  • 251. Data: 2017-10-07 12:17:54
    Temat: Re: regulator temperatury wpada we frustrację :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Oct 2017 23:30:26 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):
    > W dniu 06.10.2017 o 21:18, Pszemol pisze:
    > [...]
    >
    > To, co kupujesz w sklepie, niewiele ma wspólnego z mydłem.

    Ale tego samego uzywam w Karpaczu :-)

    I to jeszcze o starych czasach mowie, mydlo z PRL :-)

    J.

  • 252. Data: 2017-10-07 14:06:22
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> wrote:
    > W dniu 06.10.2017 o 21:18, Pszemol pisze:
    > [...]
    >
    > To, co kupujesz w sklepie, niewiele ma wspólnego z mydłem.

    > Skąd bierzesz takie rewelacje?

    Z liceum pamiętam. Aczkolwiek pamiętałem ciut niedokładnie: dodaje się
    mydła aż się zacznie pienić. Im mniej mydła trzeba było miareczkować tym
    bardziej miękka woda.

    https://practicum.melscience.com/experiments/soap-te
    st-for-water-hardness.html

  • 253. Data: 2017-10-07 14:06:23
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.> wrote:
    a.pl...

    > Nie ma innych reguł dla wody z kranu :-)

    Ależ są, nie spodziewasz się w niej NaOH ani chlorku wapnia.

    > W wodzie istnieje równowaga między rozpuszczonym CO2, jonami HCO3- oraz
    > CO3--. Alkalizacja roztworu przesuwa tą równowagę w stronę CO3--, jeżeli
    > iloczyn stężeń CO3-- i Ca++ osiągnie określoną wartość, zwaną iloczynem
    > rozpuszczalności, następuje wytrącanie węglanu wapnia w postaci osadu.

    Nie mówimy o alkalizacji dodatkami zasad.
    Mówimy o naturalnie ustalającym się pH w kranówce miękkiej i w kranówce
    twardej.

    > Widać to przy oznaczaniu twardości wody, pH ustawia się buforem
    > amonowym, jeśli woda jest twarda, pojawia się zmętnienie. Tak więc, jest
    > nawet odwrotnie, niż piszesz, woda alkaliczna jest generalnie mniej
    > twarda, niż kwaśna.

    Nie mówię o dodawaniu buforów ani dodawaniu ługów tylko o wodzie z kranu.

    > U mnie w kranie woda ma pH takie, jak podałeś. A jest cholernie twarda,
    > codziennie wywalam kamień z czajnika.

    To znaczy jakie ma pH Twoja kranówka?
    I z jakich wodociągów masz wodę?
    Poprzesz swoje słowa jakimś raportem jakości z testu wody z Twoich
    wodociągów?

  • 254. Data: 2017-10-07 19:31:31
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 07.10.2017 o 14:06, Pszemol pisze:
    a.pl...

    > Ależ są, nie spodziewasz się w niej NaOH ani chlorku wapnia.

    Mówienie o NaOH czy CaCl2 w odniesieniu do wody jest pozbawione sensu.
    Tam są jony Na+, OH-, Ca++ czy Cl- albo H+. Żadnych cząsteczek tego
    typu. A wszystkie te jony jak najbardziej są.

> [...]
    >
    > To znaczy jakie ma pH Twoja kranówka?
    > I z jakich wodociągów masz wodę?
    > Poprzesz swoje słowa jakimś raportem jakości z testu wody z Twoich

    Jeśli jesteś aż takim hobbystą, sam sprawdź, ZGK Czernica.

    P.P.

  • 255. Data: 2017-10-07 19:34:02
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    > Z liceum pamiętam. Aczkolwiek pamiętałem ciut niedokładnie: dodaje się
    > mydła aż się zacznie pienić. Im mniej mydła trzeba było miareczkować tym
> [...]

    Dokładnie tak, jak napisałem (a co wyciąłeś): demonstracja edukacyjna. W
    laboratorium tak się nie robi.

    P.P.

  • 256. Data: 2017-10-09 05:33:20
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Po paru km w gorach czy na nartach smakuje znakomicie, nawet we
    > Wroclawiu :-)
    > Tylko czasem piwo lub wino smakuja jeszcze lepiej :-)

    Wyglada na to, ze fachowcy np do parzenia kawy zalecaja wode ze 150mg/l
    tds.
    http://www.manualcoffeebrewing.com/what-is-the-best-
    water-to-use-when-making-coffee/

  • 257. Data: 2017-10-09 14:11:08
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Pszemol <P...@P...com> wrote:

    > Wyglada na to, ze fachowcy np do parzenia kawy zalecaja wode ze 150mg/l
    > tds.
    > http://www.manualcoffeebrewing.com/what-is-the-best-
    water-to-use-when-making-coffee/

    A tu mozesz kupic specjalną miksturę soli mineralnych aby z galona wody
    destylowanej zrobic idealną w smaku wodę do przenia kawy:
    www.thirdwavewater.com
    Ciekawe jak to samo wygląda dla hernaty...

  • 258. Data: 2017-10-09 17:39:06
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>

    W dniu 09.10.2017 o 14:11, Pszemol pisze:

    water-to-use-when-making-coffee/

    > A tu mozesz kupic specjalną miksturę soli mineralnych aby z galona wody
    > destylowanej zrobic idealną w smaku wodę do przenia kawy:
    > www.thirdwavewater.com

    Siarczan magnezu, cytrynian wapnia i cytrynian sodu.

    P.P.

  • 259. Data: 2017-10-10 01:25:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc.pl.> wrote in message

    >>> http://www.manualcoffeebrewing.com/what-is-the-best-
    water-to-use-when-making-coffee/

    > Siarczan magnezu, cytrynian wapnia i cytrynian sodu.

    Czy orientujesz się...
    Czy woda do profesjonalnego parzenia kawy i herbaty jest przygotowywana
    tak samo, z dodatkiem tych trzech składników do wody demineralizowanej?

  • 260. Data: 2017-10-10 01:26:46
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    st-for-water-hardness.html

    > Dokładnie tak, jak napisałem (a co wyciąłeś): demonstracja edukacyjna.
    > W laboratorium tak się nie robi.

    Wierzę Ci na słowo, nie pracuję w tej branży.