  • 281. Data: 2015-06-02 21:47:47
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-05-28 o 18:20, Shrek pisze:

    >> Wczoraj przeżyłem szok.
    >
    > Ale się już pozbierałeś? ;)
    >
    > Shrek.

    Miałbym problem, gdyby mnie postanowił przejechać :)

  • 282. Data: 2015-06-02 22:10:31
    Temat: Re: pieszy vs osob?wka
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Jaja sobie robisz, czy masz aż tak duże braki z zakresu Prawa o Ruchu
    > Drogowym?

    Kwestionujesz, ze pieszy tez ma nie szarzowac, chodzic zgodnie z przepisami
    i wtedy zatrzymanie sie nie sprawi mu problemow?

    > Ale sprzeczne z obowiązującym już od lat prawem.

    A to juz zalkiem inna para kaloszy. Jak stwierdzilem gdzies w wczesniej -
    prawo, a w szczegolnosci pord, nie sa zadna prawda objawiona, tylko
    narzedziem. Do uzywania tego narzedzia potrzebny jest przede wszystkim
    zdrowy rozsadek.

    > Sprzeczne jest tylko z interesem idiotów siedzących za kierownicą, którzy
    > zapis "że nie wolno pieszemu wchodzić bezpośrednio przed nadjeżdżający
    > pojazd" traktują jako pozwolenie na wymuszanie przez siebie pierwszeństwa
    > przed pieszym.

    To juz musialbys pogadac z ustawodawca :)

    > Czy Ci się to podoba czy też nie zapis jest jednoznaczny od wielu lat i
    > mówi, że pieszy na przejściu dla pieszych posiada bezwzględnie
    > pierwszeństwo.

    Na przejsciu - tak. Przed przejsciem - nie.

    > Kolego jak masz problemy z zatrzymaniem samochodu to nie próbuj już więcej
    > zabierać samochodu tatusiowi i jeździć po osiedlu nie mając prawa jazdy.

    To slucham - na jakim dystansie zatrzymasz samochod od predkosci - powiedzmy
    20 km/h? Na dystansie zera metrow?

    > Niby co jest kwestią czasu?

    Ze Ci ktos nagle wejdzie pod kola i nie zdazysz zareagowac - przeciez o tym
    rozmawiamy.

    > Chcesz mi powiedziesz, że już niedługo kierowcy zaczną jeździć zgodnie z
    > obowiązującym prawem?

    Nie daj Boze :) - takiego kretynizmu nie daloby sie zniesc....

    > Oczywiście, że niedługo policja się weźmie za tych, którzy łamią prawo.

    A ci co lamia prawo wezma sie za lapaczy - u nas juz sie wzieli, powstaja
    roznego rodzaju stowarzyszenia do aktywnej (sadowej) walki ze zlodziejstwem
    wladzy, pojawiaja sie wyroki przyznajace racje kierowcom.

    > W większości krajów UE już dawno sobie z tym poradzili, wprowadzając
    > bardzo wysokie kary za wymuszenie pierwszeństwa na pieszych czy na
    > rowerzystach.

    W wiekszosci krajow drogi, ich sposob oznakowania i podejscie wladzy jest
    diametralnie inne, niz u nas. I ponadto kary w wiekszosci krajow nie sa
    wyzsze niz u nas w porownaniu do zarobkow.

    > Ten system już pomału wchodzi do Polski.

    I rownie szybko wyjdzie :) - niech sie tylko na to natnie jakas wazniejsza
    szycha, ktora ma w kieszeni prawnikow :)

    Konfabulujesz.

    bart

  • 283. Data: 2015-06-02 22:13:23
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Że też się udaje. Więc praktyka przemawia przeciwko zakazowi przejeżdzania
    > przez czerwone światło przez pierwsze 5 sekund:P

    Zly przyklad - w tym przypadku mowimy o pojazdach o podobnej zwrotnosci.
    Zwrotnosc pieszego jest nieporownanie wieksza.

    bart

  • 284. Data: 2015-06-02 22:27:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-02 22:13, bartosz wrote:

    > Zly przyklad - w tym przypadku mowimy o pojazdach o podobnej zwrotnosci.
    > Zwrotnosc pieszego jest nieporownanie wieksza.

    A co ma zwrotność do przejazdu na czerwonym świetle?

    EOT

    Shrek

  • 285. Data: 2015-06-02 22:38:01
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-05-28 o 14:51, bartosz pisze:

    > To, co atrykuluje art. 14 par. 1

    Potrafisz na podstawie tego zapisu określić kiedy to wtargnięcie następuje?
    Potrafisz wskazać konkretną prędkość i konkretną odległość?
    Niestety nie potrafisz tego uczynić ani jako kierowca, a tym bardziej
    jako pieszy. Prawo także nie określa odległości, ani prędkości.
    Jak więc widzisz zapis ten jest praktycznie martwy.
    O ile Ty jako kierowca możesz określić mniej/więcej te warunki znając
    swój samochód o tyle pieszy nie zna Twojego samochodu, a ni jego
    zachowania, a tym bardziej nie zna Twojej percepcji i umiejętności
    prowadzenia.
    Z tych dwóch kierowca kontra pieszy tylko kierowca może przewidzieć
    reakcję. Ponadto kierowca zna prędkość z jaką się porusza i tylko on
    może ocenić.

    > Calkowita nieprawda; przejawia przez Ciebie nieznajomosc tematu. Gdyby bylo
    > jak mowisz, to art. 14 par. 1 bylby w ogole niepotrzebny.

    I jest niepotrzebny, gdyż powoduje więcej szkody niż pożytku, ponieważ
    grono idiotów za kierownicą interpretuje ten zapis jako zezwolenie na
    łamanie prawa i wymuszanie pierwszeństwa na pieszym.
    Poza tym zapis ten jest kierowany tylko i wyłącznie do pieszych i Ciebie
    jako kierowcy nie dotyczy. Ty widząc pieszego znajdującego się na
    przejściu masz bezwzględny obowiązek go przepuścić.

    > Nie zawsze - patrz art. 14 par. 1 pord.

    Oczywiście, że nie zawsze, ale udowodnienie wtargnięcia przed jadący
    pojazd jest prawie niemożliwe.
    Jako kierowca musiałbyś udowodnić, że nie mogłeś wcześniej zobaczyć
    pieszego, a zatrzymanie pojazdu było niemożliwe.

    > W ktorym miejscu art. 25 par 7 pord znosi obowiazek zachowania przez taka
    > osobe szczegolnej ostroznosci?

    Poprawka (czeski błąd) - chodziło o Art. 26 Pkt. 7
    Nie znosi.
    Tak samo jak Art. 14 Pkt. 1 nie znosi Art. 26 Pkt. 1
    Różnica polega natomiast na tym, że nakłada dodatkowy obowiązek na
    kierowców, który nie istnieje w stosunku do osób pełnosprawnych.

    > Chlopie, teraz pojechales po bandzie. Takiej bzdury dawno juz nie slyszalem.
    > Ty naprawde jestes kierowca? - niewiarygodne!

    Ty zapewne nie masz prawa jazdy.

    > Dramat i jeszcze raz dramat! Takiej niewiedzy na tej grupie juz dawno nikt
    > nie prezentowal!

    Dobrze, że się przyznajesz do swojej niewiedzy.
    Skoro nawet nie chce Ci się ruszyć d.... i poczytać Prawa o Ruchu
    Drogowym to dalsza nasza dyskusja jest zbyteczna, ponieważ nie można Cię
    traktować jak osobę dorosłą, posiadającą PJ.

  • 286. Data: 2015-06-03 00:04:55
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2015-06-02 o 22:10, bartosz pisze:

    > Kwestionujesz, ze pieszy tez ma nie szarzowac, chodzic zgodnie z przepisami
    > i wtedy zatrzymanie sie nie sprawi mu problemow?

    Ale w tym przypadku zachowanie pieszego nie ma żadnego wpływu na zmianę
    pierwszeństwa.
    Natomiast zachowanie kierowcy ma.

> [...]
    > prawo, a w szczegolnosci pord, nie sa zadna prawda objawiona, tylko
    > narzedziem. Do uzywania tego narzedzia potrzebny jest przede wszystkim

    Prawo musi być przestrzegane, choć może się Tobie wydawać nawet za
    niezgodne z rozsądkiem.
    Dam Ci nawet przykład:
    Zgodnie ze zdrowym rozsądkiem pierwszeństwo powinni mieć ci z lewej, a
    nie ci z prawej.
    Dlaczego?
    Dlatego, że każdy kierowca siedzący z lewej strony samochodu ma idealną
    widoczność na lewą stronę, a na prawą utrudnioną przez pasażerów.
    Lepsza jest też widoczność w lewym lusterku.
    Ronda powinny być jednego typu - pierwszeństwo z lewej czyli
    pierwszeństwo powinien mieć ten, który jest już na rondzie.
    Na każdym skrzyżowaniu powinny się pojawić na stałe zielone strzałki do
    warunkowego prawoskrętu - tak jak już to było kiedyś w Polsce za PRL-u,
    bo to było dobre. Albo raczej obligatoryjnie powinien być możliwy
    prawoskręt, nawet na czerwonym świetle, oczywiście ustępując
    pierwszeństwa tym, którzy mają światło zielone.
    Pieszy czy kierowca powinni mieć prawo poruszać się na czerwonym świetle
    o ile w okolicy skrzyżowania/przejścia nie ma innych uczestników ruchu,
    którzy w tym czasie korzystają ze światła zielonego.

    > Na przejsciu - tak. Przed przejsciem - nie.

    Ale jako kierowca musisz być przygotowany na to, że pieszy w każdej
    chwili wejdzie na to przejście. Kiedy pieszy postawi choć jedna nogę na
    przejściu to bezwzględnie musisz ustąpić mu pierwszeństwa.
    Obecny zapis jest wadliwy i powoduje wiele niejasności, stwarzając
    ogromne zagrożenie. Dlatego zapis ten powinien być zmieniony na
    "Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych,
    jestobowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pieszemuznajdującemu się na przejściu oraz zamierzającemu wejść na
    przejście"
    Wtedy zapis byłby jednoznaczny i jasny.

    > To slucham - na jakim dystansie zatrzymasz samochod od predkosci - powiedzmy
    > 20 km/h? Na dystansie zera metrow?

    Zatrzymuję przed przejściem od każdej predkości na dystansie, który
    umożliwia bezpieczne przejście pieszego.

    > Ze Ci ktos nagle wejdzie pod kola i nie zdazysz zareagowac - przeciez o tym
    > rozmawiamy.

    Ależ ja już miałem takie sytuacje. Tyle, że w odróżnieniu od Ciebie ja
    wyciągnąłem prawidłowe wnioski i dostosowałem styl jazdy do
    obowiązującego prawa oraz warunków. Ty natomiast swoją niechęć do
    przestrzegania prawa próbujesz usprawiedliwiać w błędny sposób.

    > Nie daj Boze :) - takiego kretynizmu nie daloby sie zniesc....

    Ale taki "kretynizm" jest już stosowany w cywilizowanej Europie od wielu
    lat i jakoś statystyki świadczą o tym, że jest to dobre.

    Pozostałych Twoich bzdur nie mam zamiaru komentować.

  • 287. Data: 2015-06-21 17:33:35
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    Nadajesz jak potluczony generujac niesamowite bzdury, ale skoro to ci pomaga
    mentalnie - prosze bardzo

    bart

  • 288. Data: 2015-06-21 17:43:35
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > A co ma zwrotność do przejazdu na czerwonym świetle?

    A co ma przejazd na czerwonym swietle do pierwszenstwa pieszego?

    bart

  • 289. Data: 2015-06-21 17:44:39
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Zjawisko zatrzymania się samochodu nie zaprzecza "reguły fizyki".

    No popatrz - to tak samo jak zjawisko zatrzymania sie pieszego

    bart

  • 290. Data: 2015-06-21 17:46:07
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Jakie jest Twoje zachowanie na skrzyżowaniu, na którym musisz ustąpić
    > pierwszeństwa innemu pojazdowi?

    Inny pojazd ma zwrotnosc porownywalna ze zwrotnoscia mojego pojazdu - czyli
    nie ma efektu zaskoczenia.

    No wlasnie o to chodzi, ze do zadnego.

    bart