  • 21. Data: 2020-05-21 15:59:24
    Temat: Re: laboratorium
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest>

    > ethernet to wiem, ale z tego jeszcze nie wynika co one potrafia.
    > Musze sie doksztalcic :-(

    Winde masz jak chcesz, co może nie potrafić? Nawet standardowo FTP na
    pokładzie jest. Piszesz program, ten ładuje dane w pliki, pobierasz
    FTP-m jak pomiary się skończą, analizujesz excellem...da się prościej?
    A nie czekaj, trzeba mieć klienta FTP, TotalCommander?

    > I to sa faktycznie karty, czy jakies moduliki laczone ethernetem czy
    > inna magistrala ?

    Karta jest "samonośna", w tą kartę wkładasz następną, w tą następną
    kolejną i tak dalej...
    Zobacz przykładowo:
    https://multimedia.beckhoff.com/video/en/Beckhoff_Et
    herCAT_Terminal_570x320_e.mp4

    A jak chcesz zobaczyć co teraz sterowniki robią, to może takie coś:
    https://multimedia.beckhoff.com/video/en/Beckhoff_XP
    lanar_Animation_570x320_e.mp4

    Myślałem żeby sobie kupić demokit (mają gotowe zestawy startowe), ale
    cena zabija ;)
    Wyobrażacie sobie bar z taką obsługą? :)

    > Zakladam, ze jakis gotowy miernik/przetwornik bym kupil, tylko jego
    > protokol bedzie zgodny z PLC.

    Zacznij od przetwornika, a reszta się znajdzie.

    > A usrednic sie da, np w czasie 2s ? Bo karta moze i 24 bit, ale brum na
    > poziomie 1% :-)

    No jak rany.
    Nawet pierdlawy siemens serii 1200 programuje się w językach
    pozwalających uśredniać :) Co prawda nie dorośli jeszcze do tego, żeby
    zaimplementować ST, ale jednak - da się! Inni producenci poszli dalej i
    obiektówkę... proszę bardzo, jak lubisz.
    Swoją drogą, w najtańszym Beckhoffie mam Structure Text, czemu Siemens
    tak się broni w tanich sterownikach przed tym?

    Wracając do tematu. W firmie mam pomiar ciśnienia wody użytkowej (inne
    też, ale ta ciekawa). 4 cyfry stoją jak drut. Zabawnie jest, jak wody
    ubywa w tempie 1mBar/min. Wtedy wiem, że znów jakiś zawór w spłuczce
    lekko przecieka, choć tego nie widać. Nieraz się przydało.

    > Dlatego raczej mysle o jakims gotowym mierniku, skalibrowanym, z
    > wyjsciem cyfrowym ...

    A nie da się kupić miernika (skoro miernik już kupujesz) z podłączeniem
    do sieci? Może to będzie opcja droższa o mniej, niż koszt dodatkowego PLC?

    > O widzisz, o to chodzilo, do takich mozliwosci to nie bylem
    > przyzwyczajony :-)

    No to zobacz przykładowo na EK9160. HTTP ze swoimi metodami też w
    zasięgu jak zechcesz. A może SQL z wyjściem webowym? Dostaniesz wstępnie
    przetworzone/uporządkowane dane.

    > No, raczej nie. Chyba chcialbym miec z peceta dostep do tych danych na
    > biezaco.
    > Chmura ... brzmi jakos zbyt ambitnie i malo bezpiecznie, wolalbym
    > lokalnie ...

    To nie jest problem o którym rozmawiamy. Jak byś to zrobił w przypadku
    danych ze zwykłego PC?

    > No, to jest ciekawy pomysl.
    > Tylko czy sa takie macierze z drugim dostepem do jednego woluminu ?
    > Bo to znow nie tak latwo - format dysku musi byc wspolny, jeden dostep
    > najlepiej read only ...

    To inaczej, kup IPC, postaw bazę z interfejsem webowym i tyle.
    A nie, czekaj, weź malinkę ;)

    > To takie ogolne pytanie,

    Na razie to piętrzenie problemów tam gdzie ich nie ma.

    > To tez o i laboratorium pytam, czyli duza uniwersalnosc potrzebna.
    > Ale moze i przemyslowe rozwiazania sie nadadza ...

    Pisałeś, że najpierw trzeba podłączyć, LabView Ci w tym nie pomoże
    wcale, a wcale.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 22. Data: 2020-05-21 16:08:12
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Przykład: spektroskop masowy Varian z 1998 roku. Stary, ale działający.
    > Ciągle jeszcze sporo można na nim zrobić. Komunikacja po GPIB, karta PCI
    > National Instruments, sterownik napisany przez Variana działa tylko pod
    > Win3.1. Sterowniki NI nie komunikują się z oprogramowaniem. I dupa.

    Słyszałem kilka podobnych historii, zwykle kończyło się utrzymywaniem
    przy życiu zabytkowego PC, nawet pod DOS.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 23. Data: 2020-05-21 17:52:05
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 21.05.2020 o 16:08, PeJot pisze:

    > Słyszałem kilka podobnych historii, zwykle kończyło się utrzymywaniem
    > przy życiu zabytkowego PC, nawet pod DOS.

    Tak właśnie postępowałem ze starym chromatografem gazowym HP. Pewnego
    dnia komputer się zjarał. Podłączyłem do nowego, z Win10, wgrałem
    średnio stare oprogramowanie i podłączyłem przez adapter GPIB/USB.
    Działa tylko z adapterem Keysight, po zamianie na National Instruments
    pokazuje gest mistrza Kozakiewicza.
    Opisałem to mocno skrótowo, w rzeczywistości było sporo zabawy.

    P.P.

  • 24. Data: 2020-05-22 07:30:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 May 2020 15:59:24 +0200, "Irek.N." <t...@j...taki.jest>
    wrote:
    > A jak chcesz zobaczyć co teraz sterowniki robią, to może takie coś:
    > https://multimedia.beckhoff.com/video/en/Beckhoff_XP
    lanar_Animation_570x320_e.mp4

    Przecież to chamska grafika, fake.

    --