  • 21. Data: 2014-08-27 22:36:08
    Temat: Re: przestali produkować dyskietki?
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...com> napisał w wiadomości
    news:53fe2ca0$0$2229$65785112@news.neostrada.pl...
    :W dniu 2014-08-27 19:42, marfi pisze:
    : > BTW - czy są dostępne nowe 720kB?
    : a po co, jak to te same co 1.44 ;)
    :

    Nie są!

    Dyskietka 1,44 sformatowana w napędzie 1,44 na pojemność 0,72 - w większości
    przypadków MOŻE zostać odczytana, przez kieszeń o standardzie 0,72 Lecz -
    nie zawsze! Ale to za długo by opisywać, wszak to duperele. Natomiast drive
    0,72 na pewno nie da rady na tak spreparowanej dyskietce - dokonać
    POPRAWNEGO zapisu. Przyczyną jest znacznie większa koercja magnetyczna,
    charakteryzująca dyskietki DD - (double density). Natężenie pola
    magnetycznego stacji dyskietek SD jest po prostu za słabe, aby dokonać
    przemagnesowania nośnika o pojemności 1,44

  • 22. Data: 2014-08-27 22:46:26
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-08-27 22:36, (c)RaSz pisze:

> [...]
    > magnetycznego stacji dyskietek SD jest po prostu za słabe, aby dokonać
    > przemagnesowania nośnika o pojemności 1,44

    Dziwne, na Amidze można było normalnie formatować dyskietki 1,44 na 720k
    oraz 1,44 na 880k bez żadnych problemów, jednak, aby na PC je można było
    odczytać, trzeba było zakleić otwór w dyskietce, który powodował jej
    rozpoznanie jako "gęstą". Masz jakieś wsparcie w postaci źródła swojej
    wiedzy?

  • 23. Data: 2014-08-27 22:52:01
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-08-27 22:46, BQB pisze:

> [...]
    > odczytać, trzeba było zakleić otwór w dyskietce, który powodował jej
    > rozpoznanie jako "gęstą". Masz jakieś wsparcie w postaci źródła swojej

    A żeby było śmieszniej, dyskietka 1,44, zaklejony otwór taśmą i bez
    problemu się formatuje na 720k. SOA#1

  • 24. Data: 2014-08-27 23:00:10
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w
    :
    : (...)
    : Masz jakieś wsparcie w postaci źródła swojej wiedzy?
    :

    To było baaardzo dawno i nieprawda ;)

    Źródła już nie pomnę, zresztą i tak trzeba było sporo pokombinować samemu,
    aby coś rozkminić. No ale musiałem onegdaj żonglować pomiędzy różnymi
    komputerami, platformami sprzętowymi, kieszeniami, od 0,18 do 4,88 w tym
    zarówno (w okładce) 3,5" (cala), jak i 5"
    Może jeszcze coś wygooglać da się, ale nie wiem nawet jakich słów kluczowych
    trzeba by użyć... Był też na XT-ka specjalny program który umożliwiał
    odczyt/zapis/formatowanie dyskietek w najróżniejszych, nawet b.
    egzotycznych standardach. Ale nazwy też "cosik zabyłek" ;)

  • 25. Data: 2014-08-27 23:04:34
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2014-08-27 23:00, (c)RaSz pisze:
> [...]
    > odczyt/zapis/formatowanie dyskietek w najróżniejszych, nawet b.
    > egzotycznych standardach. Ale nazwy też "cosik zabyłek" ;)

    XT używałem, jednak z dyskietkami gęstymi przerabianymi na "rzadkie" i
    rzadkimi (dziura wkrętarką) przerabianymi na gęste bawiłem się od 386 sx
    i tam to działało bez problemów.

  • 26. Data: 2014-08-28 02:00:26
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 27.08.2014 22:36, (c)RaSz wrote:

> [...]
    > POPRAWNEGO zapisu. Przyczyną jest znacznie większa koercja magnetyczna,
    > charakteryzująca dyskietki DD - (double density). Natężenie pola

    720 to właśnie DD. 1.44 to HD.

    > magnetycznego stacji dyskietek SD jest po prostu za słabe, aby dokonać
    > przemagnesowania nośnika o pojemności 1,44

    pzdr
    bartekltg

  • 27. Data: 2014-08-28 10:33:43
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-08-27 19:42, marfi pisze:
    > Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > BTW - czy są dostępne nowe 720kB?

    Chyba nie, może w Chinach :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 28. Data: 2014-08-28 11:24:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-08-27 22:04, Użytkownik Irokez napisał:

    > A co ciekawego testowałeś?
    > ABB sprzedało "swoją" stację do robota S4C. Upierdliwe to pod względem
    > takim, że wymaga specjalnego potraktowania pendrive dedykowanym
    > programem, który dzieli niby na dyskietki. Tyle że nie widać tego na
    > pendrive i tylko ten soft to widzi. Poza tym działało to tak sobie z
    > pendrive - raz się program zrzucał, raz nie i wywalało błąd,
    > częstotliwość zależała od marki pendrive. Na panelu wyświetlacz
    > 2-cyfrowy i guziki do wybierania góra-dół numeru "dyskietki".

    Skoro to emulator stacji i dodatkowo na penie czy jakiejś karcie
    pamięci trzyma obrazy wielu dyskietek to musi mieć jakieś własne
    oprogramowanie które automatycznie uruchomi się na maszynie
    do której jest podpięty i będzie tymi obrazami zarządzać.
    Ostatnio popularny jest emulator Gotek (EMUF) (na pendrajwy),
    przedtem był HxC SD Floppy Emulator. Do tego własne emulatory
    mają chyba wszystkie popularne komputery 8 bitowe, miałem w łapkach
    i testowałem do C64 a oglądałem do małego Atari.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2014-08-28 18:44:37
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-28 11:24, RadoslawF pisze:

> [...]
    > mają chyba wszystkie popularne komputery 8 bitowe, miałem w łapkach
    > i testowałem do C64 a oglądałem do małego Atari.

    Chodzi o to, żeby nie stosować jakichś extra programów.
    Może by wystarczyło porobić katalogi na penie np FDD01, FDD02 itd.

    --
    Irokez

  • 30. Data: 2014-08-28 19:59:58
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-08-28 10:33, Chris pisze:

    > Chyba nie, może w Chinach :)
    na ebayu są, nówki podobno i cena "atrakcyjna" :)