  • 11. Data: 2018-02-04 14:44:59
    Temat: Re: kupiłech bluray
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Wed, 31 Jan 2018 00:06:01 GMT, PiteR wrote:

    > Sam nie wiem po co ;) Oglądać filmy z Tesco po piątaku chyba.

    Kupiłeś nagrywarkę czy tylko odtwarzacz?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 12. Data: 2018-02-04 15:16:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Roman Tyczka pisze tak:

    > Kupiłeś nagrywarkę czy tylko odtwarzacz?

    nagrywarkę Pioneer BDR-209EBK

    http://tinyurl.com/y7999ol8

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 13. Data: 2018-02-04 17:46:54
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 04 Feb 2018 14:16:11 GMT, PiteR wrote:

    > nagrywarkę Pioneer BDR-209EBK
    >
    > http://tinyurl.com/y7999ol8

    A orientujesz się jak z trwałością nagranych danych? Czy to podobny level
    do DVD czy lepiej/gorzej? Bo jeśli płyty są rzeczywiście w końcu tanie to
    może ma to sens...

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 14. Data: 2018-02-04 18:24:37
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Roman Tyczka pisze tak:

    > A orientujesz się jak z trwałością nagranych danych? Czy to
    > podobny level do DVD czy lepiej/gorzej? Bo jeśli płyty są
    > rzeczywiście w końcu tanie to może ma to sens...

    Nou tego to ja bym się chętnie od szanownej grupy dowiedział ;)
    Internety piszą, że trochę dłużej niż dvd.

    Nigdy nie miałem problemów z odczytem płyt dvd bo były nie ruszane,
    schowane w ciemnym miejscu. Z bluray również nie spodziewam się jakichś
    problemów. 10 lat powinny pociągnąć. A za 10 lat to balkonik i
    kroplówka ;)

    Liczy się, że nagram plik większy niż 4.7GB, żaden wirus go nie zmieni,
    nie usłyszę tykających głowic po roku leżenia dysku, no i że sam nie
    skasuję sobie danych przypadkiem. Nagram na dwóch płytach to samo,
    koszt 6zł.

    Po za tym płyty tracą rynek na rzecz streamingu. Liczę na wyprzedaże i
    obniżki cen.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 15. Data: 2018-02-04 21:47:16
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 04 Feb 2018 17:24:37 GMT, PiteR wrote:

> [...]
    > koszt 6zł.
    >
    > Po za tym płyty tracą rynek na rzecz streamingu. Liczę na wyprzedaże i

    Gorzej może być z odczytem za te 10 lat, nie dlatego, że będą błędy tylko,
    że być może ...nie będzie czym odczytać :-)

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 16. Data: 2018-02-04 22:04:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Roman Tyczka pisze tak:

    > Gorzej może być z odczytem za te 10 lat, nie dlatego, że będą
    > błędy tylko, że być może ...nie będzie czym odczytać :-)

    Będzie apka na smartfona do skanowania retro płyt. Jedno zdjęcie,
    analiza i pliki w telefonie ;)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 17. Data: 2018-02-04 22:40:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-02-04 o 21:47, Roman Tyczka pisze:
    > Gorzej może być z odczytem za te 10 lat, nie dlatego, że będą błędy tylko,
    > że być może ...nie będzie czym odczytać :-)

    O widzisz. To jest argument w dobie plastikowych soczewek i laserów
    montowanych przez chińskie małe rączki z byle czego.
    Boję się że nośniki jako takie wytrzymają ale nawet nieużywane napędy
    się kurzą, zachodzą osadem czy soczewki tracą geometrię po prostu ze
    starości.

  • 18. Data: 2018-02-05 01:14:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-04, Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:
    > A orientujesz się jak z trwałością nagranych danych? Czy to podobny level
    > do DVD czy lepiej/gorzej? Bo jeśli płyty są rzeczywiście w końcu tanie to
    > może ma to sens...

    Teoretycznie są bardziej odporne mechanicznie (mają dodatkową powłokę),
    takoż te standardowe sa oparte na warstwach "metalicznych", które są
    duzo bardziej odpowrne np. na promieniowanie (światło).

    Jest jeszcze typ na organicznych barwnikach, nazywa się LTH jest zwykle
    tańszy.

    Teraz z mojego doświadczenia (parę lat), jeśli płyty BD będa przechowywane
    w dobrych warunkach to mają lepszą trwałość niż standardowe DVD. Te
    standardowe przynajmniej.

    Natomiast w normlanym uzytkowaniu, BD mają jakość nieporównywalnie
    gorsza. Wynika to najprawdopodobniej z samej gęstości zapisu.

    Objawia się to w taki sposób, że DVD, które jest naprawdę mocno
    porysowane (kategoria: dziecko, podłoga), dalej da się w pełni odczytać,
    natomiast w przypadku BD, wystarczy mała, maciupeńka ryska i koniec. To
    są przynajmniej moje wnioski z procesu archiwizacji domowej płytoteki.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2018-02-05 09:38:17
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Mon, 05 Feb 2018 00:14:22 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > porysowane (kategoria: dziecko, podłoga), dalej da się w pełni odczytać,
    > natomiast w przypadku BD, wystarczy mała, maciupeńka ryska i koniec

    Taka rysa w głąb, czy nawet powierzchowna i subtelna?

    > To są przynajmniej moje wnioski z procesu archiwizacji domowej płytoteki.

    Dzięki za info, warto to rozważyć, nawet mimo tych rysek, bo te płyty
    byłyby generalnie sterylnie ukryte.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 20. Data: 2018-02-05 10:05:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-05, Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:

    > Taka rysa w głąb, czy nawet powierzchowna i subtelna?

    Dość subtelna. Niewidoczna na pierwszy rzut okiem.
    Mam nawet chyba jedno BD, gdzie po prostu nie wiem o co chodzi bo
    wszystko wygląda ok. Oczywiście ta płyta daje się odtworzyć, ale jak
    zrzucam całość, to dochodzi w jedno miesce i koniec.

    > Dzięki za info, warto to rozważyć, nawet mimo tych rysek, bo te płyty
    > byłyby generalnie sterylnie ukryte.

    Sprawdze losowo kilka płyt, które nagrywałem 2-3 lata temu i dam znać
    jak się trzymają. To są zdaje się DL'ki (50GB).

    Wiem za to, że te barwnikowe LTH są o kant d... bo to były pierwsze BD-R
    jakie używałem i jak chciałem po tych paru latach coś obejrzeć, to mi
    nawet płyty nie chciało rozpoznać.

    Normalne - kolor metaliczny, ciemno-ciepo-szary. LTH - złote.
    http://4.bp.blogspot.com/-QhFXHBnCV4g/UkKp6pEDq3I/AA
    AAAAAAOKo/IHnM7QcWWIE/s1600/BDLTH.jpg

    Natomiast po przeciwnym biegunie są Millenniaty (MDisc) i tych
    zasadniczo używam do archiwizacji tego co cenne. Z tym, że tanie to one
    nie są.

    --
    Marcin