków, i w ogóle chyba laptopów jako takich, do montażu.

    a co ma piernik do wiatraka czy dystrybucja duza czy mala? w tej
    chwili spora czesc, jak nie wiekszosc, filmow dokumentalnych jest
    edytowana na laptopach, glownie na makowkach, czesto jeszcze w czasie
    realizacji. <rs>

  • 26. Data: 2009-05-30 23:01:25
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    rs pisze:
    > a nigdzie nie zauwazylem, zeby napisal, zeby uzywac CS3 albo CS3

    ???

    > wedlug ciebie takie laptopy kupuja sami fachowcy od plakatow i bilboardow.

    Wręcz przeciwnie, piszę od początku, że ktoś kto ma zamiar pracować z
    grafiką za nic nie kupi laptopa z tak beznadziejną matrycą (bez
    dodatkowego osprzętu, który de facto zrobiłby już z niego niemalże
    komputer stacjonarny). Photoshop jest oprogramowaniem dla ludzi, którzy
    na nim zarabiają - a takich chyba można generalizując nazwać fachowcami.

    > jakby takim byl to by napisal, ze dzialanie pod photoshopem jest nr.1.

    Jasne, pewnością kupuje Photoshopa tylko po to, żeby zmniejszać w ciemno
    zdjęcia z wakacji albo pociąć obrazki na kawałki (ciężko wymyślić więcej
    zastosowań tego oprogramowania, które nie wymagałyby odwzorowania kolorów).

    --
    PSYLO

  • 27. Data: 2009-05-31 03:54:08
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    rs, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
    w wiadomości 2...@4...com pobredza:

    > a co ma piernik do wiatraka czy dystrybucja duza czy mala?

    Duża = duże projekty, a więc Linuksy i Windowsy.

    > w tej
    > chwili spora czesc, jak nie wiekszosc, filmow dokumentalnych jest
    > edytowana na laptopach, glownie na makowkach,

    A niech sobie będzie, mówiłeś o dystrybucji kinowej.

    --
    tbr

  • 28. Data: 2009-05-31 06:41:30
    Od: Artur Czeczko <a...@w...student.uw.edu.pl>

    vcore pisze:
    > Teraz taka moda - ludzie kupują laptopy po to żeby stały na biurku
    > Oczywiscie to że za te pieniądze mozna kupic 2x lepszego peceta w
    > wiekszosci wypadków niema znaczenia - 'chce laptopa i juz', a pozniej
    > zaczynają sie jęki ze gry słabo chodzą, niema mozliwosci rozbudowy,
    > niewygodnie sie pisze, bola nadgarstki, ma mały ekran i tak dalej...

    Fakt, że to co wątkotwórca napisał (że chce laptopa, który będzie stał
    na biurku) zabrzmiało nieco dziwnie, ale z drugiej strony jak się
    potem okazało, rzeczywiście w jego przypadku ma to jakieś uzasadnienie,
    a trudno oczekiwać, żeby każdy piszący na grupę spowiadał się z całego
    życia.
    Ale ja nie o tym chciałem.
    Nadgarstki. Ciekawe jest to, że znam wiele osób, które dużo pracują
    na laptopach i na stacjonarkach i po jakimś czasie gdy kupują
    klawiaturę do stacjonarki, to wybierają taką, która będzie najbardziej
    podobna do laptopowej (z małym skokiem itp).
    Ja osobiście na zmianę używam komputera stacjonarnego i netbooka
    msi wind u100 i nie zauważam różnicy w komforcie posługiwania się
    klawiaturą. Gram też na gitarze i na pianinie i gdyby coś było
    nie tak z nadgarstkami, z pewnością bym to zauważył.
    Zrobiłem też jakiś czas temu test ze strony
    http://polish-speedtest.10-fast-fingers.com/
    właśnie na u100. Mój wynik: "You reached 348 points, so you achieved
    position 3834 of 112104 on the ranking list You type 469 characters per
    minute You have 93 correct words and you have 0 wrong words".
    Zmierzycie się? ;)

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 29. Data: 2009-05-31 16:37:18
    Od: vega <s...@g...com>

    raz jeszcze dzieki za udzial w tym wątku, prosze, prosze jednak o
    trzymanie sie mojego pytania... czas nagli-pora juz cos kupic :-)

    dajcie mi wiecej wskazowek co do wyboru stacjonarki
    prawie znalazl sie ktos do złozenia skladaka = poradzcie jaki procesor
    itd...

    Przypomne: budzet ok 3,5 kzl
    ma byc do filmow i korzystania z programow graficznych (dorabiam
    robiąc rózne drobne projekty)

    dzieki i czekam na radyim

  • 30. Data: 2009-05-31 18:03:32
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sun, 31 May 2009 01:01:25 +0200, PSYLO <P...@o...pl>
    wrote:

> [...]
    >grafiką za nic nie kupi laptopa z tak beznadziejną matrycą (bez
    >dodatkowego osprzętu, który de facto zrobiłby już z niego niemalże

    widocznie znasz malo ludzi, ktorzy zarabiaja zarabiaja na zycie
    pracujac z m.in. photoshopem.

    >Photoshop jest oprogramowaniem dla ludzi, którzy
    >na nim zarabiają - a takich chyba można generalizując nazwać fachowcami.

    sam to prawo wymysliles? akurat znam dzieciaki, po kilka lat, ktore
    bawia sie photoshopami i maza po swoich zdjeciach, ktore sciagnely z
    aparatu albo z netu. nikt im za to nie placi, nie sadze rowniez, by
    jakosc obrazu z takiej matrycy byla dla nich niewystarczajaca.
    sa tysiace projektow, ktore nie wymagaja monitorow z kalibracja.
    od animowanych gifow czy elementow do flasha, do publikacji gazetowych
    o kiepskiej jakosci druku. sa projekty, przy ktorych odwzorowanie
    kolorow w ogole nie jest potrzebne, bo kolory obiektow sa z gory
    zadane jako numery w konkretnych paletach. taki projekt mozesz robic
    na ekranie z jedno bitowym kolorem.

    >Jasne, pewnością kupuje Photoshopa tylko po to, żeby zmniejszać w ciemno
    >zdjęcia z wakacji albo pociąć obrazki na kawałki

    ktos ci powiedzial, ze kupil? mogl dostac, mogl kupic stara wersje, od
    kogos kto sie takowej pozbywal, mogl kupic wersje edukacyjna, mogl tez
    po prostu spiratowac. nic o tym nie wiemy, wiec nie ma sensu zakladac.
    chcesz sie dowiedziec jaka jest, spytaj go. wtedy byc moze to co
    piszesz bedzie mialo sens.

    >(ciężko wymyślić więcej
    >zastosowań tego oprogramowania, które nie wymagałyby odwzorowania kolorów).

    patrz wyzej. <rs>