  • 11. Data: 2016-07-29 18:51:06
    Temat: Re: pytanie o ciągnik siodłowy TIR
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28.07.2016 o 10:50, twistedme pisze:
    > Mam na ulicy sąsiada TIRowca. Raz na kilka dni przyjeżdża takim
    > ciągnikiem z przyczepą i stawia nieopodal mojego domu. Generalnie mi nie
    > przeszkadza, każdy ma jakąś robotę i z czegoś musi żyć, ale dzisiaj mnie
    > już trochę wkur(*&ł.
    >
    > Duchota, balkon otwarty, a gość o 3:30 odpalił to tałatajstwo i buczał,
    > że chata się trzęsła przez 15 min zanim odjechał. Już chciałem się zwlec
    > z wyra, ale odjechał.
    >
    > Nigdy nie jeździłem "TIRem", więc się nie znam. Czy tam się coś musi
    > nagrzać, napełnić, napompować, że potrzebna jest taka rozgrzewka?

    Niestety tak.
    Dopóki nie napompujesz ciśnienia, hamulce nie puszczą.
    Inna sprawa to legalność parkowania złomu w którym trwa to kilkanaście
    minut w strefie mieszkalnej.

  • 12. Data: 2016-07-29 19:17:16
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-07-29 o 18:51, Cavallino pisze:

    > Niestety tak.
    > Dopóki nie napompujesz ciśnienia, hamulce nie puszczą.
    > Inna sprawa to legalność parkowania złomu w którym trwa to kilkanaście
    > minut w strefie mieszkalnej.

    Dzisiaj mieliśmy pobudkę o 6...

    Szykuje mi się poważniejsza rozmowa, a kiedyś już miałem z nimi scysję,
    bo jak nie mieliśmy jeszcze bramy to dzieciaki wypuściły psa i narobił u
    nich na podwórku. Mieli wielkie pretensje. Przeprosiłem i powiedziałem,
    że posprzątam, to że już nie trzeba, powiedziałem, że też nie mają
    płotu, więc w sumie może to jakiś inny pies narobił, skoro nie widzieli.
    Raczej są pewni, że to mój, bo widzieli w pobliżu... Od tamtej pory mamy
    raczej chłodne stosunki.

    Najśmieszniejsze jest to, że droga szutrowa z dziurami i 2 lata temu
    zapoczątkowali akcję zbierania podpisów i szli do gminy, żeby
    naprawiali, a teraz sam tym TIRem rozjeżdża najbardziej...

    Sąsiedzi...

  • 13. Data: 2016-07-29 20:34:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Akurat on najmniej rozjezdza. Zobacz jakie ma w stosunku do osobowego ogromne kola.
    Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk na centymetr kwadratowy ma kilka razy
    mniejszy od osobowego. Gum pewno tez nie pali jak rusza.

  • 14. Data: 2016-07-29 20:51:42
    Od: twistedme <t...@o...pl>

> [...]
    Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk na centymetr kwadratowy ma kilka razy
    mniejszy od osobowego. Gum pewno tez nie pali jak rusza.

    No niby racja. Ale...

    Moja ulica jest w "C" i jest niżej w stosunku do głównej asfaltowej,
    może to przypadek, ale odkąd zaczął jeździć tym tirem, to asfalt na
    krawędzi tej głównej ulicy jest mocno pokruszony i porobiły się duże
    dziury na odcinku do 2-3 metrów w dół od asfaltu (piach umocniony niby
    jakimiś kamykami).

    On nie jeździ samym ciągnikiem, przeważnie z taką pełnowymiarową przyczepą.

    Wyprosiłem w gminie, żeby położyli asfalt na odcinku 5 metrów od głównej
    ulicy. Mają na dniach robić te zjazdy. Jak to zepsuje, to mu gmina nie
    daruje i może uda mi się nie być bezpośrednią stroną sporu, bo jak
    wiadomo z sąsiadami lepiej nie zadzierać :)

  • 15. Data: 2016-07-30 00:52:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Jul 2016 11:34:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Akurat on najmniej rozjezdza. Zobacz jakie ma w stosunku do
    > osobowego ogromne kola. Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk
    > na centymetr kwadratowy ma kilka razy mniejszy od osobowego.

    Osobowe ma w oponach 2-2.5 at, a taki ciagnik ? Ze 6 chyba ...

    > Gum pewno tez nie pali jak rusza.

    500 koni pod pedalem, lekki - moze jednak pali ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2016-07-30 02:22:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A w kolach samolotu pasazerskiego jest z 15 atmosfer i co z tego wynika. Tak samo niz
    jak to ze napisales ze jest w ciezarowce 6..... . albo te 500 koni i palenie opon.
    Pewno sie da ale kierowcy ciagnikow siodlowych sa chyba madrzejsi od Ciebie i nie
    widzialem zeby dla zabawy gumy na gruntowej drodze pod wlasnym domem palili. Ciagle
    glupio sie usmiechasz. To wrodzone czy nabyte. Sorki ze Cie tak potraktowalem ale od
    pewnego czasu momentami piszesz jak bys mial wypadek i masz metalowa plytke w glowie.

  • 17. Data: 2016-07-30 06:23:58
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30.07.2016 o 00:52, J.F. pisze:
> [...]

    Pierdzielenie bez ładu i składu - jak to u drobia zazwyczaj.

    Pierdzielenie bez ładu i składu - jak to u drobia zazwyczaj.
    Jakieś dane na ten temat?

    > Osobowe ma w oponach 2-2.5 at, a taki ciagnik ? Ze 6 chyba ...

    > 500 koni pod pedalem, lekki - moze jednak pali ? :-)

    A już na pewno wyrywa podłoże metrami przy każdym skręcie, zwłaszcza z
    przyczepą/naczepą.

  • 18. Data: 2016-07-30 11:15:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Fri, 29 Jul 2016 11:34:27 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Ciagnik przesadnie ciezki nie jest. Nacisk na centymetr kwadratowy ma kilka razy
    mniejszy od osobowego.

    Może niezgodnie z intuicją, ale nacisk na centymetr kwadratowy (czyli
    ciśnienie wywierane na nawierzchnie) zależy tylko od ciśnienia w oponach, a
    niezależny jest od masy.

    Dlatego ciągnik siodłowy który ma w oponach kilka razy wyższe ciśnienie,
    też działa na nawierzchnie kilka razy wyższym ciśnieniem.

  • 19. Data: 2016-07-30 11:31:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Jul 2016 17:22:12 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    > A w kolach samolotu pasazerskiego jest z 15 atmosfer i co z tego
    > wynika.

    Ze nacisk jednostkowy, na ktory sie powolywales, wynosi 15kG/cm^2.

    I ze stosownie do tego trzeba zaprojektowac pas ...
    choc na moj gust ten nacisk jednostkowy jest akurat jednym z mniej
    istotnych - nacisk na kolo/os sie bardziej liczy.

> [...]
    > tak potraktowalem ale od pewnego czasu momentami piszesz jak bys
    > mial wypadek i masz metalowa plytke w glowie.

    https://www.youtube.com/watch?v=pAlh18riD3A
    https://www.youtube.com/watch?v=HNHncZKGCkI
    https://www.youtube.com/watch?v=JjuMxv_YpWo

    Wszystkim da sie bawic, a jak wiadomo - size matters :-)

    Tylko jedni dostaja pochwaly,
    https://www.youtube.com/watch?v=R6bQkQWVoYI
    https://www.youtube.com/watch?v=NUXvRYpXimE
    https://www.youtube.com/watch?v=UMHfXmhvZJM

    a inni nagany:
    https://www.youtube.com/watch?v=MSkIRRCVnYU
    https://www.youtube.com/watch?v=y-4c73-yhiM
    ... jak ich kierownik zobaczy

    J.

    P.S.
    https://www.youtube.com/watch?v=6rsspjpgh7k

  • 20. Data: 2016-07-30 11:53:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-07-30 o 11:15, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > Dlatego ciągnik siodłowy który ma w oponach kilka razy wyższe ciśnienie,
    > też działa na nawierzchnie kilka razy wyższym ciśnieniem.

    Ciekawe uproszczenie :-)
    A ciśnienie w oponach jest też niezależne od masy?