  • 11. Data: 2016-10-05 21:59:20
    Temat: Re: pytanie o magnetowid
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu środa, 5 października 2016 19:30:33 UTC+2 użytkownik Kamil napisał:

    > Co za chamstwo i buractwo. Nie znasz odpowiedzi na zadane pytanie to
    > spieprzaj.

    Ty jesteś idiotą, czy trollem? Bo jedyny przykład chamstwa i buractwa, jaki się
    pojawił w tej dyskusji zaprezentowałeś osobiście.

  • 12. Data: 2016-10-05 22:18:06
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 05.10.2016 o 19:30, Kamil pisze:

    > Co za chamstwo i buractwo. Nie znasz odpowiedzi na zadane pytanie to
    > spieprzaj. G... cię powinno obchodzic do czego pytającemu jest potrzebny
    > magnetowid.
    >
    > Poczytaj:
    >
    > http://sjp.pl/Cham

    Tu każdy może pisać co mu się podoba. Nawet największe bzdury.
    Nawet takie cioły ja ty, pociotku suskiego.

    --
    Kaczin

  • 13. Data: 2016-10-06 13:29:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    użytkownik sundayman napisał:

    >Tak offtopicznie. Wtedy chyba dominowały kamery super8 a nie VHS:)

    TVP jakies magnetowidy miala, ale czy przenosne ?

    Co innego milicjanci - SB raczej na brak dewiz nie narzekala, ale czy
    taki drogi sprzet mozna byle milicjantowi powierzac ?

    Kamery tez raczej duze i nieporeczne ...

    J.

  • 14. Data: 2016-10-06 14:12:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > TVP jakies magnetowidy miala, ale czy przenosne ?
    >
    > Co innego milicjanci - SB raczej na brak dewiz nie narzekala,
    > ale czy taki drogi sprzet mozna byle milicjantowi powierzac ?
    >
    > Kamery tez raczej duze i nieporeczne ...

    Taka ciekawostka historyczna mię się teraz przypomniała. Gdy w czasie
    rumuńskiej rewolucji w grudniu 1989 roku do pałacu Nicolae i Eleny
    Ceauescu wdarł się lud, to w prezydenckiej sypialni znalazł on
    magnetowid. Był to stary sprzęt któregoś z wygasłych standardów, od
    dawna już poza zainteresowaniami przemysłu. Do tego kilka zjechanych
    kaset z komediami francuskimi. Być może całość była darem którejś
    delegacji zagranicznej lub pamiądką międzynarodowych spotkań i podróży.
    Na brak dewiz gospodarze największego budynku Europy raczej nie mogli
    narzekać, więc nie w tym rzecz.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2016-10-06 14:15:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]

    Taka ciekawostka historyczna mię się teraz przypomniała. Gdy w czasie
    rumuńskiej rewolucji w grudniu 1989 roku do pałacu Nicolae i Eleny
    Ceaucescu wdarł się lud, to w prezydenckiej sypialni znalazł on

  • 16. Data: 2016-10-06 20:28:36
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl>

    > Co innego milicjanci - SB raczej na brak dewiz nie narzekala, ale czy taki
    > drogi sprzet mozna byle milicjantowi powierzac ?
    >
    > Kamery tez raczej duze i nieporeczne ...

    Może duże, ale raczej poręczne...
    Choć ja bazuję na innym pewnie spostrzeżeniu - byłem w 1983 na mszy
    papieskiej na Stadionie 10-lecia, 45 minut piechotą do domu, wiec nawet nie
    musiałem korzystać z komunikacji miejskiej, była, sprawnie porozwoziła ludzi
    do domów. Otóż, po mszy, wyszedłem sobie na koronę stadionu, mając nadzieję,
    że zobaczę "miejsce akcji". Nie udało mi się, ale za to zobaczyłem coś, co
    do dziś robi na mnie wrażenie, jakością i poręcznością.
    Kamery, hmm... wielkości może dużego pudełka do butów. Więc niespecjalnie
    może wygodne, ale... BEZPRZEWODOWE. Bardzo poręczne, gdyż kamerzyści byli
    bardzo mobilni, mogli się przemieszczać, gdzie tylko byli potrzebni. Nie
    byli powiązani kablami z "centralą". Udało mi się jednakże do tej "centrali"
    zajrzeć. Obraz tak niesamowitej jakości, jak na tamte czasy, czyściutki,
    pięknie wybarwiony (mimo, że słońce albo było już nisko, albo dopiero co
    zaszło, więc najjaśniej już nie było), bez cienia zakłóceń... do dziś mają
    moje uznanie i przed każdym sądem zeznam pod przysięgą, jak dobre wywarło to
    na mnie wrażenie. Kamery, wizualnie, nie zachwycały. Ale jakość dawały
    wyśmienitą. Na kamerze odpowiednio duża bateria, wiadomo, musi uciągnąć
    przez całą transmisję, antenka hmm... tak ok. pół metra. Gdyby ktoś
    sprzedawał taką kamerę, z odbiornikiem, bo nie mam, kupiłbym bez wahania.
    Problem tylko z kasą... Mimo, że mamy już 4k, ultra-HD, itd...
    Kto wie, czy link kamera-wóz, nie był już cyfrowy...? (sugerują mi to
    obrazki z Olimpiady w Moskwie, gdzie ewidentnie była już cyfrowa obróbka
    obrazu... I nie zdziwi mnie, jeśli to były takie same kamery.)

    Śmiejmy się z głupich, choć i przewielebnych. - I.Krasicki "Monachomachia"

  • 17. Data: 2016-10-06 20:39:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >jakością i poręcznością.
    >Kamery, hmm... wielkości może dużego pudełka do butów. Więc

    Jakbys jednak chcial dyskretnie manifestacje nagrac, to bardzo
    niewygodne.
    A jak dyskrecja mniej wymagana ... to nadal zwraca uwage, kamieniem
    mozna oberwac, a sprzet delikatny ...

    >może wygodne, ale... BEZPRZEWODOWE. Bardzo poręczne, gdyż kamerzyści
    >byli bardzo mobilni, mogli się przemieszczać, gdzie tylko byli
    >potrzebni. Nie

    No coz - technika radiowa w telewizji az tak bardzo nie dziwi.
    Zasieg pewnie ograniczony.
    A do celow o ktorych dyskutujemy wystarczy, ze magnetowid zmiesci sie
    w plecaku, kabel moze byc.

    Moze nawet lepszy, bo jak opozycja odkryje jak transmisje zaklocic ...
    to zakloci.

> [...]
    >taką kamerę, z odbiornikiem, bo nie mam, kupiłbym bez wahania.
    >Problem tylko z kasą... Mimo, że mamy już 4k, ultra-HD, itd...

    to jakosc z tamtej chyba jednak kiepska.
    Tzn jak na standard PAL/SECAM moze i dobra ...

    J.

  • 18. Data: 2016-10-06 21:42:38
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

> [...]
    > przez całą transmisję, antenka hmm... tak ok. pół metra. Gdyby ktoś
    > sprzedawał taką kamerę, z odbiornikiem, bo nie mam, kupiłbym bez wahania.

    W kamerach specjalizował się Pewex przy Bonifraterskiej. Towar mieli tam
    nie gorszy od telewizyjnego. I to kilka lat wczesniej, w okolicach pierwszej
    pielgrzymki -- jeśli tych kamieni milowych się trzymamy.

    Jarek

    --
    Na ulicy Czterech Wiatrów
    Niedaleko Bonifratrów

  • 19. Data: 2016-10-06 21:53:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
> [...]
    >pierwszej
    >pielgrzymki -- jeśli tych kamieni milowych się trzymamy.

    Pewex to chyba jednak sprzet konsumencki mial, a nie profesjonalny ?
    Choc byc moze w pewnym okresie nie bylo jeszcze rozroznienia.

    Gdzies przy telewizji byl jakis "Zaklad" z "profesjonalny" w nazwie,
    o, to bedzie to
    http://telpro.pl/historia
    https://www.youtube.com/watch?v=KfBh3-KkcPc

    Byc moze importem tez sie zajmowal - w latach 90-tch na pewno.

    J.

  • 20. Data: 2016-10-06 22:11:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Pewex to chyba jednak sprzet konsumencki mial, a nie profesjonalny ?
    > Choc byc moze w pewnym okresie nie bylo jeszcze rozroznienia.

    "Konsumencka kamera telewizyjna" -- to brzmiało naówczas jak oksymoron!

    > https://www.youtube.com/watch?v=KfBh3-KkcPc

    Takie zamontowano na Dworcu Centralnym, zaraz po jego oddaniu. I był
    monitor podwieszony pod sufitem -- maszynista mógł popatrzeć na swój
    pociąg od dupy strony. Wielka to była nowoczesność wtedy. A ludzie
    mówili, że można sobie rzutnik do przezroczy gdzieś pod sufitem
    zamontować -- i imponować sąsiadom, że się ma kamerę.

    --
    Jarek