  • 11. Data: 2016-07-21 19:43:52
    Temat: Re: przedluzyc zycie LED COB
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:3...@p...pl.inv
    alid...
    Hello J.F.,

    >Jedna przetwornica i jeden wiatrak a nie 3 wiatraki i 3 zenerki.

    Jest to jakis argument, ale wiatraki widze juz od 5 zl :-)

    A moze by tak dwa na 24V dac ? :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-07-21 21:31:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-07-21 o 14:08, Waldemar pisze:

    > Równolegle to nie szeregowo!

    Masz rację. Nie zauważyłem, że Tomek napisał "równolegle".
    Oczywiście prąd ograniczamy oporem podpiętym szeregowo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 13. Data: 2016-07-21 21:39:41
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-07-21 o 21:31, Adam pisze:

    > Oczywiście prąd ograniczamy oporem podpiętym szeregowo.

    Jak masz źródło prądowe, to szeregowym oporem nie ograniczysz prądu,
    tylko zwiększysz napięcie, bo źródło zacznie "pompować mocniej", żeby
    utrzymać prąd.

    Twórca wątku pisał, że ma zasilacz 1,5A, ale nie napisał, czy to jest
    zasilacz prądowy, czy napięciowy o takiej wydajności prądowej. A LED-y
    chyba lepiej zasilać ze źródła prądowego.

  • 14. Data: 2016-07-21 23:23:34
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 21.07.2016 o 12:54, J.F. pisze:
    > Użytkownik "tomekp" napisał w wiadomości grup
    >
    > Kup 100W, albo zmien naswietlacz na taki z gwarancja :-)

    > A zasilacza nie da rady przerobic na na nieco mniej pradu ?
    >
    > J.

    Nie da. Zalany jakąś masą. To zasilacz IP65.

  • 15. Data: 2016-07-21 23:24:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > Jest to jakis argument, ale wiatraki widze juz od 5 zl :-)

    Za 5 PLN zrobisz przetwornicę na MC34063.

    > A moze by tak dwa na 24V dac ? :-)

    Komplikator.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2016-07-21 23:26:44
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    > Masz rację. Nie zauważyłem, że Tomek napisał "równolegle".
    > Oczywiście prąd ograniczamy oporem podpiętym szeregowo.

    RÓWNOLEGLE! Mamy źródło prądowe a nie napięciowe.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 17. Data: 2016-07-21 23:28:19
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    > Zacznij od poprawienia chłodzenia.

    Chłodzenie jest poprawne. Daje paste termoprzewodzącą dobrej jakości,
    przed nałożeniem pasty dokładnie szlifuję obie powierzchnie. Zresztą
    dioda pracuje z czujnikiem ruchu. Maxymalny czas pracy to 30s - nie ma
    kiedy się nawet obudowa/radiator nagrzać.

    Pytanie jest nadal otwarte. Czy zabranie diodzie z 10% prądu przedłuży
    jej życie czy szkoda czasu na zabawe?

  • 18. Data: 2016-07-21 23:30:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello tomek,

> [...]
    > dioda pracuje z czujnikiem ruchu. Maxymalny czas pracy to 30s - nie ma
    > kiedy się nawet obudowa/radiator nagrzać.

    To o niczym nie świadczy. Zbyt mały radiator da za wysoką temperaturę
    złącza i diody się męczą.

    > Pytanie jest nadal otwarte. Czy zabranie diodzie z 10% prądu przedłuży
    > jej życie czy szkoda czasu na zabawe?

    10% zmieni niewiele, połowa ma sens.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2016-07-21 23:31:19
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    > Twórca wątku pisał, że ma zasilacz 1,5A, ale nie napisał, czy to jest
    > zasilacz prądowy, czy napięciowy o takiej wydajności prądowej. A LED-y
    > chyba lepiej zasilać ze źródła prądowego.

    Napisał. Zasilacz jest stałoprądowy czyli źródło prądowe - z tym że
    chińskie...

  • 20. Data: 2016-07-21 23:34:55
    Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 21.07.2016 o 23:30, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > To o niczym nie świadczy. Zbyt mały radiator da za wysoką temperaturę
    > złącza i diody się męczą.

    Tak może być ale nie wiem co tu jeszcze można wymyślić oprócz smarowania
    nadroższą pastą i szlifowania powierzchni..

    > 10% zmieni niewiele, połowa ma sens.

    Hmm. A czy dioda będzie sensowanie świecić po obcięciu jej połowy prądu?