eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › po dieslu teraz gaz ...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 142

  • 101. Data: 2011-12-20 21:09:39
    Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 20 Dec 2011 20:54:56 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    > Dnia Tue, 20 Dec 2011 20:34:37 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> Ale taka prawda...
    >>
    >> Klient przychodzi z wizją że za 3000zł dostanie instalacje LPG taką żeby mu
    >> mało gazu szło.
    >
    > A tymczasem II generacja na Bingo_M daje radę, wystarczy tylko użyć mózgu
    > :D

    Z instalacją opartą o mikset chyba tak na prawdę nie da się tego zrobić do
    końca dobrze, a przynajmniej nie tak dobrze jak wtrysk benzyny.

    Po prostu reduktor i mikser nie mają szans tak dobrze trzymać parametrów i
    tak szybko reagować jak listwa wtryskowa czy nawet gaźnik.

    Bo tam zawsze termodynamika rozprężającego się gazu wpływa jakoś na
    wydajność dostarczania gazu, chociaż oczywście są jakieś tam lepsze z
    całkiem niezłą stabilnością, zwłaszcza jak samochód niezbyt mocny.

    No ale tak naprawdę to daje się dobrze kompensować dopiero w instalacjach z
    wtryskiem gazu - wtedy AFR w całym zakresie obrotów i obciążeń może być
    prawidłowy.


  • 102. Data: 2011-12-20 21:11:59
    Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 20 Dec 2011 20:54:21 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Policzyłem uwzględniając inny stosunek stechimetryczny, gęstość i wartość
    > opałową LPG i benzyny, że poprawnie wystrojony silnik zasilany LPG powinien
    > mieć na gazie około 1% wyższą moc (czyli w praktyce tyle samo) i zużywać
    > 20% więcej gazu niż zużywał benzyny.

    A policzyłeś wpływ zwężki na dolocie? ;)

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 103. Data: 2011-12-20 21:12:29
    Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 20 Dec 2011 21:01:39 +0100, Shrek napisał(a):

    > Za trzy tysie da się dobrze. Ale chyba za żadną kasę nie da się tak,
    > żeby tyle samo palił i nie było za ubogo;)

    Da się - tylko trzeba liczyć masę, a nie objętość :D

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 104. Data: 2011-12-20 21:17:34
    Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 20 Dec 2011 21:09:39 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    >> A tymczasem II generacja na Bingo_M daje radę, wystarczy tylko użyć mózgu
    >> :D
    >
    > Z instalacją opartą o mikset chyba tak na prawdę nie da się tego zrobić do
    > końca dobrze, a przynajmniej nie tak dobrze jak wtrysk benzyny.

    Dlaczego nie?

    > Po prostu reduktor i mikser nie mają szans tak dobrze trzymać parametrów i
    > tak szybko reagować jak listwa wtryskowa czy nawet gaźnik.

    LOL. Ty wiesz jak to działa?

    > Bo tam zawsze termodynamika rozprężającego się gazu wpływa jakoś na
    > wydajność dostarczania gazu, chociaż oczywście są jakieś tam lepsze z
    > całkiem niezłą stabilnością, zwłaszcza jak samochód niezbyt mocny.

    Ej, może najpierw poznaj zasadę działania, a potem herezje opowiadaj?

    > No ale tak naprawdę to daje się dobrze kompensować dopiero w instalacjach z
    > wtryskiem gazu - wtedy AFR w całym zakresie obrotów i obciążeń może być
    > prawidłowy.

    Albo może być do dupy. Widzisz, elektronika może działać do dupy, a prawa
    fizyki - nie.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 105. Data: 2011-12-20 21:19:03
    Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-12-20 21:12, Adam Płaszczyca wrote:
    > Dnia Tue, 20 Dec 2011 21:01:39 +0100, Shrek napisał(a):
    >
    >> Za trzy tysie da się dobrze. Ale chyba za żadną kasę nie da się tak,
    >> żeby tyle samo palił i nie było za ubogo;)
    >
    > Da się - tylko trzeba liczyć masę, a nie objętość :D

    ;)

    Shrek.


  • 106. Data: 2011-12-20 21:34:45
    Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
    Od: nazgul <x...@w...pl>


    > Instalacja LPG ma też instalacje modyfikującą kąt wyprzedzenia zapłonu i tu
    > też zagadka czy centralka LPG zasila cewkę zboczami o takim samym czasie
    > narastania co oryginalne ECU... A potencjalnie może to mieć wpływ na
    > trwałość elementów układu WN.

    w tym wypadku moduł fabrykuje jedynie sygnał z czujnika położenia wału
    do ECU (opóźnia go o jakieś 340-360deg)
    sygnał na cewki generowany jest w ten sam sposób jak fabryka zrobiła.


  • 107. Data: 2011-12-20 21:36:06
    Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 20 Dec 2011 21:11:59 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    > Dnia Tue, 20 Dec 2011 20:54:21 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    >
    >> Policzyłem uwzględniając inny stosunek stechimetryczny, gęstość i wartość
    >> opałową LPG i benzyny, że poprawnie wystrojony silnik zasilany LPG powinien
    >> mieć na gazie około 1% wyższą moc (czyli w praktyce tyle samo) i zużywać
    >> 20% więcej gazu niż zużywał benzyny.
    >
    > A policzyłeś wpływ zwężki na dolocie? ;)

    Zakłądałem coś bardziej współczesnego niż instalacje LPG zbudowaną z
    podzespołów wyciągniętych z kuchenki gazowej ;)


  • 108. Data: 2011-12-20 21:50:17
    Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 20 Dec 2011 21:36:06 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    >> A policzyłeś wpływ zwężki na dolocie? ;)
    >
    > Zakłądałem coś bardziej współczesnego niż instalacje LPG zbudowaną z
    > podzespołów wyciągniętych z kuchenki gazowej ;)

    To policzyłeś wpływ niezbyt dokładnego wymieszania gazu z powietrzem?

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 109. Data: 2011-12-20 21:50:26
    Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 20 Dec 2011 21:34:45 +0100, nazgul wrote:

    >> Instalacja LPG ma też instalacje modyfikującą kąt wyprzedzenia zapłonu i tu
    >> też zagadka czy centralka LPG zasila cewkę zboczami o takim samym czasie
    >> narastania co oryginalne ECU... A potencjalnie może to mieć wpływ na
    >> trwałość elementów układu WN.
    >
    > w tym wypadku moduł fabrykuje jedynie sygnał z czujnika położenia wału
    > do ECU (opóźnia go o jakieś 340-360deg)

    Coś z tym kątem przesadziłeś ;)

    > sygnał na cewki generowany jest w ten sam sposób jak fabryka zrobiła.

    Zależy od rodzaju wariatora - są i wariatory przyspieszające sygnały
    elektroniczne idące do ECU, ale są i takie wyprzedzające już sam sygnał
    zasilający cewkę.

    Co ciekawe znalazłem takie coś:
    wariator wyprzedzenia zapłonu do sygnałów o wysokim napięciu KOALA Do
    samochodów Renault ze statycznym układem zapłonowym i systemem
    wtrysku SIEMENS SIRIUS 32

    Ciekawe czy to nie będzie _ten_ Renault?


  • 110. Data: 2011-12-20 22:09:22
    Temat: Re: po dieslu teraz gaz ...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Tue, 20 Dec 2011 21:34:45 +0100, nazgul wrote:

    >> Instalacja LPG ma też instalacje modyfikującą kąt wyprzedzenia zapłonu i tu
    >> też zagadka czy centralka LPG zasila cewkę zboczami o takim samym czasie
    >> narastania co oryginalne ECU... A potencjalnie może to mieć wpływ na
    >> trwałość elementów układu WN.
    >
    > w tym wypadku moduł fabrykuje jedynie sygnał z czujnika położenia wału
    > do ECU (opóźnia go o jakieś 340-360deg)

    A ok... napisałeś "opóźnia" :)
    Myślałem że chodziło o przyspieszanie.

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: