  • 11. Data: 2016-06-27 10:27:48
    Temat: Re: porownanie OC
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 24 Jun 2016 22:59:21 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Kalkulator jest do zachęcenia osób nie płacącym ich dotychczas.

    Zrzędzisz. Posłużyłem się nim pomimo tego że uprzednio też byłem ich
    klientem i wykupiłem polisę. Jest dosyć przejrzysty i nawet pomocny bo
    konfrontuje twoje wpisy ze starą polisą i jak się gdzieś pomylisz to cię
    skoryguje. No i oferują zniżkę jak się załatwia sprawę on-line (a raczej
    zbierają haracz jak się korzysta z ajenta :))
    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

  • 12. Data: 2016-06-27 11:32:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...
    >Wyjaśniło się - otóż przysłali mi ofertę z jakimiś dodatkowymi
    >usługami
    >(jakaś ochrona prawna, jakieś dodatkowe ubezp. na dziecko itd). Jak
    >się
    >ograniczyłem do gołego OC+NW to wyszło 503 zł, czyli do przyjęcia.
    >Skądinąd jak to się dzieje że przy malejącej wypadkowości i inflacji
    >1%
    >ubezpieczenia rosną o 20%?

    Koszta jednak rosna - i samochody lepsze, i mechanicy wiecej
    zarabiaja.
    I odszkodowania osobowe wyzsze - a ciekaw jestem na ile msci sie
    polityka krojenia odszkodowan - i potem przegrywa sie w sadzie.

    J.

  • 13. Data: 2016-06-27 11:58:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-27 o 11:32, J.F. pisze:
> [...]
    > I odszkodowania osobowe wyzsze - a ciekaw jestem na ile msci sie
    > polityka krojenia odszkodowan - i potem przegrywa sie w sadzie.

    Ponadto dochodzą dodatkowe odszkodowania - za auto zastępcze, coraz
    popularniejsze są roszczenia o zadośćuczynienie i tym podobne związane z
    uszczerbkiem na zdrowiu, a w tym przypadku może to być znacznie więcej
    niż za same szkody na rzeczy.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2016-06-27 12:26:19
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** J.F. pisze tak:

    > Tabelka na koncu
    > http://www.motofakty.pl/artykul/tansze-oc-czy-sposob
    -z-wielkiej-bry
    > tanii-zadziala-w-polsce.html
    >
    > Ale prawde mowiac - 736 zl we Wroclawiu to jest dalekie od
    > "najtanszego".

    Czy pamiętacie może różnice płatne z góry vs płatne w ratach w swoim
    towarzystwie?

    fpisujcie miasta

    --
    Ausfahrt. The biggest city in Germany.

  • 15. Data: 2016-06-27 13:36:44
    Od: p...@g...com

    -- I odszkodowania osobowe wyzsze - a ciekaw jestem na ile msci sie polityka krojenia
    odszkodowan - i potem przegrywa sie w sadzie.

    wyzsze ? powiedzialbym ze drogo to dopiero bedzie :-)

    http://www.rechtsanwalt-lattorf.de/Schmerzensgeldtab
    elle-Beinverletzungen.html

    a teraz wyobrazmy sobie teoretyczna (choc zapewne juz ktos tu przechodzil)sytuacje
    kiedy np obywatel Niemiec zostanie poszkodowany w Polsce i TU np Allianz musi wybulic
    wg niemieckiego cennika ...

    P.

  • 16. Data: 2016-06-27 16:46:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
> [...]

    >przechodzil)sytuacje kiedy np obywatel Niemiec zostanie poszkodowany
    >w Polsce i TU np Allianz musi wybulic wg >niemieckiego cennika ...

    Musi ? Rozprawa przed polskim sadem.

    Ale tu mamy przypadek krajowy
    http://istotne.pl/boleslawiec/wiadomosc/dPU/27-milio
    na-rekordowe-odszkodowanie-w-boleslawcu

    i zwrocie uwage:
    -ubezpieczyciel proponowal 4 tys zl, zamiast "naleznych" 2.7 mln ...
    -"Od około dwóch lat wszystkie bez wyjątku towarzystwa ubezpieczeniowe
    zarzuciły politykę kompromisu i negocjacji ugodowych, Obecnie każde -
    i nie ma w tej materii żadnych wyjątków - doprowadzają do procesów
    sądowych, gdyż taka polityka im się po prostu opłaca. Na każde
    dziesięć osób, nazywajmy ten proceder po imieniu, oszukanych, tylko
    dwie decydują się na proces sądowy. Na pozostałych ośmiu towarzystwa
    ubezpieczeniowe po prostu zarabiają, gdyż składkę za ubezpieczenie
    pobierają w takiej wysokości, jakby każdy uprawniony wytoczył
    ubezpieczycielowi powództwo przed sądem."

    Gdzies tam jeszcze pamietam casus maly - kancelarie sie powoluja na
    pewien wypadek lotniczy z 2010r, gdzie kancelaria Prezydenta wyplacila
    lekka raczka 600 tys zl na duszyczke, i twierdza, ze widac taka jest
    cena zycia w naszym kraju.
    Nie mowie nie, moze to i dobra wycena przecietnego przypadku, ale przy
    3000 ofiar smiertelnych rocznie to wychodzi srednio jakies 100 zl na
    polise.
    No moze 50, jesli połowa z wlasnej winy ..

    J.

  • 17. Data: 2016-06-27 17:20:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-06-24 o 21:17, Bolko pisze:
    >Masz niezłego bajkoopowiadacza ;)

    Ale moze i w tej bajce jest ziarnko prawdy - tylko nie chodzilo o zysk
    i KNF, a o podatek od aktywow.

    J.

  • 18. Data: 2016-06-27 19:11:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-27 o 17:20, J.F. pisze:

    > Ale moze i w tej bajce jest ziarnko prawdy - tylko nie chodzilo o zysk i
    > KNF, a o podatek od aktywow.

    I zamiast 400 trzeba płacić 700? Też bajki.

    Tak naprawdę nie doszukiwałbym się jakiegoś szczególnego powodu -
    składki zawsze na przestrzeni lat się zmieniały - a bo się jakaś
    promocja kończyła, albo zaczynała, albo jakiś ubezpieczyciel stwierdzał,
    że on nie chce ubezpieczać na przykład samochodów sprowadzanych z USA /
    BWM u 30-latków / samochodów w Warszawie itp. itd. itp. itd. i
    kalkulował składki zaporowe.

    --
    Liwiusz