  • 31. Data: 2014-08-28 20:26:19
    Temat: Re: przestali produkować dyskietki?
    Od: "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartekltg" napisał w
    news:ltlreq$i1v$1@node1.news.atman.pl...
    :
    : 720 to właśnie DD. 1.44 to HD.
    :

    Wasza mieć racyję... ;)
    Flopów już dawno nie miałem w ręku, choć dwie skrzynki zapisanych jeszcze
    czekają na bolesną decyzję "wyrzucić". Oczywiście że 1,44 to HD, ale jakoś
    mi to bardziej do "twardziela" się przykleiło, więc poplątałem. Natomiast
    dla tych, co jeszcze są zmuszeni do żonglowania formatami gęstości,
    podpowiem, że niezwykle pomocny program, do formatowania na nietypowe
    pojemności / standardy - nazywał się (jeśli czegoś nie pokręciłem) albo
    "smartdrv", albo SmartDrive czy też "Smart drive". A może "Smart Disck"?
    Przy czym jeden z wymienionych jest zapewne do czegoś całkiem innego,
    mianowicie przyspieszania odczytu z HDD, za pomocą "inteligentnego
    wyprzedzania żądania dostępu" - ale już nie pomnę, który jest który.
    Wszystkie one są z epoki DOSa łupanego, no ale zazwyczaj da się je odpalić.

  • 32. Data: 2014-08-28 22:35:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-08-28 18:44, Użytkownik Irokez napisał:

    > Chodzi o to, żeby nie stosować jakichś extra programów.

    Dlaczego ?

    > Może by wystarczyło porobić katalogi na penie np FDD01, FDD02 itd.

    Jak to podepniesz do peceta to może i by wystarczyło.
    Jak podepniesz do Amigi, AtariST czy jakiejś klawiatury czy
    innego urządzenia to nie wystarczy. Emulator musi wiedzieć
    jaki obraz dyskietki ma podstawiać współpracującemu sprzętowi
    i może nie mieć opcji na wybór podkatalogów.
    A zawartość katalogu nie zawsze odda dokładnie zawartość
    dyskietki.

    Pozdrawiam

  • 33. Data: 2014-08-30 19:45:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "animka" <a...@t...wp.pl> wrote in message

    > Mogę Ci dać. Nawet z 50 w ładnym pudełku z kluczukiem. Sformatowane
    > wszystkie.
    > Jak oddam dyskietki to już nie będzie mi potrzebna nawet stacja dyskietek
    > na USB (mało używana, prawie nowa).

    Chętnie przyjmę je od Ciebie. Napisz proszę do mnie list w tej sprawie.
    Dziękuję.

  • 34. Data: 2014-08-30 19:46:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <t...@f...kuku.pl> wrote in message
    > Chociażby lepsze (choć już trochę stare) oscyloskopy posiadają stację
    > dyskietek
    > do zapisu oscylogramów (przebiegów wykreślonych na ekranie oscyloskopu)
    > i jest to jedyna możliwość eksportu oscylogramów.

    Dużo maszyn przemysłowych (CNC) sprzed ery pendrivów USB
    też używa tego typu nośnika do przechowywania programów...

  • 35. Data: 2014-09-16 22:38:12
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Thu, 28 Aug 2014 20:26:19 +0200, (c)RaSz <N...@p...onet.pl>
    napisał:
> [...]
    > wyprzedzania żądania dostępu" - ale już nie pomnę, który jest który.
    > Wszystkie one są z epoki DOSa łupanego, no ale zazwyczaj da się je odpalić.

    Ja pamietam 3 programy - fdformat, 2m i 800.com.
    Smartdrv to byl cache od msdosa i nie ma z tym zadnego zwiazku
    Pecet mial kiepski kontroler dyskietek i on byl w stanie czytac
    tylko dyski z pceta, albo specjalnie zrobione z atari st czy amigi,
    w kazdym razie zwyklych amigowych nie lykal.
    W tamtych czasach (mialem 286 od 1990 roku)
    dyskietki 1.2 5.25 czesto formatowalo sie na 1.44 a
    3.5" 1.44 na 1.72, chociaz zdaje sie dalo sie podejsc pod 2mb.
    Bardziej pojemne dyskietki nigdy nie byly popularne.
    800.com sluzyl do formatowania dyskietek 5.25" 360kb
    na 800kb, to bylo w tamtych czasach bardzo oplacalne i np.
    na gieldach wiekszosc gier byla na takich dyskietkach.
    Stare dyskietki tez mialy przyzwoita trwalosc, nawet 2 lata
    temu udalo mi sie odczytac sporo dyskietek z poczatku lat 90tych,
    jakosc dyskietek potem zaczela jednak spadac na leb na szyje.

    --
    pozdrawia
    yorgus

  • 36. Data: 2014-09-18 09:01:12
    Od: "Marcin G." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marfi" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Niestety nie w tych maszynach o których myślę...

    Próbowałeś zakleić tę drugą dziurę na dyskietce? Chodzi nie o tą informującą
    o blokadzie zapisu.
    Z tego co pamiętam dyskietki DD (720 kB w przypadku PC-ta) nie miały tej
    drugiej dziury, a dyskietki HD (1,44 MB) miały. Aby stacja HD rozpoznała
    dyskietkę HD jako DD trzeba było tę dziurę zakleić.

    Pozdrawiam,
    Marcin G.