  • 201. Data: 2015-05-24 18:59:59
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-05-18 o 17:52, Icek pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=3iXNRSNGWk8
    >

    > Zastanawiam się czy ustępowanie pierwszeństwa pieszemu to czy to nie
    > jest dla niego wilcza przysługa.
    >
    > Wydaje mi się, że danie bezwzględnego prawa pieszym doprowadzi do
    > sytuacji, że będą się oni bardziej pchali na pasy i przynajmniej w
    > pieszym okresie będzie dochodziło do większej ilości kolizji.

    Bzdura i jeszcze raz bzdura.
    Pieszy na przejściu dla pieszych bez sygnalizacji świetlnej ma
    bezwzględne pierwszeństwo od wielu już lat. Niestety wielu kierowców to
    kretyni i bandyci.
    Bandytom za kółkiem, którym się wydaje, że jest inaczej i przez to
    wymuszającym pierwszeństwo, powinno się zabierać prawo jazdy i powinno
    się ich kierować na powtórny egzamin oraz badania psychiatryczne.
    Na szczęście są w Polsce regiony, gdzie policja robi porządek z tymi
    bandytami, dzięki czemu już większość kierowców zatrzymuje się grzecznie
    przed przejściem, do którego zbliża się pieszy. Tak, tak - kiedy się
    zbliża do przejścia, a nie dopiero, kiedy znajduje się na tym przejściu
    i uniemożliwia przejazd samochodu. Tak się właśnie dzieje już w trójmieście.
    Mam nadzieję, że niedługo te normalne zachowania zawitają także w
    pozostałej części kraju, a policja zamiast napychać kieszenie będzie
    rozbiła porządek z bandytami drogowymi, którzy czyhają na życie pieszych.

  • 202. Data: 2015-05-24 19:07:10
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-05-18 o 19:44, Cavallino pisze:

    > Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości grup

    > Oczywiście że jest.
    > Pociąg samochodowi też nie ustępuje i nie ma żadnego powodu, żeby na
    > zasadzie analogii nie miało być tak samo w przypadku pieszych i pojazdów.

    Do zatrzymania samochodu nie potrzebujesz kilku kilometrów, ale kilka
    metrów, o ile jedziesz z prawidłową prędkością i nie jesteś ślepym debilem.

  • 203. Data: 2015-05-24 19:24:15
    Temat: Re: pieszy vs osob?wka
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-05-19 o 14:47, bartosz pisze:
    > U?ytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >>
    > Pieszy moze tym bardziej p?ynnie hamowac i ruszac jednoczesnie idac z
    > akceptowalna w miescie predkoscia :). Czekamy zatem na inne uzasadnienie.
    > bart

    Tylko, że pieszym może być:
    - osoba niedołężna
    - osoba ze złym wzrokiem
    - osoba niepełnosprawna
    - dziecko lub osoba upośledzona, które nie umieją ocenić zagrożenia
    - osoba, od której nie wymaga się znajomości prawa, czyli specjalnych
    kwalifikacji czy uprawnień

    Kierowcą może być tylko i wyłącznie osoba posiadająca specjalne
    kwalifikacje (prawo jazdy) oraz stan zdrowia umożliwiający bezpieczne
    prowadzenie pojazdów.
    Poza tym kierowca, który się stosuje do prawa o ruchu drogowym nie ma
    najmniejszych możliwości aby się zatrzymać i przepuścić pieszego.

  • 204. Data: 2015-05-24 21:12:12
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Uzytkownik"

> [...]

    - dziecko lub osoba upośledzona, które nie umieją ocenić zagrożenia
    - osoba, od której nie wymaga się znajomości prawa, czyli specjalnych
    ---
    oraz Yeti :-)

    Kierowcą może być tylko i wyłącznie osoba posiadająca specjalne
    kwalifikacje (prawo jazdy)...
    ---
    Podstawowa umiejętność życiowa. Nie trzeba mieć specjalnych kwalifikacji by
    prowadzić pojazd (można porównać z rowerami) a tylko jest taki wymóg by
    można było te kwalifikacje zakwestionować (np rażące przekraczanie
    przepisów). Dawno już powinno się zaprzestać wymagania prawa jazdy na rzecz
    nauki w szkołach powszechnych. Pieszy nie jest też zwolniony ze znajomości
    prawa. Taki np. wymóg kapoka przy poruszaniu się po jezdni poza terenem
    zabudowanym. A na przejściu piesi muszą wiedzieć, że nie mogę wejść na
    czerwonym. Kryterium jest więc korzystanie z jezdni a nie kierowanie
    nie-piechtochodem.

    oraz stan zdrowia umożliwiający bezpieczne
    prowadzenie pojazdów.
    ---
    Normalny stan zdrowia. Można być chorym i prowadzić. Wymóg stanu zdrowia
    przez jakieś 20-lat "uniemożliwiał" lekarzom wydanie mi bezterminowego prawa
    jazdy mimo, że dokładnie po każdym badaniu nie było cienia wątpliwości
    odnośnie mojego stanu zdrowia. Jakie historyjki wymyślali to głowa boli. Np,
    że za kilka lat na pewno będę miał cukrzycę albo że już nie ma
    bezterminowych. A chcieli po prostu łapówkę i im głowy nie przyszło, że ktoś
    może nie chcieć zapłacić za to, co mu się należy jak psu buda.

    Poza tym kierowca, który się stosuje do prawa o ruchu drogowym nie ma
    najmniejszych możliwości aby się zatrzymać i przepuścić pieszego.
    ---
    Rozumiem możliwości->trudności. Ale to nie jest prawda. Nie jest możliwe
    zapewnienie bezpieczeństwa pieszego, który wtargnie na przejście. Taki
    przykład, droga w dużym mieście z światłami, pieszy nie bacząc na swoje
    czerwone wchodzi na przejście. Oczywiście może nie być świateł i nadal nie
    ma pewności, że pieszy zawsze zostanie zauważony jak np wbiegnie na
    przejście. Celem pierwszeństwa pieszego na przejściu jest dokładnie to, co
    zakazu wchodzenia pod nadjeżdżające pojazdy, czyli zachowanie naturalnego
    porządku ruchu, że jak ktoś nie może opuścić jezdni lub zatrzymać się w
    miejscu to drugi uczestnik mu to ułatwia. Do tego dochodzi ekonomia, że
    zatrzymanie ciężkiego pojazdu jest po prostu kosztowniejsze niż
    piechtochodu. A także logistyczny, że zatrzymywanie na każdym przejściu czy
    zwalnianie do prawie zerowej prędkości paraliżuje ruch.

  • 205. Data: 2015-05-24 21:19:58
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Uzytkownik"

> [...]

    wymuszającym pierwszeństwo, powinno się zabierać prawo jazdy i powinno
    się ich kierować na powtórny egzamin oraz badania psychiatryczne.
    Ja bym uważał, że Tobie należy zorganizować badanie psychiatryczne
    polegające na umieszczeniu w klatce w zoo z małpą ale pewnie się nie
    będziesz chciał zgodzić.

  • 206. Data: 2015-05-24 21:24:12
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Uzytkownik"

> [...]

    Do zatrzymania samochodu nie potrzebujesz kilku kilometrów, ale kilka
    metrów, o ile jedziesz z prawidłową prędkością
    Do pociągu też. Kwestia ile pociąg ma wagonów i ile x więcej masy.

    i nie jesteś ślepym debilem.
    ---
    Weź idź się przewietrzyć. Ciągle piszesz o jakichś debilach a póki co to Ty
    najbardziej na niego wyglądasz.

  • 207. Data: 2015-05-24 22:39:37
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-05-24 o 21:12, re pisze:

> [...]
    > - dziecko lub osoba upośledzona, które nie umieją ocenić zagrożenia
    > - osoba, od której nie wymaga się znajomości prawa, czyli specjalnych

    Mam nadzieję, że nie obrazisz się jak ja także będę używał ironii?

> [...]
    > kwalifikacji by prowadzić pojazd (można porównać z rowerami) a tylko
    > jest taki wymóg by można było te kwalifikacje zakwestionować (np

    Ale jest taki wymóg prawny i choćby Ci się wydawało, że jesteś "miszczem
    śfiata" to bez uprawnień nie wolno Ci prowadzić pojazdów mechanicznych
    po drogach publicznych.

    > Dawno już powinno się zaprzestać wymagania prawa jazdy na rzecz nauki
    > w szkołach powszechnych.

    Twoje pobożne życzenia nie stanowią prawa.

> [...]
    > przejściu piesi muszą wiedzieć, że nie mogę wejść na czerwonym.
    > Kryterium jest więc korzystanie z jezdni a nie kierowanie

    Nie dyskutujemy o ww sytuacjach, ale o pieszym na przejściu dla pieszych.
    Ww przypadki mają się nijak do sytuacji, o której dyskutujemy.

> [...]
    >
    > Poza tym kierowca, który się stosuje do prawa o ruchu drogowym nie ma
    > najmniejszych możliwości aby się zatrzymać i przepuścić pieszego.

    Zdecydowanie nie powinieneś prowadzić pojazdów.

> [...]
    > przejście. Taki przykład, droga w dużym mieście z światłami, pieszy
    > nie bacząc na swoje czerwone wchodzi na przejście.

    Nie dyskutujemy o pieszym, który wtargnął na czerwonym świetle.

    > Oczywiście może nie być świateł i nadal nie ma pewności, że pieszy
    > zawsze zostanie zauważony jak np wbiegnie na przejście.

    Nie dyskutujemy o pieszych wbiegających.

> [...]
    > porządku ruchu, że jak ktoś nie może opuścić jezdni lub zatrzymać się
    > w miejscu to drugi uczestnik mu to ułatwia.

    Tylko, że ten zakaz nie powinien w ogóle interesować kierowców, bo oni
    mają bezwzględny obowiązek ustąpienia pierwszeństwa pieszemu na
    przejściu dla pieszych, gdzie ruch nie jest kierowany.

    > Do tego dochodzi ekonomia, że zatrzymanie ciężkiego pojazdu jest po
    > prostu kosztowniejsze niż piechtochodu.

    Pierdoły piszesz.
    Skoro jesteś tak oszczędny to nie powinieneś prowadzić pojazdów, bo one
    wymagają ponoszenia znacznie większych kosztów: przeglądy,
    ubezpieczenia, naprawy, amortyzacja oraz odpowiedzialność finansowa za
    łamanie PoRD.

    > A także logistyczny, że zatrzymywanie na każdym przejściu czy
    > zwalnianie do prawie zerowej prędkości paraliżuje ruch.

    Zapominasz, że dzięki przerywanemu ruchowi jest w ogóle możliwy normalny
    ruch drogowy. W przeciwnym wypadku żadna z dróg nie byłaby przejezdna, a
    wszystkie skrzyżowania zakorkowane. Tak więc kolego przestań wyszukiwać
    jakieś z "d.... wzięte" przykłady, które świadczą tylko o Twoim zerowym
    doświadczeniu jako kierowcy.

  • 208. Data: 2015-05-24 22:42:15
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-05-24 o 21:24, re pisze:

> [...]
    >
    > i nie jesteś ślepym debilem.
    > ---
    > Weź idź się przewietrzyć. Ciągle piszesz o jakichś debilach a póki co

    Widzę, że skończyły ci się argumenty.
    Ale cóż? Jest chamstwo i buractwo na polskich drogach, bo mamy takich
    jak Ty kierowców.

  • 209. Data: 2015-05-24 22:43:48
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-05-24 o 21:19, re pisze:

> [...]
    > Ja bym uważał, że Tobie należy zorganizować badanie psychiatryczne
    > polegające na umieszczeniu w klatce w zoo z małpą ale pewnie się nie

    Widać, zabolało Cię....
    Widać od razu z kim się utożsamiasz.

  • 210. Data: 2015-05-24 23:24:23
    Od: "re" <r...@r...invalid>