  • 21. Data: 2017-07-21 18:41:14
    Temat: Re: nowy C-max 1,6 tdci czy 2.0 ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-07-21 15:27, J.F. wrote:
    >przeczytaj prosze powyzej skad sie wziela cala dyskusja - pytanie
    >bylo co w przypadku gdy nie ma czego odzyskiwac bo akumulatory sa
    >naladowane
    >w 100%.

    Ok ... najprostsze rozwiazanie to nie hamowac silnikami, kierowca w
    koncu wcisnie mocniej pedal i zahamuje klockami.
    Bo rezystor hamujacy ... chyba tylko po to, zeby nie zmieniac ch-ki
    hamowania.

    Jak maja ESP/TCS, a moze i zwykly ABS na pokladzie, to moze komputer
    moglby przy niewielkim wcisnieciu zadecydowac - hamowanie silnikami,
    czy klockami.

    No i ... a Priusy nie mialy tak, ze staraly sie utrzymac baterie nie w
    pelni naladowana, wlasnie, zeby troche energii weszlo ?

    Szczegolnie ze jedno hamowanie nawet od 150 km/h, to nie jest jakos
    bardzo duzo.

    Zjazd z Morskiego Oka moze byc gorszy :-)

    >a teraz przemnoz to przez wszystkie samochody dziennie jezdzace po
    >byle
    >duzym miescie.

    no powiedzmy 100 tys samochodow, razy cwierc kilo (nie wszystko sie
    zuzywa w miescie), daje nam 13 kg dziennie.
    Jedno wiaderko ... na duze miasto (takie pol mln+ mieszkancow).

    To chyba jednak blota z niewykonczonych ulic jest wiecej.

    J.

  • 22. Data: 2017-07-21 18:57:43
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Zenek Kapelinder <4...@g...com> wrote:
    > Dynamiczna jazda z moca na kolach w okolicach pietnastu kilowatow. Ujmij bo masz z
    czego.

    Całkiem był żwawy, powiem Ci... gdyby nie hałas dochodzący z kół psujący
    przyjemność jazdy to bym ocenił na całkiem przyzwoity samochód.

    Nie wiem czy ten hałas z kół to cecha hybrydy czy wszystkie Fordy takie
    ujowe są, bo Fordami raczej nie pomykam. Ale ten był prawie nówka na
    dotarciu, według moich standardów, więc chyba nieskopany jeszcze...
    Choć kto wie - może przebieg 28000 mil dla Forda to już czas na "rutynową"
    wymianę łożysk? ;-)

  • 23. Data: 2017-07-23 13:31:43
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > Zerknąłem właśnie na fakturę z wypożyczalni i widzę, że
    > przejeździłem 334 mil (538km) i przed oddaniem
    > zatankowałem auto do pełna - zmieściło się w nim 8,676
    > galona (32,84 litra) to mi wychodzi 6.1 l/100km przy dosyć
    > agresywnej jeździe automatem z A/C i ostrej jeździe pod
    > mocną górę i zjazd z tej góry z hamowaniem silnikiem
    > (+ moja nieumiejętna obsługa skrzyni biegów i hamulców).
    > Bardzo dobry wynik!

    Raczysz żartować! Tyle to paliła moja Omega (ON) poza miastem :)
    Wojtek

  • 24. Data: 2017-07-23 14:42:41
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    wowa <w...@g...pl> wrote:

    > Raczysz żartować! Tyle to paliła moja Omega (ON) poza miastem :)
    No właśnie: poza miastem. A tu mowa o krótkich trasach w korkach, jazda pod
    górę, z góry hamowanie silnikiem na dużych obrotach, itp itd.

  • 25. Data: 2017-07-23 23:39:18
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > No właśnie: poza miastem. A tu mowa o krótkich trasach w korkach, jazda pod
    > górę, z góry hamowanie silnikiem na dużych obrotach, itp itd.

    No dobra, średnie spalanie wynosiło ok 6,7l przez kilka lat
    eksloatacji. A tu mówimy o piętnastu latach postępu i jakimś cudzie
    techniki motoryzacyjnej. Nie przekonuje mnie. Nie interesowałem sie
    hybrydami ale myślałem że pali max 3l na podładowanie akumulatora.
    Serdecznie dziekuję za wyprowadzenie z błędu!
    Wojtek

  • 26. Data: 2017-07-24 01:04:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "wowa" <w...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > motoryzacyjnej. Nie przekonuje mnie. Nie interesowałem sie hybrydami ale
    > myślałem że pali max 3l na podładowanie akumulatora. Serdecznie dziekuję

    Wojtku - nie poddawaj się :-) To był krótki test, obarczony dużym błędem.
    Jakie błędy przychodzą mi do głowy?
    - błąd pomiaru 1 (zakładam że dostałem auto zatankowane do pełna,
    co przecież nie musiało być prawdą, to może dać duży błąd)
    - błąd pomiaru 2 (krótki test: jedno tankowanie, 500km przejechane)
    - nieumiejętna jazda (źle ustawiona przekładnia, złe używanie hamulca)
    - cztery duże trasy w korkach (w tym przyjazd z lotniska: 50km)
    - wyjazd pod nietypowo mocną górę i z niej zjazd...

    Jest możliwe, że błędem jest wyciąganie wniosków z tego jednego tankowania.

  • 27. Data: 2017-07-24 01:23:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 23 Jul 2017 23:39:18 +0200, w
    napisał(-a):

> [...]
    > hybrydami ale myślałem że pali max 3l na podładowanie akumulatora.
    > Serdecznie dziekuję za wyprowadzenie z błędu!

    Po mieście hybryda powinna Ci palić poniżej 5l przy jeździe wykorzystującej
    układ hybrydowy. Paradoksalnie hybrydy więcej palą w trasie.

  • 28. Data: 2017-08-04 11:59:26
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

    2.0TDCI to 2,0HDI od PSA. Silnik bardzo dobry, trwały, oszczędny, wart
    zakupu.
    1,5TDCI nie znam...(1,6TDCI to było 1,6HDI od PSA)

    Ale dla Twoich przebiegów brałbym benzynę. W mieście taki diesel (2,0)
    skotłuje spokojnie 7l/100km, do tego FAP/DPF...
    1,5ecoboost pewnie spali podobną ilość benzyny a jednak silnik jest
    nieco mniej skomplikowany od diesla...

    Ja robię dziennie ~50km na dojazdy do pracy i zaczynam pomału skłaniać
    się, aby diesla zmienić na benzynę, mimo iż użytkuję 1,6HDI który jest
    bezawaryjny i ekonomiczny (spala ok. 6l/100)...