  • 21. Data: 2018-11-16 08:44:37
    Temat: Re: na zarowke
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-16 o 08:43, J.F. pisze:

    > Skoro koperte wydano za darmo, to i obrotu nie bylo.

    Nie za darmo, za opłatą. A paragon nabija się w momencie sprzedaży, a
    nie w momencie zapłaty (tj. jak dziś sprzedajesz, a zapłata jest za
    miesiąc, to nabijasz dziś).

    --
    Liwiusz

  • 22. Data: 2018-11-16 08:47:43
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-11-16 o 08:44, Liwiusz pisze:

    > Nie za darmo, za opłatą. A paragon nabija się w momencie sprzedaży, a
    > nie w momencie zapłaty (tj. jak dziś sprzedajesz, a zapłata jest za
    > miesiąc, to nabijasz dziś).

    Nie wiem jak to teraz jest, ale kiedyś była zasada, że paragon drukuje
    się PO otrzymaniu pieniędzy od klienta. Paragon był dowodem dokonania
    zapłaty.
    Czy teraz można dostać paragon z odroczoną płatnością?

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2018-11-16 09:18:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Nov 2018 08:44:37 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Nie za darmo, za opłatą. A paragon nabija się w momencie sprzedaży, a
    > nie w momencie zapłaty (tj. jak dziś sprzedajesz, a zapłata jest za
    > miesiąc, to nabijasz dziś).

    A jak klient nie wroci do okienka ?
    Promocja taka :-)

    Swoja droga - ktos sie z tych kopert nie musi rozliczyc ?
    Dziwne zaniedbanie :-)

    J.

  • 24. Data: 2018-11-16 09:34:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-16 o 08:47, Miroo pisze:

    > Nie wiem jak to teraz jest, ale kiedyś była zasada, że paragon drukuje
    > się PO otrzymaniu pieniędzy od klienta.

    Nigdy tak nie było. Paragon drukuje się po sprzedaży. W praktyce przy
    kasie dostawałeś paragon po zapłacie, bo tak naprawdę dopóki nie
    zapłaciłeś, to jeszcze nie kupiłeś, mogłeś się rozmyślić itp.,
    ale jeśli mamy sytuację, że podchodzisz do kasy, bierzesz jakąś rzecz, i
    umawiasz się z kasjerem, że zapłacisz później (za rok, lub w wersji
    "złośliwej" - za minutę), to do zawarcia umowy sprzedaży właśnie doszło
    i paragon musi być wydany.

    > Paragon był dowodem dokonania
    > zapłaty.

    Nigdy tak nie było. Nigdy nie widziałeś faktur z odroczonym terminem
    płatności?

    > Czy teraz można dostać paragon z odroczoną płatnością?

    Zawsze można było.

    --
    Liwiusz

  • 25. Data: 2018-11-16 14:31:46
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-11-16 o 09:34, Liwiusz pisze:

> [...]
    > i paragon musi być wydany.

    > Nigdy tak nie było. Nigdy nie widziałeś faktur z odroczonym terminem

    Zdecyduj się - paragon czy faktura? Faktury to zupełnie inna bajka.
    Kasa w kasie na koniec dnia musi się zgadzać z paragonami.

    > Zawsze można było.

    Nie wydaje mi się.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2018-11-16 14:37:51
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2018-11-16 o 09:18, J.F. pisze:
    > A jak klient nie wroci do okienka ?
    > Promocja taka :-)

    Kwestia zaufania. Takie przypadki, że klient nie zapłacił za kopertę,
    albo zaj**ł długopis czasem się zdarzają.
    To przecież państwowe, [cytuję] "państwo należy traktować jak okupanta",
    czyli można okradać.

    > Swoja droga - ktos sie z tych kopert nie musi rozliczyc ?
    > Dziwne zaniedbanie :-)

    Pewnie pracownicy płacą, jak w każdym sklepie.
    Nie wiem jak to jest z kopertami, ale np. znaczki każdy pracownik ma na
    swoim stanie wyliczone i musi mu się ze sprzedażą zgadzać.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2018-11-16 14:38:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-16 o 14:31, Miroo pisze:

    > Zdecyduj się - paragon czy faktura?

    Nie ma znaczenia.

    > Faktury to zupełnie inna bajka.

    Taka sama.

    > Kasa w kasie na koniec dnia musi się zgadzać z paragonami.

    Nie musi.

    > Nie wydaje mi się.

    Musisz z tym jakoś żyć :)

    --
    Liwiusz

  • 28. Data: 2018-11-16 14:41:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 listopada 2018 08:44:39 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Nie za darmo, za opłatą. A paragon nabija się w momencie sprzedaży, a
    > nie w momencie zapłaty (tj. jak dziś sprzedajesz, a zapłata jest za
    > miesiąc, to nabijasz dziś).

    Przez ostatnie kilka lat setki tysięcy zł zapłaciłem w lokalnej hurtowni budowlanej
    A kupuje tam w ten sposób ze cały miesiąc biorę co mi potrzebne a płace im na
    początku kolejnego miesiąca
    Jak to wygląda w świetle powyższej Twojej wypowiedzi?
    Kiedy powinni "nabijać"?

  • 29. Data: 2018-11-16 14:43:42
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]

    > Nie za darmo, za opłatą. A paragon nabija się w momencie sprzedaży, a
    > nie w momencie zapłaty (tj. jak dziś sprzedajesz, a zapłata jest za

    A obiad w restauracji?
    Kupujesz odbierasz a płacisz dopiero za kilkadziesiąt min min. I paragon drukują w
    momencie zapłaty

  • 30. Data: 2018-11-16 14:45:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 listopada 2018 08:43:45 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Skoro koperte wydano za darmo, to i obrotu nie bylo.
    >
    > A tu jak sie domyslam - za chusteczki podano odliczona kwote ...

    Dawno już na poczcie nie byleś
    Tam teraz samoobsługa jest. Są stojaki z gazetami, kopertami, książkami długopisami i
    innymi pierdołami, bierzesz co potrzebujesz, stajesz w kolejce i płacisz.