    From: LEPEK <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: problem z elektryką
    Date: Tue, 13 Feb 2018 20:45:45 +0100

    Cześć!

    Mam problem z elektryką w Avensis T22 2.0 D4D z 2001 roku.

    Otóż od jakiegoś czasu wyświetlacz komputera raz na jakiś czas gasł (to
    jest taki zwykły ciekłokrystaliczny wyświetlacz, jak w zegarkach na
    komunię), ale zwykle po ponownym odpaleniu np. po powrocie ze sklepu
    wracało do normy. Ten wyświetlacz wygląda tak: http://u.42.pl/LOI1 i u
    mnie jest bardzo podobnie, tj. kilka lat temu wymieniłem fabryczny
    odtwarzacz CD na inny, co przez te kilka lat nie miało zupełnie wpływu
    na działanie wyświetlacza komputera, to znaczy pokazuje średnie
    spalanie, godzinę itp, ale oczywiście nie działają przyciski sterowania
    radiem.
    No i dziś wyświetlacz zgasł po raz kolejny, zastosowałem procedurę #1
    (walnięcie z liścia w bok konsoli) - jak zwykle nie podziałało. Ale
    pomyślałem, że zabiorę się wreszcie za to.
    Obserwacje mam cokolwiek dziwne, przynajmniej dla mnie zaskakujące.
    Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki (1x skrzynka w kabinie, 2x skrzynka
    pod maską) - wszystkie OK, po wyjęciu odpowiedzialnego za audio radio
    się wyłącza, po wyjęciu odpowiedzialnego za oświetlenie w kabinie
    oświetlenie całe przestaje działać itp. Wszystkie sprawdzone
    organoleptycznie - brak oznak spalenia.
    ALE - zaobserwowałem, że nie działa jedno z trzech świateł
    oświetlających wnętrze - takie w dachu (te nad lusterkiem działają), a
    mam tam wstawioną taką chińską płytkę z diodami COB, nie działa też
    oświetlenie bagażnika (też taka płytka). Pomyślałem, że to winowajcy,
    ale po ich wypięciu sytuacja nie uległa zmianie.
    Ale zaobserwowałem jeszcze jedną dziwną rzecz - jak oświetlenie wnętrza
    jest na 'ON' a drzwi otwarte, to światło nie działa (albo miga tylko),
    ale jak zamknę drzwi (albo nacisnę wyłącznik umieszczony na słupku), to
    lampka się zapala.
    Dodatkowo - kontrolka otwartych drzwi przy zegarach nie świeci
    jednostajnym mocnym światłem, tylko tak lekko mniej intensywnie, tak jak
    kontrolka ładowania w maluchu z prądnicą na wolnych obrotach ;)
    Jak się przyjrzeć, to podświetlenie przycisków na panelu, na którym jest
    wyświetlacz świecą bardzo słabo i migoczą (jak drzwi są pozamykane).
    Sam wyświetlacz wydaje z siebie delikatne mignięcie co jakieś 5-10
    sekund (jeśli drzwi są zamknięte).

    Co do tej pory zrobiłem (a co nie przyniosło absolutnie żadnego efektu):
    - oczyściłem klemy
    - oczyściłem kabel masy od akumulatora do nadwozia
    - sprawdziłem wszystkie 5 włączników oświetlenia przy drzwiach i przy
    klapie bagażnika
    - sprawdziłem wszystkie bezpieczniki
    - sprawdziłem tylne lampy organoleptycznie pod kontem ew. zwarć (nie
    miałem jak sprawdzić działania kierunków razem ze stopami itp. ale się
    jakoś postaram)

    Ogólnie mam problem z wilgocią - leci woda do bagażnika w efekcie mało
    fachowej naprawy po stłuczce (nie mogę zlokalizować przecieku).

    Myślę, że problem jest związany ze słabą masą. Tylko już nie wiem gdzie
    szukać... Podpowiecie? Co zmierzyć, gdzie szukać, na co zwrócić uwagę?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm