  • 141. Data: 2014-04-16 19:17:12
    Temat: Re: no żesz nie zdążyłem...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

    > No to podaj mi praktyczne argumenty za pisaniem wierszy. PRAKTYCZNE !

    Mowę wiązaną łatwiej zapamiętać. Gdy większa część ludzkości była
    niepiśmienna, używanie rymów w tekstach, które inni mieli sobie
    przyswoić, miało PRAKTYCZNE znaczenie.

    Jarek

    --
    Nie obchodź się z prądem nieudolnie, bo cię kopnie.

  • 142. Data: 2014-04-16 19:39:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Mowę wiązaną łatwiej zapamiętać. Gdy większa część ludzkości była
    > niepiśmienna, używanie rymów w tekstach, które inni mieli sobie
    > przyswoić, miało PRAKTYCZNE znaczenie.

    Dobrze napisałeś: _MIAŁO_
    Też dobrze napisałeś: Gdy większa część ludzkości była
    niepiśmienna

    ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 143. Data: 2014-04-16 20:26:11
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-04-16 19:39, Adam wrote:

    > Dobrze napisałeś: _MIAŁO_
    > Też dobrze napisałeś: Gdy większa część ludzkości była
    > niepiśmienna

    może nadal ma sens

    http://niniwa22.cba.pl/ilowiecki_najdziwniejszy_pomy
    sl_stulecia.htm

    Włodek

  • 144. Data: 2014-04-16 21:34:17
    Od: "Krzysztof Kucharski" <s...@p...onet.pl>

    Dobry wieczór

    Użytkownik "badworm" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Pachnie jak co?
    [...]

    Tego nie da się opisać, to trzeba przeżyć. W skrócie - melanż kwasu
    masłowego z merkaptanami w zalewie siarkowodorowej ;-) W pewnym okresie
    czasu gazowe postaci związków selenu, otrzymywane przez operowanie łukiem
    elektrycznym na powierzchni płyty z prostownika selenowego miały wzięcie.
    Zwłaszcza w schyłkowym okresie PRLu :-)
    Ech, kombatanctwo ;-)

    Pozdrawiam - Krzysztof Kucharski

  • 145. Data: 2014-04-16 21:40:48
    Od: LS <l...@g...com>

    W dniu 2014-04-16 18:38, sundayman pisze:

    > No to podaj mi praktyczne argumenty za pisaniem wierszy. PRAKTYCZNE !

    Inductor-induktor-indukcyjność-induktancja
    Capacitor-kondensator-pojemność-kapacytancja

    Lepiej się nie zastanawiać:)

  • 146. Data: 2014-04-16 22:29:26
    Od: LS <l...@g...com>

    W dniu 2014-04-16 20:26, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > może nadal ma sens
    >

    > http://niniwa22.cba.pl/ilowiecki_najdziwniejszy_pomy
    sl_stulecia.htm

    > Włodek

    Doświadczenie nr. 1 i 2
    http://antyego.pl/2014/02/26/dna-niezwykly-eksperyme
    nt/

  • 147. Data: 2014-04-16 22:39:21
    Od: LS <l...@g...com>

    A samochody długo nie miały nic wspólnego
    > z elektroniką, więc to czy na masie był plus, czy minus, nie było
    > istotne.
    >
    > Jarek

    Ostatnio oglądałem jakiś angielski program w polskiej TV gdzie
    przerabiali masę syrenki na minus. Trzeba było zamienić przewody od
    cewki zapłonowej, dlaczego? Nie wiem, pewnie dla świecy ma znaczenie z
    której strony jest przeskok iskry.

  • 148. Data: 2014-04-16 22:46:52
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Doświadczenie nr. 1 i 2
    > http://antyego.pl/2014/02/26/dna-niezwykly-eksperyme
    nt/

    cytat :

    "Chcieli zobaczyć, czy cząsteczki światła będą rozproszone wszędzie,
    przyczepione do szklanych boków, czy też może zgromadzą się w stos na
    dnie zbiornika"

    ***

    Dobrze, że im się fotony nie wysypały na podłogę.

    Po przeczytaniu tych idiotyzmów dość oczywiste jest, że nie ma sensu
    czytać dalej. Więc niestety - nie wiem jaki to przekaz straciłem, ale
    mam wrażenie, że niezbyt istotny.

  • 149. Data: 2014-04-16 22:54:54
    Temat: Re: no ?esz nie zd??y?em...
    Od: LS <l...@g...com>

    W dniu 2014-04-16 15:20, J.F pisze:

    > No i ciekaw jestem sensu obracania cewek.

    Trzeba sprawdzić czy w elektrodrążarce czy wycinarce plazmowej jest
    polaryzacja elektrod. Bo coś mi się wydaje, że na katodzie są wyrywane
    drobiny metalu jak w lampach.

  • 150. Data: 2014-04-16 22:56:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    LS napisało:

> [...]
    > od cewki zapłonowej, dlaczego? Nie wiem, pewnie dla świecy ma
    > znaczenie z której strony jest przeskok iskry.

    Podejrzewam, że przez taką zamianę Anglicy chcieli przystosować
    syrenę do ruchu lewostronnego.

    Jarek

    PS
    Przeciez link do rzeczonego programu pojawił się w tym wątku.

    --
    Telewizja pokazała,
    A uczeni podchwycili,