  • 11. Data: 2009-05-30 10:23:20
    Temat: Re: jaki laptop mam kupić?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "KILu" <b...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:gvqvac$bq3$...@i...gazeta.pl...
    > Bo ekran. :) Ale byc moze autor watku zdaje sobie z tego sprawe i ma
    > przygotowana odpowiednia kwote na monitor. Jak dla mnie to swietne
    > rozwiazanie.

    Tak, tylko ciągłe obciążanie procesora nie wróży długiej pracy dla laptopa.

  • 12. Data: 2009-05-30 10:30:40
    Od: "Tiber" <p...@p...onet.pl>

    Kot Prezydenta, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
    w wiadomości gvr15o$k1g$...@i...gazeta.pl pobredza:

    > a może nie wie blaszak jest lepszym rozwiązaniem ?

    Właśnie, mógł też nigdy nie słyszeć o blaszakach.

    Rany, ktoś chce laptopa do domu, bo tak, to mu się wciska peceta. Ktoś
    chce chce peceta do grania, bo tak, to mu się wciska konsolę. Ktoś chce
    pomocy przy Windowsach, to mu się wciska Linuksy. Trzeba uważać
    konstruując pytanie, bo może nie pasować do odpowiedzi ;)

    --
    tbr

  • 13. Data: 2009-05-30 10:41:34
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    qwerty jest autorem poniższej notatki:

    > Tak, tylko ciągłe obciążanie procesora nie wróży długiej pracy dla laptopa.

    a możesz to czymś uzasadnić? bo jakoś mało się słyszy o laptopach
    padających z powodu tego, że na nich pracowano...

    --
    _____
    _______________/ \_______________ |GG: 2822174

  • 14. Data: 2009-05-30 10:47:57
    Od: Piotr M <n...@n...pl>

    PSYLO pisze:

    > Guzik prawda. Matryca w laptopie za 3-4k zł nie będzie się kompletnie
    > nadawała do niczego związanego z grafiką

    Bez przesadyzmu, halo, Szopem robiło sie na 486 z mrugającym poduszkowym
    monitorem i jakoś się nadawało. Skąd wiesz do jakiej pracy i co będzie
    robił w tym Szopie..

    --
    pzdr, Piotr M

  • 15. Data: 2009-05-30 10:50:47
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    .googlegroups.com...

    [...]
    proszę o pomoc w wyborze laptopa, do korzystania stacjonarnie - w
    domu, ma być do oglądania filmów, pracy z Photoshopem, sluchania
    muzyki, z tunerem tv-oby dzialal... dysponuje kwotą 3-4.000
    [...]

    Trzy mozliwości:

    1. Rozwiązanie tradycyjne - komuter stacjonarny. Zaleta: przy cenie
    porównywalnej do urządzenia przenośnego - znacznie większa wydajność i
    komfort pracy. Przy wydajności porównywalnej - znacząco niższa cena.

    2. Rozwiązanie optymalne - notebook + stacja dokująca. Zalety: mobilność
    przy zachowaniu możliwości błyskawicznego podłączenia na stałe do wysokiej
    klasy monitora / TV i pełnowymiarowej klawiatury. Wada: koszt...

    3. Rozwiązanie "takie sobie": tylko notebook. Ze wszystkimi ograniczeniami z
    tego wynikającymi.

    Ostateczny wybór nalezy do Ciebie. Ja osobiście stosuję wszystki trzy
    rozwiązania. Bo tak jest dla mnie najwygodniej ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 16. Data: 2009-05-30 10:57:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Szarlih" <s...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > a możesz to czymś uzasadnić? bo jakoś mało się słyszy o laptopach padających z
    > powodu tego, że na nich pracowano...

    Nie pracowano, a obciążano procesor. Znajomy obciążał procesor w laptopie i po
    pół roku poszła płyta główna od temperatury, plastik się uginał pod naciskiem.
    Słabe chłodzenie nie wróży długoletniej pracy.

  • 17. Data: 2009-05-30 11:08:31
    Od: vega <s...@g...com>

    On 30 Maj, 12:50, "Krzysztof Kucharski"
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam
    >

    > Ostateczny wybór nalezy do Ciebie. Ja osobiście stosuję wszystki trzy
    > rozwiązania. Bo tak jest dla mnie najwygodniej ;-)
    >
    > Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

    dzięki :-)
    jeśli byś się decydował na nowy komp stacjonarny,
    to jaki model i jaki do tego ekran?

    p.s. jak sie wynajmuje pokój i trzeba sie z tymi gratami co rusz
    przenosić, to kupienie laptopa wydaje sie po prostu "lepsze"... no po
    przemysleniu, ostatecznie, może rzeczywiście lepiej kupić
    stacjonarkę...

  • 18. Data: 2009-05-30 12:28:01
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Użytkownik "vega" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    p.googlegroups.com...

    [...]
    jeśli byś się decydował na nowy komp stacjonarny,
    to jaki model i jaki do tego ekran?
    [...]

    Tu mnie masz... ;-) Poza kupnem pierwszego PC XT ponad 19 lat temu,
    wszystkie kolejne maszyny to były składaki. Nigdy nie byłem na bieżąco z
    aktualną ofertą sklepową. Sam dobierałem komponenty w miarę zmieniających
    się potrzeb. Jest to, nawiasem mówiąc, największa zaleta "blaszaka".
    Wracając do Twojego problemu - poszukałbym w elektromarketach jakiegoś
    modelu napędzanego niekoniecznie najszybszym procesorem z rodziny Core 2
    Duo, wspomaganym 3 GiB RAM. Do tego karta graficzna wedle potrzeb (i
    mozliwości finansowych). To tak najogólniej, w największym uproszczeniu.
    Wszelkie inne zagadnienia dotyczące jednostki centralnej mają dla mnie
    znaczenie drugoplanowe. Kwestia monitora. No cóż, ja wybrałbym jakiś LCD,
    19", o poroporcjach 4:3, z matową powierzchnią ekranu. Po prostu z takim
    monitorem pracuje mi się najwygodniej. Dobrze byłoby, gdyby karta graficzna
    mogła jednocześnie obsługiwać panoramiczny TV. Wtedy oglądanie filmów będzie
    przyjemnością, a nie katorgą ;-)

    [...]
[...]

    A to jednak wskazywałoby na sensowność zakupu laptopa. Mimo wszystkich
    ograniczeń (zamkniety system, brak mozliwości rozbudowy itp.), małe gabaryty
    i mobilność mogą być w tym przypadku zaletą, decydującą o wyborze.
    Pozostawałby kwestia odpowiedzi na jedno pytanie: nowy czy używany? Moim
    skromnym zdanie - sensowniej jest kupić markowy sprzęt poleasingowy niż
    taniego "sztrucla" z dolnej półki. Podana przez Ciebie cena graniczna (3-4
    kzł) skłaniałaby raczej do kupna "wypasionego" markowego sprzętu uzywanego z
    górnej półki, z dobrym serwisem na terenie RP.
    Moje sugestie: procesor PENTIUM M (taniej) np. 1,7 GHz lub CORE 2 DUO
    (drożej), gniazdo do podłączenia TV, gniazdo PCMCIA (CARD BUS) dla karty
    tunera TV (analog + cyfra). Odnośnie samego tunera TV - można jeszcze nabyć
    za sumę około 250 zł karty AVERMEDIA (nazwy modelu nie pomnę). Najnowsze
    oprogramowanie umozliwia dekodowanie strumienia MPEG-4. Jest to istotne w
    perspektywnie odpalenia pierwszego multipleksu jeszcze we wrześniu tego
    roku. Osobiście nie polecam tunerów USB. Są tańsze, ale ich czułość
    pozostawia wiele do życzenia i ogranicza obszar uzytkowania do terenów
    wielkomiejskich. Być może, po uruchomieniu nadajników DVB-T o dużych mocach
    to zagadnienie przestanie być istotne.
    Dalej - dobrze jest, gdy laptop ma możliwość zastąpienia napędu DVD czymś
    innym, na przykład drugim akumulatorem. Wtedy czas pracy na bateriach
    znacząco się wydłuża. Do tego - kwestia dostepności tanich, uzywanych stacji
    dokujących. Posiadanie stacji dokującej znacząco zmienia komfort pracy z
    laptopem. Zachowuje zalety mobilności przy błykawiczym przejściu do pracy z
    pełnowymiarowymi monitorem i klawiaturą. Bez potrzeby szukania kabelków,
    wpinania ich do laptopa itp. Dodatkowo - st. dokująca znacząco zmniejsza
    ryzyko uszkodzenia jakiegoś portu komputera - wszelkie podłączenia USB,
    SVGA, TV itp. wykonuje się przez stację.

    Osobiście polecałbym sprzęt firmy DELL - serii LATITUDE. Mam i uzywam ;-).
    Rozwiązanie "low-cost" - seria D6xx. Rozwiązanie droższe - seria D8xx.

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 19. Data: 2009-05-30 13:10:52
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sat, 30 May 2009 14:28:01 +0200, Krzysztof Kucharski napisał(a):

> [...]
    > wielkomiejskich. Być może, po uruchomieniu nadajników DVB-T o dużych mocach
    > to zagadnienie przestanie być istotne...

    Tańsze? Nie zauważyłem. Przy tunerach o zbliżonych parametrach ceny
    urządzeń na PCI (a nawet tych na Express Card) są zazwyczaj znacząco
    niższe. Sam stanąłem ostatni przed wyborem zakupu czegoś z DVB-T do
    laptopa. Wybierałem między AVerMedia AverTV Hybrid Express (Express Card) a
    AVerMedia Hybrid Volar HX (USB). Ta druga o 90 zet droższa przy zbliżonych
    możliwościach. Droższe są te co mają wbudowany sprzętowy dekoder mpg2/mpg4.
    Czułość? Dlaczego tunery na USB miałyby mieć niższą? To zazwyczaj te same
    głowice. Dodatkowo przy tunerach USB dochodzi możliwość podłączenia tunera
    na przedłużce i oddalenia od źródła zakłóceń jakim jest komputer.

  • 20. Data: 2009-05-30 13:46:11
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Piotr M pisze:
    > Bez przesadyzmu, halo, Szopem robiło sie na 486 z mrugającym poduszkowym
    > monitorem i jakoś się nadawało. Skąd wiesz do jakiej pracy i co będzie
    > robił w tym Szopie..

    Myślę, że jeśli będzie pracował w Photoshopie to zapewne ma na myśli
    zagadnienia związane z grafiką. Z kolei grafika oznacza wierne
    odwzorowanie kolorów, szarości, szerokie kąty, równomierne
    podświetlenie, brak refleksów itd. Jeśli nadal uważasz, że najtańsza
    błyszcząca matryca TN spełni się w tym zadaniu śpiewająco to obawiam
    się, że nie mamy o czym dalej dyskutować.

    --
    PSYLO