  • 31. Data: 2014-04-19 20:02:52
    Temat: Re: podstawka plcc32 dip
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> wrote:
    > musimy częściej robić interesy...

    Nie widze problemu :-)

  • 32. Data: 2014-04-19 20:12:14
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    W dniu 2014-04-19 20:02, Pszemol pisze:
    > "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> wrote:
    >> musimy częściej robić interesy...
    >
    > Nie widze problemu :-)

    ale jednak mam pytanie, na obrazku nie ma zaznaczonego "ściętego" rogu,
    w którym miejscy on jest?

  • 33. Data: 2014-04-19 20:12:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

    > Nie widze problemu :-)

    Przynajmniej jest gwarancja, że PDF nie pochodzi z Europy.
    Warto dać piątaka za coś takiego!

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2014-04-19 20:33:35
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> wrote:

    > ale jednak mam pytanie, na obrazku nie ma zaznaczonego "ściętego" rogu, w
    > którym miejscy on jest?

    Za 5zl obiecałem wysłać oryginalną dokumentację techniczną do podstawki
    PLCC-32 od jednego z jej producentów. Co zrobiłem...

    Nie obiecywałem, że w tej cenie będę również musiał interpretować tą
    dokumentację...
    Sądzę jednak, że łatwo się dogadamy jeśli chodzi o wartość/cenę tej
    dodatkowej usługi... ;-)
    Co proponujesz?

  • 35. Data: 2014-04-20 16:04:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > dokumentację...
    > Sądzę jednak, że łatwo się dogadamy jeśli chodzi o wartość/cenę tej

    Brak propozycji...
    Rozumiem, (czy słusznie?) że nie potrzebujesz już pomocy i poradziłeś sobie
    sam?

  • 36. Data: 2014-04-20 16:10:58
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    W dniu 2014-04-20 16:04, Pszemol pisze:
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > Brak propozycji...
    > Rozumiem, (czy słusznie?) że nie potrzebujesz już pomocy i poradziłeś
    > sobie sam?

    nie mam kasy...

  • 37. Data: 2014-04-20 16:36:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "tusk, donald tusk" <N...@g...pl> wrote in message

    > nie mam kasy...

    Nie wierzę...
    Ale niech Ci będzie, bo zaczynasz wzbudzać litość niezdarnością.

    Popatrz na pdf jaki Ci wysłałem... Z lewej strony masz od góry:
    - w górnym lewym rogu rysunek/przekrój widok z boku tej podstawki
    - niżej jest rysunek widok z góry dużej podstawki kwadratowej
    - i dalej rysunek widok z góry podstawki prostokątnej (Twojej 32-ki).

    Oba ryskunki widoku z góry pokazują Ci wewnątrz obudowy strzałkę
    wskazującą na pin numer 1 umieszczony na środku jednego z boków.

    Dodatkowo rysunek wyraźnie pokazuje że jak obrócisz obudowę tak,
    aby strzałka była skierowana w dół to na widoku z góry ścięty narożnik
    masz w dolnym, prawym rogu...

    Na tym samym pdfie, tej samej strony, masz rząd rysunków na dole:
    - rysunek dziurek w pcb dla podstawki 20-pinowej, z wymiarami
    - rysunek dziurek w pcb dla podstawki 28-pinowej, z wymiarami
    - rysunek dziurek w pcb dla podstawki 32-pinowej, z wymiarami
    - rysunek dziurek w pcb dla podstawki 44-pinowej, z wymiarami
    - rysunek dziurek w pcb dla podstawki 52-pinowej, z wymiarami

    Z podanych wymiarów możesz się zorientować, że wiercenia w pcb
    są symetryczne i nie wymagają wiedzy o tym gdzie jest bok z pinem 1.

    Płytkę pcb trzeba oznaczyć tak, aby bok z pinem 1 był wyraźnie
    oznaczony bo bez tego monter może ją wstawić źle i będzie bubu.

    Z podanych rysunków widzisz wyraźnie, że pin 1 w podstawce 32-pin
    jest na jednym z krótszych jej boków, na obrazku z widokiem dziurek
    - po prawej stronie.

    Czy coś jeszcze jest niejasne? :-)

  • 38. Data: 2014-04-20 16:42:27
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    no teraz to już nic nie rozumiem, gdzie jest ta strzałka? nie ma,
    no i ściętego rogu też niema, ale wpisałem plcc32 pinout i znalazłem
    jakiś obrazek, który pokrywa się z Twoim pdfem, tak owoż dzięki wszystkim.

  • 39. Data: 2014-04-20 16:48:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > no teraz to już nic nie rozumiem, gdzie jest ta strzałka? nie ma,
    > no i ściętego rogu też niema, ale wpisałem plcc32 pinout i znalazłem jakiś
    > obrazek, który pokrywa się z Twoim pdfem, tak owoż dzięki wszystkim.

    Strzałki nie widzisz na obrazku w wysłanym przeze mnie pdfie
    czy na podstawce plastikowej którą masz w ręce?

    Mój pdf pochodził od producenta podstawek z oznaczoną polaryzacją.
    Jak kupiłeś jakąś trefną podstawkę która jest w 100% symetryczna i nie
    ma oznaczeń o których mówi pdf to wciąż nie ma problemu - w końcu
    podstawka, jeśli symetryczna, może być wlutowana na dwa sposoby i nic
    się nie stanie - gorzej jak strzałka/ścięty róg jest, a Ty go nie widzisz...
    Oznacz więc pin numer 1 wyraźnie na swojej płytce do której podstawkę
    wlutowujesz tak, aby oznaczenia podstawka nie przykryła, i używaj tego
    oznaczenia z płytki pcb przy wsadzaniu scalaka w podstawkę...

  • 40. Data: 2014-04-20 16:52:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Oznacz więc pin numer 1 wyraźnie na swojej płytce do której podstawkę
    > wlutowujesz tak, aby oznaczenia podstawka nie przykryła, i używaj tego
    > oznaczenia z płytki pcb przy wsadzaniu scalaka w podstawkę...

    I od razu kup sobie takie szczypce do wyciągania tych scalaków
    aby się nie mordować ze śrubokrętem, bo to katorga:
    http://www.ebay.com/itm/281241489331