  • 41. Data: 2016-10-02 11:20:11
    Temat: Re: lutowanie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-09-30 o 17:49, HF5BS pisze:

    > Użytkownik "Adam" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pewnie nie miały przetwornic, lub przetwornica byla dobrze4 zrobiona.

    > Weźmy tysieczna harmoniczna 50 Hz, to raczej daleko nie uleci. Może paru
    > sąsiadom w okolicy napierdzi8 w radiach, to wszystko. Ale taka lutownica
    > (...)

    Spawarki gazowe raczej nie mają przetwornic ;)
    Jeśli już to ewentualnie wytwornice :)

    Ale spawarki na literę "M" - czyli różne migo-maty to nie 50Hz. To dużo
    więcej. Mam na myśli przetwornice, inwetery czy jakieś tam falowniki.
    Spawanie idzie z zasady (choć nie zawsze) prądem stałym, ale często
    pulsującym - zwłaszcza przy automatach TIG do spawania metali
    kolorowych. Ale takich "zabawek" to już Zdzisio w garażu raczej nie ma.

    Ale można przypuszczać, że skoro spawarka taka kosztuje tyle, co cały
    kontener chińskich migomatów, to i dobrze będzie zarówno skonstruowana,
    jak i wykonana.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 42. Data: 2016-10-02 16:05:33
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Spawarki gazowe raczej nie mają przetwornic ;)
    > Jeśli już to ewentualnie wytwornice :)

    Mnie już nic nie zdziwi, nawyżej rozśmieszy :)

> [...]
    > pulsującym - zwłaszcza przy automatach TIG do spawania metali kolorowych.
    > Ale takich "zabawek" to już Zdzisio w garażu raczej nie ma.

    Z pewnością.

    > Ale można przypuszczać, że skoro spawarka taka kosztuje tyle, co cały
    > kontener chińskich migomatów, to i dobrze będzie zarówno skonstruowana,
    > jak i wykonana.

    Takowoż i ja uważać raczę. Choć zdążyłem zauważyć, ze niekoniecznie musi to
    być regułą.

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"