  • 11. Data: 2014-08-27 19:34:32
    Temat: Re: przestali produkować dyskietki?
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-27 12:40, Krystek pisze:

    > Unia Europejska zabroniła produkować (a już Verbatimów w szczególności)

    Ale tylko takich powyżej 1,43MB.

    --
    Irokez

  • 12. Data: 2014-08-27 19:42:11
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem do czego ale ciągle się sprzedają.

    BTW - czy są dostępne nowe 720kB?
    --
    marfi

  • 13. Data: 2014-08-27 19:54:25
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 27.08.2014 19:42, marfi wrote:
    > Użytkownik "Chris" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > BTW - czy są dostępne nowe 720kB?

    Chyba fizycznie była takie same i wysatrczy sformatować jako 720.

    Przeglądam wiki, i wychodzi, ze były też dyskietki jeszcze raz
    zagęszczone, do 2.88, oraz nowe, choć fizycznie podobne
    http://en.wikipedia.org/wiki/SuperDisk 120MB!

    pzdr
    bartekltg

  • 14. Data: 2014-08-27 20:08:18
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Chyba fizycznie była takie same i wysatrczy sformatować jako 720.

    Niestety nie w tych maszynach o których myślę...

    --
    marfi

  • 15. Data: 2014-08-27 20:10:39
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    nie są takie same, mają różne TPI...
    były 48, 96 i 135... mam dyskietki 135tpi o gęstości 720kb
    ale na 1,44 też pisze 135 tpi więc tego nie rozumiem za bardzo...

  • 16. Data: 2014-08-27 21:07:22
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-08-27 19:24, JD pisze:

    > Mogą też takie wejście posiadać starsze obrabiarki
    > sterowane numerycznie. Zazwyczaj posiadały też porty RS232 czy inne,
    > ale czasem łatwiej zanieść program obróbki na dyskietce,
    > niż ciągnąć kabel przez halę produkcyjną.
    sprzętu jest pełno używającego dyskietek
    od obrabiarek jak wspomniano, oscyloskopy i sprzęt audio domach.
    np. klawisze
    Tylko wątkotwórca, ta grupowa pizda, jest taki rozgarnięty, że
    wszystkiego szuka.
    Dyskietek w PCtach się nie używa w sensie handlowym, dla tych klientów
    się już nie robi takich nośników i w sklepach komputerowych
    stacjonarnych ciężko kupić.
    W necie jest dużo ofert. A klika lat temu Zus ogłosił przetarg na 130
    tys dyskietek :)

  • 17. Data: 2014-08-27 21:08:12
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-08-27 19:42, marfi pisze:
    > BTW - czy są dostępne nowe 720kB?
    a po co, jak to te same co 1.44 ;)

  • 18. Data: 2014-08-27 21:09:06
    Od: Jawi <t...@p...com>

    W dniu 2014-08-27 20:08, marfi pisze:
    > Użytkownik "bartekltg" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > Niestety nie w tych maszynach o których myślę...

    jak sformatujesz na 720 to też nie będzie widzieć maszyna tego nośnika?

  • 19. Data: 2014-08-27 21:29:45
    Od: "cepik" <c...@c...net.pl>

    witam

    dzis testowalem emulator FDD 720kb (pendrive do fdd) w maszynie
    przemyslowej. dziala pieknie. juz zamowilem kolejne 2 urzadzenia, bo sa 3
    maszyny (robofil).

    cepik

  • 20. Data: 2014-08-27 22:04:47
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-08-27 21:29, cepik pisze:
    > witam
    >
    > dzis testowalem emulator FDD 720kb (pendrive do fdd) w maszynie
    > przemyslowej. dziala pieknie. juz zamowilem kolejne 2 urzadzenia, bo
    > sa 3 maszyny (robofil).

    A co ciekawego testowałeś?
    ABB sprzedało "swoją" stację do robota S4C. Upierdliwe to pod względem
    takim, że wymaga specjalnego potraktowania pendrive dedykowanym
    programem, który dzieli niby na dyskietki. Tyle że nie widać tego na
    pendrive i tylko ten soft to widzi. Poza tym działało to tak sobie z
    pendrive - raz się program zrzucał, raz nie i wywalało błąd,
    częstotliwość zależała od marki pendrive. Na panelu wyświetlacz
    2-cyfrowy i guziki do wybierania góra-dół numeru "dyskietki".

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez