  • 11. Data: 2015-04-27 08:08:06
    Temat: Re: pobór prądu na standbayu
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 26.04.2015 o 21:07, ToMasz pisze:
> [...]
    > i usb, ale 25 wat? Pomyślałem że może mam miernik zepsuty, ale drukarka
    > brother wifi, z napisem na wyświetlaczu "oczekiwanie" pobiera 2 waty.
    > ładowarki - różnie. czasem zero (znaczy poniżej progu pomiarowego)
    > czasem 7, a nawet 10 podczas pracy (mimo że na wyjściu jest 5v 650ma)
    > Co by można sensownego zrobić z paroma odbiornikami które "łykają"
    > ponad 20W non stop? Czy są jakieś sensowne, niepsujące, estetyczne
    > przedłużacze z wyłącznikami poszczególnych gniazd? Może jakieś
    > wyłączniki sterowane podczerwienią, które same w sobie nie pobierają za

    Przeczytałem parę odpowiedzi i mam taka propozycję. Faktycznie do tego
    miernika nie można mieć wielkiego zaufania. Może zrób tak, jeśli masz
    licznik elektroniczny, to możesz popatrzeć ile naliczy w kilka minut.
    Niezależnie od dokładności tego pomiaru, masz wynik taki o który chodzi,
    czyli ile za to zapłacisz.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 12. Data: 2015-04-27 08:08:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.04.2015 o 00:00, AlexY pisze:
    > ToMasz pisze:
    > [..]
    es/406074.jpg?width=1024&height=1024&scale=both&bgco
    lor=white

    > Ma, "power factor" na LCD, pozostaje kwestia czy wiarygodny. Dziwna
    > sprawa, obstawiam jednak dupowatość miernika. Zostawić na godzinę i
    > sprawdzić zużytą energię.

    panowie, odbiegliście od tematu. mam gdzieś (muszę poszukać) starodawny
    licznik energii ze ściany, taki z obrotową tarczką, jego podepnę. TV
    waży 40kg i ma ponad 1m długości, blaszaną obudowę-pieron wie gdzie się
    to ciepło rozprasza. z PC - podobnie. ręką nie wyczuje. natomiast ups -
    jaknajbardziej , jest ciepły. ponawiam pytanie. toto:

    http://hobbyhouse.pl/pol_pl_Przedluzacz-1-5m-5-gniaz
    d-z-wylacznikami-KD-1615F-5107_1.jpg

    bardzo mi się nie podoba.....

    ToMasz

  • 13. Data: 2015-04-27 11:52:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://demotywatory.pl/1259835/Ale-Ty/Ale-Ty

> [...]
    >myszkę i usb, ale 25 wat? Pomyślałem że może mam miernik zepsuty, ale
    >drukarka brother wifi, z napisem na wyświetlaczu "oczekiwanie"

    Moze rozdzielczosc taka ze 2 i 25W ? Ale raczej nie.

    Byc moze uklad PFC w komputerze dorzuca swoje.
    Ewentualnie jest "uspiony" a nie "wylaczony" i np odswiezanie pamieci
    dziala.

    Mi licznik pokazuje mi staly pobor ~50W, nawet jak "nic nie jest
    wlaczone".
    I troche mnie to denerwuje.
    Telewizor mam grzeczny, zreszta teraz chyba jakas unijna norma
    zakazuje takich poborow.
    Najwiecej zzera stary fax. W sumie nie bardzo wiem po co wlaczony :-)
    Ale ladowarki, radiobudziki, zegar w kuchence, router z wifi ... no i
    sie uzbiera.

    Niezle tez byly niektore odtwarzacze DVD - wlaczone czy "wylaczone" a
    potrafilo 30W leciec.

    z 50W bierze lodowka - tzn silnik ok 120W, ale wlaczany co pewien
    czas.

    >Co by można sensownego zrobić z paroma odbiornikami które "łykają"
    >ponad 20W non stop? Czy są jakieś sensowne, niepsujące, estetyczne
    >przedłużacze z wyłącznikami poszczególnych gniazd?

    Sa, kupilem w Biedronce, ale tam to towar meteor.
    http://archiwum.allegro.pl/oferta/przedluzacz-z-bolc
    em-i-wylacznikiem-5gniazd-listwa-i4784887841.html

    No i po kilku latach - polowa neonowek juz nie dziala.
    No i problem dodatkowy - wiecej pradu zuzywa ladowarka nieuzywana, czy
    uzywana z taka neonowka pokazujaca wlaczenie :-)

    I to ci sie moze spodobac
    https://www.tim.pl/wtyczka-gniazdo-z-wylacznikiem-16
    a-250v-2p-z-biale-1905110000-p0027
    http://nexterio.pl/22182,Wtyczka-kablowa-PCE-jednofa
    zowa-katowa-biala-z-wylacznikiem.html

    >Może jakieś wyłączniki sterowane podczerwienią, które same w sobie
    >nie pobierają za dużo energii?

    Radiowych to pelno
    https://sklep.elektromag.pl/Zestaw-bezprzewodowych-g
    niazd-sterowanych-pilotem(66,77611,95171).aspx
    http://www.conrad.pl/Gniazdo-sterowane-radiowo-z-pil
    otem-Conrad,-4-kana%C5%82y,-zasi%C4%99g-do-30-m.htm?
    websale8=conrad&pi=640476

    Z tym, ze moga pobierac wiecej niz ladowarka :-)

    J.

  • 14. Data: 2015-04-27 11:58:22
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > wyświetlacz. jeśli nie uwzględnia cosinusa fi, albo nie pokazuje zużycia
    > za które płacimy to... jest to towar nie zgodny z umową.

    Pobór mocy w trybie standby i pracy sprawdź w instrukcjach obsługi
    podejrzanych urządzeń. Przynajmniej tych, które to podają. Jeżeli
    wskazania miernika mniej więcej się pokrywają, to miernik jest OK i masz
    skrytych prądożerców.

    Zmierzony przykład - nagrywarka DVD/HDD Panasonic deklaruje w instrukcji
    pobór mocy standby 0,3W jeżeli jest wyłączone zasilanie antenowego
    wzmacniacza przelotowego i wyłączony zegar. Chodzi o podanie sygnału
    antenowego na TV, przy wyłączonej nagrywarce. Z aktywnym zasilaniem tego
    wzmacniacza i zegara ma pobierać 12W. Cały czas standby.
    Wyniki:
    12,2W cos fi 0,61 Watomierz GreenBlue GB202
    11,5W cos fi 0,58 Lidlowy Slivercrest
    Pomiar robiony po ustabilizowaniu urządzenia. Najpierw się włącza, coś
    tam ustawia (please wait), szuka sygnału telegazety, żeby ustawić zegar
    i dopiero potem można mierzyć.
    Jak dla mnie pasuje i ufam tym watomierzom.

    Na dzień dobry możesz sprawdzić w instrukcji obsługi co masz włączone w
    standby i z czego możesz zrezygnować w TV. Może cały czas pracuje WiFi
    albo inne niepotrzebne układy?

    Kupuj listwy z wyłącznikami i je używaj. Widziałem zbyt wiele syfiastej
    elektroniki, żebym bez choćby odrobiny nerwów pozostawiał zasilanie bez
    dozoru. Potencjalny pożar jest dla mnie większym problemem, niż
    dodatkowe złotówki na rachunku. Efekty bliskiego uderzenia pioruna
    również mogą być kosztowne.

  • 15. Data: 2015-04-27 12:09:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "ToMasz" napisał:
    >W standby? Bzdura. Miernik, albo pomiarowiec do d...

    Niekoniecznie.
    Tam skomplikowana elektronika do przetwarzania obrazu.
    Wyswietlacz nie pracuje, a elektronika byc moze tak.

    No i sprawdzic czy kamery nie ma - moze ktos tam nas pilnuje :-)

    J.

  • 16. Data: 2015-04-27 12:48:47
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > Tam skomplikowana elektronika do przetwarzania obrazu.
    > Wyswietlacz nie pracuje, a elektronika byc moze tak.

    "I w miejsce słów <<być może>> dajemy <<z pewnością>>" ;-)
    Nowe telewizory potrafią m.in. (wielokanałowo) nagrywać
    programy TV same będąc "wyłączone", a w takich sytuacjach
    pobór prądu może być niezaniedbywalny.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 17. Data: 2015-04-27 13:58:02
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 27.04.2015 o 08:08 ToMasz <t...@p...fm.com.pl> pisze:

    > toto:
    >
    > http://hobbyhouse.pl/pol_pl_Przedluzacz-1-5m-5-gniaz
    d-z-wylacznikami-KD-1615F-5107_1.jpg
    > bardzo mi się nie podoba.....

    Mam taki (przynajmniej z wyglądu identyczny) kupiony ileś lat temu w
    Biedronce i jak na razie się trzyma :) Tylko kontrolki od częściej
    używanych przełączników świecą słabiej.

    --
    SW3
    ----

  • 18. Data: 2015-04-27 18:26:25
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 27.04.2015 o 12:48, Piotr Wyderski pisze:

> [...]
    > Nowe telewizory potrafią m.in. (wielokanałowo) nagrywać
    > programy TV same będąc "wyłączone", a w takich sytuacjach

    nie. to tylko telewizor. co prawda panasonik i plazma, ale bez wifi,
    usb, kamery smarta itp. Czeka jedynie na pilota. jak go guzikiem wyłącze
    - to już na nic nie czeka a jak wcześniej pisałem - 20 w ciągnie.
    smarta to ja mu zrobiłem starym pecetem przykręconym do plecków. Tyle że
    pecet mniej zużywa w standby niż tv. za to po włączeniu tv zużywa mniej
    niż 100W. jak jest jasno (dzień) to się sam obraz rozjaśnia i dochodzi
    do 130W. Plazma 42 cale.

    ToMasz

  • 19. Data: 2015-04-27 19:05:21
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-04-27 o 01:02, Marek pisze:
    > klasy
    > także
    > poszła
    >
    > Może 0.5W brała jak była nowa? :)

    Cholera nie wiem gdzie to wyczytałem, w danych technicznych firma się
    nie przyznaje do zużycia energii :)

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 20. Data: 2015-04-27 19:07:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2015-04-26 o 21:51, ToMasz pisze:
    es/406074.jpg?width=1024&height=1024&scale=both&bgco
    lor=white

    >A ile to badziewie kosztowało? Bo na Allegro można kupić Pafal A52 po
    >legalizacji za 25 zł.

    No coz, Pafal niekoniecznie dobrze mierzy takie male i zlosliwie
    odksztalcone pobory pradu.
    Mial jedna zalete - moze i mierzyl zle, ale tak samo jak licznik
    odczytywany przez inkasenta.

    Tylko czy ktorys inkasent odczytuje jeszcze A52 ?

    J.