  • 11. Data: 2017-07-20 22:00:39
    Temat: Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-07-20 14:11, Pszemol wrote:
    > Weź pod uwagę, że diesel odchodzi powoli do lamusa.
    > Kupując dziś nowe auto z silnikiem diesla musisz się
    > liczyć że będzie Ci go trudno sprzedać za 10 lat w świecie
    > pełnym czyściutkich samochodów elektrycznych...

    Facet skoncz pierdolic.

  • 12. Data: 2017-07-20 22:05:01
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote:

    > Facet skoncz pierdolic.

    A co Ty taki nerwowy ? Chill...

  • 13. Data: 2017-07-21 01:18:41
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > imponująca i samochód bardzo oszczędny... Robiliśmy
    > sporo wycieczek i spaliliśmy strasznie mało benzyny.
    > Mimo, że to był mój pierwszy w życiu raz jazdy z hybrydem
    > i musiałem się pierwsze 2-3 dni uczyć z nim obchodzić,
    > postępować zgodnie ze wskazówkami "trenera hamowania"
    > :-) i przyspieszać ekonomicznie nauczyć :-)
    >
    > Swoją drogą można sobie dodać rozrywki w czasie jazdy
    > za pomocą tego trenera hamowania, który Ci pokazuje
    > ile energii wróciło z hamulców do baterii akumulatorów
    > w czasie hamowania i możesz się doskonalić aby z 87%
    > dociągnąć do 97% a nawet czasem do 100% :-)

    Zerknąłem właśnie na fakturę z wypożyczalni i widzę, że
    przejeździłem 334 mil (538km) i przed oddaniem
    zatankowałem auto do pełna - zmieściło się w nim 8,676
    galona (32,84 litra) to mi wychodzi 6.1 l/100km przy dosyć
    agresywnej jeździe automatem z A/C i ostrej jeździe pod
    mocną górę i zjazd z tej góry z hamowaniem silnikiem
    (+ moja nieumiejętna obsługa skrzyni biegów i hamulców).
    Bardzo dobry wynik!

  • 14. Data: 2017-07-21 10:33:20
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-07-20 17:04, Pszemol wrote:

    > Swoją drogą ciekawe co hybryda robi z regeneracyjnym hamowaniem przy
    > jeździe z górki, gdy bateria akumulatorów jest już w 100% naładowana?
    > Regeneracyjne hamowanie przecież nie zadziała bez obciążenia ładującą się
    > baterią?

    Nie wiem jak tu to rozwiazali, ale w hamulcach elektrodynamicznych
    w sytuacji gdy nie ma odzyskiwania energii, czesto stosuje sie po prostu
    oporniki.

    --

    memento lorem ipsum

  • 15. Data: 2017-07-21 10:46:31
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 21 lipca 2017 10:33:27 UTC+2 użytkownik elmer radi radisson napisał:

    > Nie wiem jak tu to rozwiazali, ale w hamulcach elektrodynamicznych
    > w sytuacji gdy nie ma odzyskiwania energii, czesto stosuje sie po prostu
    > oporniki.

    Prościej odłączyć prądnicę od aku, kreci sie wtedy luźno a hamujemy hamulcami.

  • 16. Data: 2017-07-21 11:06:47
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-07-21 10:46, s...@g...com wrote:

    > Prościej odłączyć prądnicę od aku, kreci sie wtedy luźno a hamujemy hamulcami.

    To ze hamowania ciernego mozna zawsze uzyc to wiadomo, ale pewnie w tym
    przypadku przyswieca taka mysl, zeby fizycznie ich nie zuzywac. Co jest
    akurat tym lepszym rozwiazaniem ze sporo pylu zawieszonego pochodzi
    wlasnie od okladzin ciernych.

    --

    memento lorem ipsum

  • 17. Data: 2017-07-21 14:26:21
    Od: decore <b...@g...com>

    Panowie i Panie

    zboczylismy troche z tematu, czy ktos moze sie podzielic opinia o silnikach i jego
    osprzecie 1,5 (poprawka nie 1,6) lub 2.0 tdci. Widze ze ludzie sie zachwycaja
    ecoboostem 1,5 w benzynie ale mialem benzyne 1,8 w takim samochodzie bez turbo co
    prawda byla wspaniala pod wzgledem bezawaryjnosci ale ... jazda w trasie nie nalezala
    do ulubionych zajec. Robie rocznie 15 tys diesla biore ze wzgledu na oszczednosci,
    jezdze albo 5 km albo 200-300 i trasa miasto ma sie jak 70/30, zamierzam tym autem
    pojezdzic z 5-6 lat i pewnie z tych 15kkm dojde do 20 bo sytuacja zyciowa sie moze
    zmienic. Nowy chce wziac bo nie chce sie jeb... z naprawianiem elektroniki w takim
    samochodzie bo wiem ze zanim ktos znajdzie co sie dzieje ja juz strace nerwy.
    Samochod mnie wygladem nie powala ale szukam takiego gdzie jak bedzie trzeba to
    zrobie z niego ciezarowke a tych za wiele nie ma.

    poprosze o pomoc

    c-maxa w hybrydzie nie widze w polskiej dystrybucji to tak btw.

  • 18. Data: 2017-07-21 15:27:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-07-21 10:46, s...@g...com wrote:

    >To ze hamowania ciernego mozna zawsze uzyc to wiadomo, ale pewnie w
    >tym
    >przypadku przyswieca taka mysl, zeby fizycznie ich nie zuzywac.

    Chcemy oszczedna hybryde, to trzeba odzyskiwac energie z hamowania.

    >Co jest
    >akurat tym lepszym rozwiazaniem ze sporo pylu zawieszonego pochodzi
    >wlasnie od okladzin ciernych.

    Czy tak sporo ... na osmiu klockach to nie wiem czy sie pol kg
    okladziny uzbiera, a wymiana ... co 5 lat, albo i rzadziej :-)

    To juz chyba opony znacznie wiecej pyla.
    A ciekawe ile emituje huta przy produkcji stali na te klocki ...

    J.

  • 19. Data: 2017-07-21 15:56:42
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2017-07-21 15:27, J.F. wrote:

    > Chcemy oszczedna hybryde, to trzeba odzyskiwac energie z hamowania.

    przeczytaj prosze powyzej skad sie wziela cala dyskusja - pytanie bylo
    co w przypadku gdy nie ma czego odzyskiwac bo akumulatory sa naladowane
    w 100%.

    > Czy tak sporo ... na osmiu klockach to nie wiem czy sie pol kg okladziny
    > uzbiera, a wymiana ... co 5 lat, albo i rzadziej :-)

    a teraz przemnoz to przez wszystkie samochody dziennie jezdzace po byle
    duzym miescie.

    --

    memento lorem ipsum

  • 20. Data: 2017-07-21 18:40:37
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dynamiczna jazda z moca na kolach w okolicach pietnastu kilowatow. Ujmij bo masz z
    czego.