  • 21. Data: 2015-04-27 19:10:16
    Temat: Re: pobór prądu na standbayu
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-04-27 o 08:08, Czarek Grądys pisze:

    > Przeczytałem parę odpowiedzi i mam taka propozycję. Faktycznie do tego
    > miernika nie można mieć wielkiego zaufania. Może zrób tak, jeśli masz
    No nie jest tak źle z tymi miernikami,ich błąd nie przekracza 5%, mój
    miernik jak mierzy tuner DVB w stanby to pokazuje 0 a tuner wg
    instrukcji bierze <1W, a po włączeniu 11W co także zgadza się z danymi,
    więc pomiary plazmy są wiarygodne, tylko sam nie wiem skąd mi się wzieło
    że ona tak mało bierze w stanby.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 22. Data: 2015-04-27 19:16:45
    Temat: [OT] pobór prądu na standbayu
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    a tak z ciekawości, taki miernik powinien szybko próbkować U*I i sumować
    (całkować)? czy tu obowiązują "zasady rozumienia po/eu"?

  • 23. Data: 2015-04-28 11:40:49
    Temat: Re: [OT] pobór prądu na standbayu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "platformowe głupki" napisał w wiadomości grup
    >a tak z ciekawości, taki miernik powinien szybko próbkować U*I i
    >sumować (całkować)? czy tu obowiązują "zasady rozumienia po/eu"?

    Tak powinien, ale moze wymyslili lepsze metody.

    No i to jest energia czynna.

    Energia bierna, PFC - o, to jest ciekawe ...

    J.

  • 24. Data: 2015-04-28 11:52:03
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    > Energia bierna, PFC - o, to jest ciekawe ...

    ;o) to może coś o tym PFC?
    czy chodzi tylko o podłączenie na wejściu jakichś kondziorów?

    no bo przecież na wejściu jest mostek, więc żadnego przesunięcia w fazie
    w sumie być nie powinno...

  • 25. Data: 2015-04-28 12:36:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >;o) to może coś o tym PFC?
    >czy chodzi tylko o podłączenie na wejściu jakichś kondziorów?

    Chodzi o to jak to zmierzyc/obliczyc z pomiarow.

    >no bo przecież na wejściu jest mostek, więc żadnego przesunięcia w
    >fazie w sumie być nie powinno...

    Jesli za tym mostkiem jest zwykly kondensator wiekszej pojemnosci,
    to prad plynie gdy napiecie w sieci przekroczy napiecie na nim.
    Az mniej wiecej do maksimum sinusoidy, bo potem napiecie w sieci
    spada, a na kondensatorze osiagnelo maksimum i spada wolniej.

    W efekcie:
    a) prad plynie krotkimi impulsami o dosc zlozonym ksztalcie,
    b) plynie w wiekszosci przed maksimum, czyli jest przesuniecie fazowe
    harmonicznych pradu wzgledem napiecia.

    Tak czy inaczej - policzenie mocy biernej i wspolczynnika PFC wydaje
    sie dosc skomplikowane.

    J.

  • 26. Data: 2015-05-01 14:00:58
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 27 Apr 2015 19:07:08 +0200, J.F. napisał(a):

    > Tylko czy ktorys inkasent odczytuje jeszcze A52 ?

    A dlaczego by nie? Nie dalej jak tydzień temu wymieniono u mnie w
    mieszkaniu licznik - dostałem właśnie A52. I gdzie ta nowoczesność? :) I
    żeby było ciekawiej, to sąsiadka, u której licznik wymieniano kilka lat
    temu, ma już elektroniczny. Pewnie Energa czeka na kolejny transport z
    Chin więc dostałem indukcyjny ;)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 27. Data: 2015-05-01 14:25:14
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 27 Apr 2015 11:58:22 +0200, Maciek napisał(a):

    > Kupuj listwy z wyłącznikami i je używaj. Widziałem zbyt wiele syfiastej
    > elektroniki, żebym bez choćby odrobiny nerwów pozostawiał zasilanie bez
    > dozoru. Potencjalny pożar jest dla mnie większym problemem, niż
    > dodatkowe złotówki na rachunku. Efekty bliskiego uderzenia pioruna
    > również mogą być kosztowne.

    Akurat w przypadku uderzenia pioruna samo wyłączenie listwy może nie
    wystarczyć. Urządzenia takie jak komputer czy telewizor są bowiem
    połączone ze światem zewnętrznym kilkoma różnymi przewodami: kablówka,
    antena zewnętrzna, przewody sygnałowe AV (np. pomiędzy komputerem a
    wieżą), linia telefoniczna.
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 28. Data: 2015-05-01 16:46:23
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 1 May 2015 14:00:58 +0200, badworm <n...@p...pl> wrote:
    > A dlaczego by nie? Nie dalej jak tydzień temu wymieniono u mnie w
    > mieszkaniu licznik - dostałem właśnie A52. I gdzie ta nowoczesność?
    :) I

    A skąd wiesz, że Ci co wymienili byli rzeczywiście z enegetyki? ;)

    --
    Marek

  • 29. Data: 2015-05-02 16:37:08
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 01 May 2015 16:46:23 +0200, Marek napisał(a):

    > A skąd wiesz, że Ci co wymienili byli rzeczywiście z enegetyki? ;)

    Mnie osobiście przy wymianie nie było ale osoba, która to robiła, była
    albo pracownikiem Energa Operator albo działała w ramach zlecenia. Inna
    sprawa, że do mnie inkasent nie przychodzi bo korzystam z tzw.
    rozliczenia rzeczywistego i stan licznika podaję przez internet.
    GG#2400455 ICQ#320399066