  • 81. Data: 2015-05-19 15:19:14
    Temat: Re: pieszy vs osobówka
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:7b5600c7-2073-4781-be9c-e892ed80eff8@googlegrou
    ps.com...
    --Ktoś tu wspominał o Niemcach, Holendrach, Szwedach itp tam jakoś te
    problemy są mniejsze a rozwiązań komunikacyjnych aż takich nie ma.

    to niestety kwestia naszych wyborow ... tam rzadzeniem zajmuja sie ludzie
    inteligentni a my mamy skorumpowanych cwiercinteligentow ... oczekiwanie
    jakosci po tych cymbalach jest niestety nadaremne, 11 lat temu weszlismy do
    UE i nadal jestesmy w czarnej dupie choc przez 10-cio lecie mozna bylo
    wyedukowac sporo kierowcow i pieszych ... tego czasu nikt nie zwroci

    --Jest za to inna mentalność i sposób patrzenia na ochronę życia.

    rule number one:
    chronimy ZAWSZE najslabszego uzytkownika ruchu drogowego, implementacja w
    Polsce okolo roku 2050

    Moze i chronimy, ale na pewno nie poprzez nadanie mu prawa pierwszenstwa nad
    wiekszymi i ciezszymi uzytkownikami drog, tylko poprzez poprawe
    infrastruktury.

    bart

  • 82. Data: 2015-05-19 15:34:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > --No to pochwal się w jaki magiczny sposób istnienie przepisu chroni Twoje
    > dziecko idące do szkoły?
    > przepis chroni pieszego na pasach poniewaz juz zblizajac sie do pasow
    > pieszy posiada pierwszenstwo, zadna magia to sie nazywa logika

    ROTFL. Szkoda że nie ma przepisu nakazującego by wszyscy byli piękni i
    młodzi skoro samo istnienie przepisu ma moc sprawczą :-)

    > --Po pierwsze taka prędkość nie istnieje.
    > kazdego dnia jakies rozczarowanie i jak tu zyc ?

    Idź do psychologa, albo poproś nauczyciela fizyki by Ci to wytłumaczył.

    > --Po drugie ten przepis nie likwiduje przepisu o nagłym wtargnięciu - to
    > dwa _różne_ zachowania.
    > pieszy nie moze wtargnac na przejscie o ile porusza sie z normalna
    > predkoscia, czy to takie trudne do zrozumienia ?

    Aha, czyli nie wiesz o co chodzi. To Ci wytłumaczę na przykładzie: Dwie
    panie sobie urządzają pogaduszki stojąc na krawężniku na krawędzi przejścia.
    Wolno im tam stać? Wolno. No to teraz uważa bo będzie trudno - będę pisał
    powoli jedna z nich stojąca tyłem do kierowcy robi półobrót i krok na
    jezdnię wprost pod koło samochodu. Dotarło?

    > --Nie ma takiej prędkości w której droga hamowania wynosi 0. Czyli
    > ordynarnie KŁAMIESZ o tych milionach kierowców...
    > masz calkowita racje, wszyscy sa w bledzie a tylko Ty znasz prawde
    > oswiecona

    Jacy wszyscy? Najpierw "miliony" teraz "wszyscy" :-)
    Palnąłeś głupotę! TY jeden! Nie usprawiedliwiaj się rozmywając swoje poglądy
    na "wszystkich".

    > ... i tym humorystycznym akcentem

    No tak ja się pośmiałem, grupa myślę też, a Ty lepiej idź szybko uczyć
    dziecko fizyki może sam się czegoś dowiesz.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 83. Data: 2015-05-19 16:21:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartosz" napisał w wiadomości

> [...]
    >temu weszlismy do UE i nadal jestesmy w czarnej dupie choc przez
    >10-cio lecie mozna bylo wyedukowac sporo kierowcow i pieszych ...

    Spokojnie, dotrze sie.
    A czas ... zauwaz ze ofiar smiertelnych nam ubylo trzykrotnie, wiec
    moze nie calkiem stracony.
    Tak nawiasem mowiac to ciekaw jestem skad ten ubytek - drogi to sie
    nam wyraznie poprawily od ~2 lat, szkolenie kierowcow bez zmian,
    czyzby lepsze samochody i opony ? Te nastoletnie "zlomy" z Niemiec :-)
    No bo alternatywnie to jeszcze tylko ilosc samochodow i ruch na
    drogach.

    Fotoradarow raczej nie licze, bo malo ich bylo :-)

    >--Jest za to inna mentalność i sposób patrzenia na ochronę życia.
    >rule number one:
    >chronimy ZAWSZE najslabszego uzytkownika ruchu drogowego,
    >implementacja w Polsce okolo roku 2050

    Tylko ze najlepiej go ochroni wyrobienie zwyczaju, ze przystajemy na
    krawezniku, rozgladamy sie w prawo i w lewo, i jak widzimy ze zaden
    samochod nie jedzie, to wchodzimy na jezdnie.

    Bo jak zaczna tach wchodzic bez rozgladania, to to sie musi zakonczyc
    wypadkiem - nie zawsze kierowca samochodu bedzie mial dobra widocznosc
    i skojarzy, ze ktos zamierza wtargnac na jezdnie ..

    >Moze i chronimy, ale na pewno nie poprzez nadanie mu prawa
    >pierwszenstwa nad wiekszymi i ciezszymi uzytkownikami drog, tylko
    >poprzez poprawe infrastruktury.

    Jak to bylo wspomniane - spojrz na tramwaje i pociagi ...

    No coz, we wroclawiu stanowisko urzednikow miejskich jest ostatnio
    takie: pieszy nie lubi przejsc podziemnych. Robimy mu naziemne.

    W wielu wypadkach tej infrastruktury nie ma co poprawiac - obecne
    przepisy o pierwszenstwie pieszego juz na przejsciu, zakazie
    wyprzedzania i omijania na przejsciach, sa IMO wystarczajace.

    J.

  • 84. Data: 2015-05-19 16:56:07
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > Jak to bylo wspomniane - spojrz na tramwaje i pociagi ...

    Patrze i widze, ze wiekszy ma pierwszenstwo przed mniejszym - dlaczego
    zasada ta ma nie dzialac w stosunku do pieszych?

    bart

  • 85. Data: 2015-05-19 16:57:07
    Temat: Re: pieszy vs osobĂłwka
    Od: masti <g...@t...hell>

    bartosz wrote:

    > Patrze i widze, ze wiekszy ma pierwszenstwo przed mniejszym - dlaczego
    > zasada ta ma nie dzialac w stosunku do pieszych?

    tak samo jak ciężarówka nie ma pierwszeństwa przed SUVem a ten przed
    maluchem

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 86. Data: 2015-05-19 17:00:22
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "bartosz" <b...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Użytkownik "LordBluzgR" <s...@o...com> napisał w wiadomości

    > Piszesz cos dokladnie przeciwnego w stosunku do prezentowanych powodow.
    > Powodem, dla ktorych wczoraj wprowadzono zmiany w prawie drogowym, sa
    > ponoc wlasnie pogarszajace sie statystyki wypadkowosci i skutkow wypadkow.
    > To jak to jest: piesi maja wiecej praw i wiecej ich ginie?

    Dokładnie.
    Właśnie dlatego.

  • 87. Data: 2015-05-19 17:02:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jak to bylo wspomniane - spojrz na tramwaje i pociagi ...
    >

    > No coz, we wroclawiu stanowisko urzednikow miejskich jest ostatnio takie:
    > pieszy nie lubi przejsc podziemnych. Robimy mu naziemne.

    W Poznaniu też.
    Pedalarze z ruchów społecznikowskich (albo jak wielu już mówi
    stołecznikowskich) dorwali się hurtowo do władzy i zmieniają prawa fizyki na
    własne.
    Współczuję tylko ich ofiarom....

  • 88. Data: 2015-05-19 17:04:36
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:555b2a19$0$27518$6...@n...neostrad
    a.pl...

    > Tak nie ma nigdzie na świecie.

    Gdzieniegdzie jednak jest.
    Nie widziałem w Niemczech na żadnej ekspresówce przejścia dla pieszych, o
    autostradach nie wspominając.
    A pozostałe drogi pełnią z reguły takie funkcje, jak u nas drogi
    wojewódzkie - czyli dojazdowe do drogi tranzytowej.
    Można przez kilka km jechać wolno, żeby później jechać normalnie - u nas
    jest odwrotnie cały czas.

  • 89. Data: 2015-05-19 17:10:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał
    >W Poznaniu też.
    >Pedalarze z ruchów społecznikowskich (albo jak wielu już mówi
    >stołecznikowskich) dorwali się hurtowo do władzy i zmieniają prawa
    >fizyki na własne.

    To nie pedalarze, chyba ze stosujesz definicje rozszerzona - pedes to
    bodajrze noga, pieszych tez obejmuje.
    Pedalarze maja od lat "oficera rowerowego", ktory nie wiem co robi, bo
    wrazenie jest, ze nic.
    A teraz mu doszedl "oficer pieszy". A nawet dwoch.

    >Współczuję tylko ich ofiarom....

    Ale wiesz ... tez bedziesz ich ofiara :-)

    J.

  • 90. Data: 2015-05-19 17:15:29
    Temat: Re: pieszy vs osobA3wka
    Od: "bartosz" <b...@w...pl>

    > tak samo jak ciężarówka nie ma pierwszeństwa przed SUVem a ten przed
    > maluchem

    W takim razie po raz kolejny wracam do pytania: to dlaczego w takim razie
    tramwaj ma pierwszenstwo przed samochodami?

    bart