  • 11. Data: 2017-05-21 15:08:47
    Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Trybun <c...@j...ru> wrote:

    > Stare Audi sąsiada (chyba B2) do niego podchodząc potrzeba 3 kluczy 10,
    > 13 i 17ka i faktycznie dominująca jest 13tka.

    No kurde - jaja.
    Dziś chcę zdjąć ramie wycieraczki, aby wymienić pęknięty plastik pod
    przednią szybą (jak się on fachowo nazywa?) bo mi się woda leje do filtra
    pyłkowego/kabiny i do wentylatora dmuchawy...
    Zgadnij jakie nakrętki użyli do przymocowania ramienia wycieraczki?
    Tak, zgadłeś... 13mm :-)

    > Dużo nowszy Passat brata -
    > tu już lepiej zaopatrzyć się w cały zestaw kluczy. BMW3 w średnim wieku
    > - to samo - bez całego zestawu lepiej nie podchodzić. Tak więc trudno
    > mówić o popularnym rozmiarze klucza w nowszych niemieckich autach.

    Ten mój 2004 chyba do tych Twoich "nowszych" nie zaliczasz? ;-) Bo gdzie
    nie popatrzę tam 13-tka :-)

  • 12. Data: 2017-05-21 17:21:16
    Temat: Re: rozdziewiczylem Pigmej ?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2017-05-21 o 15:08, Pszemol pisze:

    > 13 cali to mało? :-)))

    Chyba z kręgosłupem. :P

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 13. Data: 2017-05-21 22:35:01
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Pszemol"

[...]

    ---
    O tym do kół ...

    ... i kwadratów

  • 14. Data: 2017-05-22 01:24:47
    Temat: rozdziewiczylem 13-tke
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szesciokat 13 jest zalecany przez miedzynarodowy komitet miar i wag dla
    znormalizowanych srub z gwintem M8.

  • 15. Data: 2017-05-22 01:48:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 May 2017 12:56:25 -0000 (UTC), Pszemol napisał(a):
    > Acha :-)

    > Nie wiem gdzie ten VW jest zrobiony, może Germański?

    nawet jak meksykanski, to i tak germanski.
    Chodzilo mi tylko o to, ze powinienes sie wczesniej spotkac.

    Az tak bardzo sie roznic nie powinny.

    J.

  • 16. Data: 2017-05-22 02:24:25
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > Szesciokat 13 jest zalecany przez miedzynarodowy komitet miar i wag dla
    > znormalizowanych srub z gwintem M8.

    Ty tak Zenku na poważnie? :-)

  • 17. Data: 2017-05-22 02:32:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > nawet jak meksykanski, to i tak germanski.
    > Chodzilo mi tylko o to, ze powinienes sie wczesniej spotkac.

    Metryczne śrubki są być może i w Chevroletach i Fordach - nie wiem.
    Tak jak VW nie znam niczego czym nie jeździłem samemu i nie
    miałem okazji podłubać pod maską. A jeździłem dotąd tylko Japońcami.

    > Az tak bardzo sie roznic nie powinny.

    Jasne, żadnych różnic :-) mam tego Passata drugi dzień i pełno różnic.

    Zerknij na taki drobiazg jak umiejscowienie akumulatora :-))))

    Albo sposób przykręcania kół: VW ma śruby wchodzące w dziury
    ogwintowane i w zestawie są jakieś śmieszne plastikowe sztyfty
    do centrowania koła :-) a Japończyki wszystkie jakie miałem mają
    wystające nagwintowane trzpienie na które się nakłada koło
    i zakręca na nie nakrętki - bez jakiegoś kłopotu z centrowaniem kół :-))

  • 18. Data: 2017-05-22 03:19:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 21 May 2017 19:32:36 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Metryczne śrubki są być może i w Chevroletach i Fordach - nie wiem.
    > Tak jak VW nie znam niczego czym nie jeździłem samemu i nie
    > miałem okazji podłubać pod maską. A jeździłem dotąd tylko Japońcami.

    A Japonczyki nie przeszli na metryczne jeszcze wczesniej ?

    > Jasne, żadnych różnic :-) mam tego Passata drugi dzień i pełno różnic.
    > Zerknij na taki drobiazg jak umiejscowienie akumulatora :-))))

    Na to nawet nie patrze - co samochod, to inaczej.
    Ale akumulator normalny ?

    A gdzie w ogole jest - tylu pod kanapa ?

> [...]
    > wystające nagwintowane trzpienie na które się nakłada koło
    > i zakręca na nie nakrętki - bez jakiegoś kłopotu z centrowaniem kół :-))

    kola na sruby sa dosc popularne w samochodach, ale sztyfty to
    faktycznie pierwsze slysze.

    https://www.youtube.com/watch?v=uyt9_ppLlxE
    Prawie normalne ... w USA tez tak tak kradna kola ?

    J.

  • 19. Data: 2017-05-22 03:55:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > A Japonczyki nie przeszli na metryczne jeszcze wczesniej ?

    Jeszcze raz wspomnę, bo chyba się pobubiłeś... nie chodzi o to
    że ja pierwszy raz użyłem 13-tki bo do tej pory używałem tylko
    1/2 cala i 5/8 cala. Mówię że pierwszy raz użyłem 13-tki bo do
    tej pory miałem w ręce tylko 10, 12, 14, 17, 19... a 13 i 15, 16 nowiutkie.

    > Na to nawet nie patrze - co samochod, to inaczej.
    > Ale akumulator normalny ?
    >
    > A gdzie w ogole jest - tylu pod kanapa ?

    No we wszystkich Japończykach jest aku na przodzie, przy narożniku.
    W Passatach jest tuż przy szybie przedniej, centralnie umiejscowiony
    między silnikiem a ścianą kabiny. Aby go wydłubać spod rynienki
    plastikowej pod szybą przednią musiałem się mocno nagimnastykować.

    > kola na sruby sa dosc popularne w samochodach, ale sztyfty to
    > faktycznie pierwsze slysze.
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=uyt9_ppLlxE
    > Prawie normalne ... w USA tez tak tak kradna kola ?

    Tak wygląda to u Hondy jak zdejmiesz koło i zdejmiesz tarczę hamuca:
    https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/ff/e4
    /ea/ffe4eac6e8c38fe7dd33fd7abb9764d7.jpg
    Tak z zamontowaną tarczą hamulcową:
    https://2.bp.blogspot.com/-hhBIC4dmc30/V0htVcfOOnI/A
    AAAAAAAA88/DgZZGlgJC4ENl6yQnYrXub7ck3Bvok1hwCLcB/s16
    00/IMG_5526.JPG
    Jak coś się stanie, to naprawa jest łatwa:
    https://www.youtube.com/watch?v=Z0avY0p0PU4

    A tak to wygląda w Passacie:
    https://www.youtube.com/watch?v=K32brOX-wag
    Gdybyś się nie mógł skupić patrząc na modelkę zamiast na koło,
    to różnica tkwi tym, że jak odkręcisz wszystkie śruby to koło
    nie ma na czym wisieć. Potem jak zakładasz nowe, to manewrujesz
    ciężkim kołem i próbujesz wcelować dziurą w dziurę a potem
    trzecią ręką musisz wcelować śrubą w dwie dziury ułożone
    równo względem siebie... Jakie ryzyko wkręcenia śruby krzywo?
    Duże. A jak już ukręcisz łeb śrubie to co potem? :-)

  • 20. Data: 2017-05-22 10:32:08
    Od: Trybun <c...@j...ru>

> [...]
    > pyłkowego/kabiny i do wentylatora dmuchawy...
    > Zgadnij jakie nakrętki użyli do przymocowania ramienia wycieraczki?

    O ile się nie mylę - nazywają to "podszybiem". Jeżeli chodzi o Passata
    to nie muszę zgadywać jakim kluczem odkręca się wycieraczki. Taka
    ciekawostka - parę dni temu wyciągałem przewód od wspomagania przy
    Matriksie. Bez 4 kluczy o różnych rozmiarach nie da się wyciągnąć tego
    przewodu. I to tylko jeżeli chodzi o ich rozmiar, rodzajów kluczy kluczy
    także potrzeba kilku.

    > Ten mój 2004 chyba do tych Twoich "nowszych" nie zaliczasz? ;-) Bo gdzie
    > nie popatrzę tam 13-tka :-)

    2004 to tez dziadek, ale gdy go skonfrontujemy z takim Audi sąsiada, to
    już nowizna. Owo Audi powstało w końcu lat 70ych ubiegłego wieku.
    Zadziwiająca sprawa - tym autem lepiej mi się jeździ niż tymi
    współczesnymi. Jest dla kierowcy jak dobrze dopasowane rękawiczka do
    dłoni, a nie ma nawet wspomagania kierownicy..