  • 11. Data: 2018-02-17 21:54:58
    Temat: Re: pierwszeństwo po raz enty
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Poważnie są trzypasmowe autostrady osiedlowe?

    Nie, pasy nie są narysowane, ale jest tak szeroko, że wszystkim się
    wydaje że to "główniejsza" droga :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 12. Data: 2018-02-17 21:59:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 17.02.2018 o 21:35, cef pisze:

    > A czy byłby konieczny z drugiej strony?
    > Nic by nie zmienił, więc nie postawili.

    Jakby się tyczył ścieżki rowerowej (tak jak zdaniem gdaki) to wrecz
    przeciwnie.

    Shrek

  • 13. Data: 2018-02-19 00:13:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Feb 2018 20:27:02 +0100, Shrek napisał(a):

    > Że ta droga podporządkowana to żadne skrzyżowanie, bo jest to droga
    > wewnętrzna.

    Dawniej to bylo skrzyzowanie :-)

    > Natomiast tubylcy uważają chyba że ten znaczek to się tyczy
    > ścieżki - mniemam, że tak uważają, bo mój pomsł, żeby zwolnić przed

    Ten znaczek sie tyczy odcinka od znaku do odwolania.

    Ale przejazdu dla rowerow sie nie tyczy ... hm, a moze tyczy ?

    > przejazdem (jest tam naprawdę chujowa widoczność) za każdym razem wiązał
    > się z klaksonem.

    Moze okoliczni mieszkancy nie zycza sobie wyrabiania w rowerzystach
    przekonania, ze maja pierwszenstwo :-)

    J.

  • 14. Data: 2018-02-19 07:57:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.02.2018 o 00:13, J.F. pisze:

    > Dawniej to bylo skrzyzowanie :-)

    Ale wtedy od tej strony na pewno nie było pierwszeńśtwa.

    > Ten znaczek sie tyczy odcinka od znaku do odwolania.
    >
    > Ale przejazdu dla rowerow sie nie tyczy ... hm, a moze tyczy ?

    No właśnie wegług opracowania gdaki, do którego link dałem się tyczy. Co
    ciekawe z jednej strony tylko, no i nikt nie poinformował rowerzystów.

    BTW - jakieś posrane to opracowanie. Że niby rowerzysci mają
    pierwszeństwo według znaków z jezdni obok, ale jak już wjadą to mają
    nadpierwszeństwo. Czy u nas trzeba każdą prostą rzecz skomplikować, żeby
    wyszło pierwszeństwo Heisenberga?

    Shrek

  • 15. Data: 2018-02-19 13:08:44
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-02-17 o 20:44, Shrek pisze:

    > No jak to skąd - z wyrysu geodezyjnego dostępnego w urzędzie danej gminy.

    > No dobra ty możesz nie wiedzieć (i to jest problem bo powstaje pierwszeństwo
    Heisenberga),

    Na litość boską. A cóż to takiego?
    Chodzi o zasadę nieoznaczoności?

  • 16. Data: 2018-02-19 14:09:04
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2018-02-19 o 13:08, robot pisze:

    Heisenberga),

    > Na litość boską. A cóż to takiego?
    > Chodzi o zasadę nieoznaczoności?

    Bo jeżeli tak, to wystarczy sprawdzić czy wektory własne obserwabli obu ulic są
    ortogonalne.

  • 17. Data: 2018-02-19 16:57:30
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 17.02.2018 o 20:27 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Że ta droga podporządkowana to żadne skrzyżowanie, bo jest to droga
    > wewnętrzna.

    Ale znak D-1 nie oznacza skrzyżowania tylko drogę z pierwszeństwem.
    A to że powstają teorie związane z przejazdem rowerowym wynika z tego, że
    ustawodawca postanowił nadać rowerom pierwszeństwo. Gdzieniegdzie się
    pojawiły chyba A-7 dla rowerów.
    BTW: Skoro "pieszy ma zawsze pierwszeństwo" i "rower ma zawsze
    pierwszeństwo" to kto ma pierwszeństwo na przejściu dla pieszych przez
    drogę dla rowerów?

    --
    SW3
    ----

  • 18. Data: 2018-02-20 08:55:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-02-17 o 21:59, Shrek pisze:

    > Jakby się tyczył ścieżki rowerowej (tak jak zdaniem gdaki) to wrecz
    > przeciwnie.

    A może dotyczyć ścieżki?

  • 19. Data: 2018-02-20 08:59:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2018 o 08:55, cef pisze:

    > A może dotyczyć ścieżki?

    No gdaka twierdzi, że może;)

    Ogólnie twierdzą, że pierwszeństwo na przejeździe jest ustalana na
    podstawie znaków i przepisów ogólnych (zanim wjedziesz), a potem to
    pierwszeństwo ma rowerzysta;)

    Shrek

  • 20. Data: 2018-02-20 09:59:01
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-02-20 o 08:59, Shrek pisze:

    > No gdaka twierdzi, że może;)

    Hmm, zapytałem z lenistwa, bo nie chciało mi się sprawdzać definicji
    drogi w przepisach (czy co tam jest podane w opisie znaku "kopnięty
    kwadrat")
    Na pierwszy rzut oka nie powinno, ale wiadomo - rowerzyści nadludzie, to
    zawsze jakieś przywileje mają :-)