  • 21. Data: 2014-04-23 00:05:16
    Temat: Re: "ludzie to żyją w ciemnościach"
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik nowyr napisał:
    [..]

    > Benzen jest rakotwórczy. Toluen nie.

    Może nie, ja nie byłbym taki pewny.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 22. Data: 2014-04-27 21:09:22
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Dykus" <d...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Kiedy jednak chyba w tym sporo prawdy. Stare kalafonie pachniały i aż miło
    > było wąchać opary... ;) Mam resztki starej, nie wiem skąd i nie wiem od
    > kogo, ale zapach przyjemny. Dzisiejsze kalafonie to jednak nie to... :)

    Ja sobie postanowiłem, że będąc w parku z sosnami, zedrę z nich trochę
    żywicy, która wybujała z pnia, raz już z powodzeniem coś polutowałem,
    czyściutką sosnową żywicą, lutowało się nie gorzej, niż z najlepszą
    kalafonią :)) Chyba nawet mniej żużlowała :)
    Tą żywicę przetopię delikatnie, czy rozpuszczę w IPA i topnik mieć będę :))

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.

  • 23. Data: 2014-04-27 22:07:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > kalafonią :)) Chyba nawet mniej żużlowała :)
    > Tą żywicę przetopię delikatnie, czy rozpuszczę w IPA i topnik mieć będę :))

    To może lepiej terpentyną. Kalafonia i terpentyna są produktami
    destylacji żywicy -- stałym i ciekłym. W ten sposób zmienimy tylko
    proporcje w naturalnej substancji. I zyskamy moralne prawo do
    przylejenia na naszym ustrojstwie naklejki "wyprodukowano tylko
    przy użyciu naturalnych składników".

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2014-04-27 22:25:13
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > To może lepiej terpentyną. Kalafonia i terpentyna są produktami

    Może i tak... ALe łatwiej mi będzie zachować elastyczność tego... nie wiem,
    na razie muszę uzbierać odpowiednio dużo...

> [...]
    > proporcje w naturalnej substancji. I zyskamy moralne prawo do
    > przylejenia na naszym ustrojstwie naklejki "wyprodukowano tylko

    Ja tam nie zamierzam ulegać tej ogólno...polskiej? ...europejskiej?
    ...światowej? sraczce. Po prostu zachowam trochę rozsądku, oraz dopasuję
    wykonanie do potrzeb i możliwości. Może i kupię terpentynę? Nie wiem, jakoś
    mi ładniej chyba jednak capi z izopropanolem... Na razie mam za mało żywicy,
    by coś zrobić... Inaczej bym porwał się z motyką na słońce, iść do sklepu i
    kupować rozpuszczalnik, dla 2-3 małych bryłek żywicy?
    Te naturalne składniki, to czy one zdrowe dla środowiska są? Choć coś mi się
    kojarzy o obudowie jakiegoś śmiardfona, że została właśnie eko zrobiona.
    Poza tym zrobienie tego eko pochłonie jednak trochę energii, która wcale nie
    musiała być eko pozyskana...
    Spróbuję jednak zapamiętać wskazówkę i w razie potrzeby temu i owemu
    zamydlić oczy :))

  • 25. Data: 2014-04-27 22:35:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Może i tak... ALe łatwiej mi będzie zachować elastyczność tego... nie
    > wiem, na razie muszę uzbierać odpowiednio dużo...

    Kilka sosen mam własnych, obok domu. A parę kroków dalej hektary lasów
    sosnowych. Z pozyskaniem nie widzę żadnych problemów. Mam też olejek
    terpentynowy (sam nie wiem skąd mi się wziął).

    > Ja tam nie zamierzam ulegać tej ogólno...polskiej? ...europejskiej?

    Może wykreować jako produkt audiofilski? Takie kable lutowane na żywicę,
    to dopiero muszą mieć brzmienie!

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2014-04-27 22:53:32
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Może wykreować jako produkt audiofilski? Takie kable lutowane na żywicę,
    > to dopiero muszą mieć brzmienie!

    No właśnie !
    "kable lutowane z użyciem naturalnej kalafonii z lasów sosnowych,
    dedykowane specjalnie do odsłuchiwania nagrań z plenerów !
    Niezwykle szeroka panorama, żywa średnica, wręcz fizycznie odczuwalne
    basy - a do tego zapach prawdziwego lasu !"

  • 27. Data: 2014-04-27 23:19:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

> [...]
    > Niezwykle szeroka panorama, żywa średnica, wręcz fizycznie odczuwalne
    > basy - a do tego zapach prawdziwego lasu !"

    Jeśli średnica kabla będzie zbyt mała, a wszystko się na full odkręci
    -- to i zapach lasu będzie.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2014-04-27 23:36:02
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

> [...]
    > proporcje w naturalnej substancji. I zyskamy moralne prawo do
    > przylejenia na naszym ustrojstwie naklejki "wyprodukowano tylko

    Produktem destylacji żywicy jest jedynie terpentyna balsamiczna. Poza
    nią w handlu pojawia się jeszcze terpentyna ekstrakcyjna - to już trochę
    inna technologia. Przerabia się karpy sosnowe na zrębki, na ciepło pod
    ciśnieniem wymywa się żywicę lekka benzyną po czym wszystko
    rozdestylowuje. W efekcie terpentyna ekstrakcyjna zawiera pewna ilość
    węglowodorów z benzyny, innym (jeszcze paskudniejszym) produktem jest
    tzw. "terpinol" - w zasadzie benzyna z domieszką terpenów. Chociaż tego
    świństwa dawno już nie widziałem.

    A roztwór kalafonii w terpentynie był ongiś stosowany do ołówkowego
    retuszu zdjęć - zwiększał szorstkość emulsji pozwalając na pozostawianie
    śladów przez ołówek. A terpentynowy nie zaś spirytusowy - bo
    terpentynowy wolniej schnie i daje czas na równomierne rozprowadzenie.
    Roztwór ten zwano powszechnie matoleinaą...

    --
    Darek

  • 29. Data: 2014-04-27 23:45:32
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    (...)
    > Może wykreować jako produkt audiofilski? Takie kable lutowane na żywicę,
    > to dopiero muszą mieć brzmienie!

    BWANA KUBWA!
    Masz u mnie połowę udziałów za pomysł, ROTFL :DD

  • 30. Data: 2014-04-28 00:00:03
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > BWANA KUBWA!
    > Masz u mnie połowę udziałów za pomysł, ROTFL :DD

    Proszę sie we właściwym czasie odezwać, wyślę numer konta.

    --
    Jarek