  • 1. Data: 2012-03-10 14:43:06
    Temat: oleju nalałem za dużo i to nie tego
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    przyzwyczajony do silników volvo że trzeba co
    jakiś czas nalać z litr oleju, wlałem litr do
    nie tego auta...

    do syntetyka mobil1 wlałem litr elfa jakiegoś tam
    i na wskazówce przy odpalaniu auta jest grubo ponad
    max teraz, czy się coś może stać - czy silnik ten olej
    jakoś wypchnie na zewnątrz ?

    (zrobiłem moooooże 200km, z czego 5 na ~6kpm).

    Co robić - nic ?

  • 2. Data: 2012-03-10 15:17:14
    Temat: Re: oleju nalałem za dużo i to nie tego
    Od: "Szumek" <k...@i...pl>

    jeżeli nalałeś do syntetyka jakiegoś tam
    to ja bym nie ryzykował i wymienił cały olej
    bo jeżeli to był minerał to zasyfi ci silnik

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2012-03-10 15:30:29
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2012-03-10 14:43, Michał pisze:

    > do syntetyka mobil1 wlałem litr elfa jakiegoś tam
    > i na wskazówce przy odpalaniu auta jest grubo ponad
    > max teraz, czy się coś może stać - czy silnik ten olej
    > jakoś wypchnie na zewnątrz ?

    na pewno odessać nadmiar. Choćby dużą (100ml) strzykawka i kawałkiem
    wężyka przez otwór bagnetu.
    Przy czym ZTCW to w przeszłości jakieś tam Elfy po zmieszaniu z innymi
    olejami potrafiły zamienić się w piękną galaretkę..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 4. Data: 2012-03-10 17:16:56
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/10/2012 03:17 PM, Szumek wrote:
    > jeżeli nalałeś do syntetyka jakiegoś tam
    > to ja bym nie ryzykował i wymienił cały olej
    > bo jeżeli to był minerał to zasyfi ci silnik

    Opowiedz o tym coś więcej.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2012-03-10 17:35:05
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Michał pisze tak:

    > i na wskazówce przy odpalaniu auta jest grubo ponad
    > max teraz, czy się coś może stać

    nie jest gdzieś napisane obok korka

    "nie przekraczć max bo katalizator szlag trafi"

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 6. Data: 2012-03-10 18:08:18
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    Dnia 10.3.2012, Michał napisał(a):

    > do syntetyka mobil1 wlałem litr elfa jakiegoś tam

    Po pierwsze ustalić co to za Elf bo od tego zależą ewentualne konsekwencje
    tworzenia takiej mikstury.

    > i na wskazówce przy odpalaniu auta jest grubo ponad
    > max teraz,

    Najbezpieczniej odessać strzykawką z cienkim wężem przez otwór bagnetu.
    BTW. Taki odessany olej idealnie nadaje się do konserwacji łańcucha w
    rowerze. ;D

    > czy się coś może stać - czy silnik ten olej
    > jakoś wypchnie na zewnątrz ?

    Możliwe, z uwagą, że może to być ostatnia rzecz jaką zrobi. ;P
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/ http://www.pajacyk.pl/

  • 7. Data: 2012-03-10 18:09:39
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2012-03-10 15:30, Michał Baszyński pisze:
    > Przy czym ZTCW to w przeszłości jakieś tam Elfy po zmieszaniu z innymi
    > olejami potrafiły zamienić się w piękną galaretkę..

    Albo bajki albo odległa historia z co najmniej lat 80'tych. Od klasy
    jakości SF w górę wszystkie oleje są mieszalne.

  • 8. Data: 2012-03-10 18:49:47
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    AZ <a...@g...com> napisał(a):

    > Opowiedz o tym coś więcej.

    Oooo już wiem co wlałem:
    do Mobila1 syntetyka, wlałem półsyntetyk elfa
    (na silniku mam napisane Elf)

    wskazówka oryginalnie była na jakieś 3/4 wskaźnika
    teraz wychodzi ponad maxa (do końca skali).

    Silnik 3.0 V6 24V reno

  • 9. Data: 2012-03-10 20:28:37
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik " Michał" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > max teraz, czy się coś może stać - czy silnik ten olej
    > jakoś wypchnie na zewnątrz ?
    >
    > (zrobiłem moooooże 200km, z czego 5 na ~6kpm).

    Pewnie że nic. Jak coś pójdzie nie tak to sobie wyszukasz nowe auto. Może
    np. C6

  • 10. Data: 2012-03-10 20:43:35
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 10.03.2012 14:43, Michał pisze:
> [...]
    > max teraz, czy się coś może stać - czy silnik ten olej
    > jakoś wypchnie na zewnątrz ?
    >
    > (zrobiłem moooooże 200km, z czego 5 na ~6kpm).

    Nic nie rób, tylko po jakimś czasie napisz co się stało, może będzie
    ciekawiej:)