  • 21. Data: 2017-09-14 17:26:17
    Temat: Re: kreatywnosc level master
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-09-14 o 16:29, J.F. pisze:

    > Dania - Stargard ... polskich bramek jeszcze nie ma :-)
    >
    > Niemcy ... no, albo ich dobrze rozpoznalo jako dwa zestawy, albo
    > rachunek przyjdzie :-)
    >
    > Ale u nas ... jakiego viatolla nie ma po drodze ?

    Chodzi mi o nasze autostrady, dokładnie A2, bo zakładam, że nią się
    poruszali. Raz, że są różne opłaty za różne pojazdy. Dwa, to holować się
    u nas na autostradzie nie wolno, więc kto ich przez bramki pod Poznaniem
    puścił?

  • 22. Data: 2017-09-14 17:39:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]
    >
    > Ale u nas ... jakiego viatolla nie ma po drodze ?

    >Chodzi mi o nasze autostrady, dokładnie A2, bo zakładam, że nią się

    IMO kompletnie nie po drodze. Albo jedziesz przez Rostok, albo z
    Berlina jedziesz na Szczecin.

    J.

  • 23. Data: 2017-09-14 17:48:41
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-09-14 o 17:39, J.F. pisze:

    > IMO kompletnie nie po drodze. Albo jedziesz przez Rostok, albo z Berlina
    > jedziesz na Szczecin.

    Tak, ale alternatywnymi drogami, to masz kupę miast po drodze gdzie
    takie cudo jeszcze bardziej utrudnia ruch i rzuca się w oczy.

  • 24. Data: 2017-09-14 17:58:27
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2017-09-14 o 17:48, nadir pisze:

    > Tak, ale alternatywnymi drogami, to masz kupę miast po drodze gdzie
    > takie cudo jeszcze bardziej utrudnia ruch i rzuca się w oczy.

    Teraz dopiero zauważyłem, że zatrzymali ich koło Stargardu
    Szczecińskiego, więc w sumie to daleko od granicy nie odjechali no i
    autostrady A6 tam też jest tylko kawałek, na dodatek bez bramek.
    Jak na szybko czytałem artykuł, to myślałem że ich gdzieś blisko tej
    Ostrołęki złapali.

  • 25. Data: 2017-09-14 18:20:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    No i troche zatrzyman na drodze sie trafi, a ruszyc takim zestawem ...

> [...]
    >autostrady A6 tam też jest tylko kawałek, na dodatek bez bramek.
    >Jak na szybko czytałem artykuł, to myślałem że ich gdzieś blisko tej

    Ale faktycznie - jak sie wybierali do Ostrołęki, to trasa troche
    dziwna, powinni A2 jechac.

    J.

  • 26. Data: 2017-09-14 22:32:19
    Od: yabba <g...@g...com>

    > Cza bysie zastanowic czy cos zabrania holowania pojazdu z przyczepa.

    Przepisy zabraniają. O ile dobrze znalazłem aktualną wersję to jest tak:

    Oddział 9. Holowanie
    Art. 31. Holowanie pojazdu silnikowego
    1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:
    1) prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze
    zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem;
    2) pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie
    dostatecznej widoczności;
    3) w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do
    kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób
    wykluczający potrzebę kierowania nim;
    4) pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób
    wykluczający odczepienie się w czasie jazdy; nie dotyczy to holowania
    motocykla, który powinien być połączony z pojazdem holującym połączeniem
    giętkim w sposób umożliwiający łatwe odczepienie;
    5) pojazd holowany, z wyjątkiem motocykla, jest oznaczony z tyłu po
    lewej stronie ostrzegawczym trójkątem odblaskowym, a w okresie
    niedostatecznej widoczności ma ponadto włączone światła pozycyjne;
    zamiast oznaczenia trójkątem odblaskowym pojazd holowany może wysyłać
    żółte sygnały błyskowe w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu;
    6) w pojeździe holowanym na połączeniu sztywnym jest sprawny co najmniej
    jeden układ hamulców, a w pojeździe holowanym na połączeniu giętkim -
    dwa układy;
    7) odległość między pojazdami wynosi nie więcej niż 3 m przy połączeniu
    sztywnym, a od 4 m do 6 m przy połączeniu giętkim, przy czym połączenie
    jest oznakowane na przemian pasami białymi i czerwonymi albo zaopatrzone
    w chorągiewkę barwy żółtej lub czerwonej; przepisu tego nie stosuje się
    w razie holowania pojazdów Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
    2. Zabrania się holowania:
    1) pojazdu o niesprawnym układzie kierowniczym lub o niesprawnych
    hamulcach, chyba że sposób holowania wyklucza potrzebę ich użycia;
    2) pojazdu za pomocą połączenia giętkiego, jeżeli w pojeździe tym
    działanie układu hamulcowego uzależnione jest od pracy silnika, a silnik
    jest unieruchomiony;
    3) więcej niż jednego pojazdu, z wyjątkiem pojazdu członowego;
    4) pojazdem z przyczepą (naczepą);
    5) na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do
    holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.
    3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania
    nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego
    nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.

    yabba

  • 27. Data: 2017-09-15 16:45:47
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 14-09-2017 o 17:26, nadir pisze:

    > Chodzi mi o nasze autostrady, dokładnie A2, bo zakładam, że nią się
    > poruszali.

    A jakim cudem?
    Nie czytałeś gdzie ich zwinęli?

  • 28. Data: 2017-09-17 16:54:55