  • 21. Data: 2017-05-22 11:46:34
    Temat: Re: rozdziewiczylem 13-tke
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To ze o czyms nie wiesz nie znaczy ze tego nie ma a znaczy ze Ty nie wiesz.

  • 22. Data: 2017-05-22 13:29:47
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.05.2017 o 05:12, Pszemol pisze:
    > Dzis miałem okazję pierwszy raz w życiu zrobić to z 13-tką...
    Nie ma się czym chwalić.
    Ja to zrobiłem w wieku lat 13-tu, gdy okazało się, że trzynastki stają
    się bardziej popularne od czternastek.
    Jacek

  • 23. Data: 2017-05-22 14:04:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <c...@j...ru> wrote in message

    > O ile się nie mylę - nazywają to "podszybiem". Jeżeli chodzi o Passata to
    > nie muszę zgadywać jakim kluczem odkręca się wycieraczki. Taka
    > ciekawostka - parę dni temu wyciągałem przewód od wspomagania przy
    > Matriksie. Bez 4 kluczy o różnych rozmiarach nie da się wyciągnąć tego
    > przewodu. I to tylko jeżeli chodzi o ich rozmiar, rodzajów kluczy kluczy
    > także potrzeba kilku.

    Podszybie, rynienka - różnie chyba widuję.
    Matrix to w oógle auto z tych nowych wynalazków Toyoty. Jak też Sciony.

    > 2004 to tez dziadek, ale gdy go skonfrontujemy z takim Audi sąsiada, to
    > już nowizna. Owo Audi powstało w końcu lat 70ych ubiegłego wieku.
    > Zadziwiająca sprawa - tym autem lepiej mi się jeździ niż tymi
    > współczesnymi. Jest dla kierowcy jak dobrze dopasowane rękawiczka
    > do dłoni, a nie ma nawet wspomagania kierownicy..

    Czy to może było Audi 5000? "Vorsprung durch Technik"
    Stare Audi to przecież klasyka - te auta w dobrym, zadbanym
    stanie są wciąż cenione w oczach koneserów :-)))

  • 24. Data: 2017-05-22 14:04:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> wrote in message
    ps.com...
    > To ze o czyms nie wiesz nie znaczy ze tego nie ma a znaczy ze Ty nie
    > wiesz.

    Ależ się najeżyłeś - nie wyśmiewam się tylko poważnie się dziwię.

  • 25. Data: 2017-05-22 14:05:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jacek" <k...@a...com> wrote in message
    > Nie ma się czym chwalić.
    > Ja to zrobiłem w wieku lat 13-tu, gdy okazało się, że trzynastki stają się
    > bardziej popularne od czternastek.

    :-)))))

  • 26. Data: 2017-05-22 14:35:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jeszcze raz wspomnę, bo chyba się pobubiłeś... nie chodzi o to
    >że ja pierwszy raz użyłem 13-tki bo do tej pory używałem tylko
    >1/2 cala i 5/8 cala. Mówię że pierwszy raz użyłem 13-tki bo do
    >tej pory miałem w ręce tylko 10, 12, 14, 17, 19... a 13 i 15, 16
    >nowiutkie.

    Nie wiem czy Zenek ma racje z tymi zaleceniami komitetu, ale 13 to
    bardzo popularny rozmiar na srubach M8.

    Jesli ci sie nie przydarzylo, to ciekawe czemu.
    -amerykancy maja wszystko duze, i uzywaja co najmniej M10,
    -japonce daja M8 z lbem 12 lub 14 ... zalecen nie czytaja, czy moze
    jakies mocniejsze sruby ?
    -japonce nie daja M8, tylko M7 i M9 - ktore sa niestandardowe.
    -12 i 14 kreciles sruby calowe a metrycznych wcale nie widziales

    >No we wszystkich Japończykach jest aku na przodzie, przy narożniku.
    >W Passatach jest tuż przy szybie przedniej, centralnie umiejscowiony
    >między silnikiem a ścianą kabiny. Aby go wydłubać spod rynienki
    >plastikowej pod szybą przednią musiałem się mocno nagimnastykować.

    Eee, taki drobiazg, to nie tylko Passat tak ma schowany.
    Ciesz sie, ze nie BMW czy Audi, bo moglbys sie naszukac gdzie oni
    akumulator schowali ...

    > kola na sruby sa dosc popularne w samochodach, ale sztyfty to
    > faktycznie pierwsze slysze.
    [...]
    >A tak to wygląda w Passacie:
    >https://www.youtube.com/watch?v=K32brOX-wag
    >Gdybyś się nie mógł skupić patrząc na modelkę zamiast na koło,
    >to różnica tkwi tym, że jak odkręcisz wszystkie śruby to koło
    >nie ma na czym wisieć. Potem jak zakładasz nowe, to manewrujesz
    >ciężkim kołem i próbujesz wcelować dziurą w dziurę a potem
    >trzecią ręką musisz wcelować śrubą w dwie dziury ułożone
    >równo względem siebie...

    No przeciez widzisz, ze modelka jednym palcem daje rade :-)

    Jest centralna piasta/rurka, zakladasz, obracasz w miare lekko, potem
    wystarczy lekko kolo przytrzymac i wkrecic jedna strube.

    >Jakie ryzyko wkręcenia śruby krzywo?
    >Duże. A jak już ukręcisz łeb śrubie to co potem? :-)

    Male.
    A potem ... na 4 srubach tez zajedzie :-)

    J.

  • 27. Data: 2017-05-22 19:53:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie wiem czy Zenek ma racje z tymi zaleceniami komitetu, ale 13 to bardzo
    > popularny rozmiar na srubach M8.

    Pisał że nie żartuje :-)

> [...]
    > -japonce nie daja M8, tylko M7 i M9 - ktore sa niestandardowe.
    > -12 i 14 kreciles sruby calowe a metrycznych wcale nie widziales

    :-)
    Weźmy hamulce tarczowe mojej hondy, z tyłu...
    Masz uchwyt zacisku przymocowany dwoma śrubami: 90103-SV4-013
    Dwa ruchome czpienie ślizgające się w tym uchwycie: 45240-SC2-003
    Ta pierwsza to "BOLT FLANGE (10x30)" - zgaduję że M10 długa na 3cm.
    Ta druga to "BOLT FLANGE (8X22)" - zgaduję że M8 długa na 22mm.
    http://parts.sonshonda.com/products/Honda/CR-V/BOLT-
    -FLANGE-10X30/1739962/90103-SV4-013.html
    Ani jedna ani druga nie używa klucza 13. Ta mała to 12 a duża 14.
    Nie są to śruby calowe, z całą pewnością.

    > Eee, taki drobiazg, to nie tylko Passat tak ma schowany.
    > Ciesz sie, ze nie BMW czy Audi, bo moglbys sie naszukac gdzie oni
    > akumulator schowali ...

    O tak?

    > [...]
    >
    > No przeciez widzisz, ze modelka jednym palcem daje rade :-)

    Ktoś jej to wcześniej poluzował :-P

    > Jest centralna piasta/rurka, zakladasz, obracasz w miare lekko, potem
    > wystarczy lekko kolo przytrzymac i wkrecic jedna strube.

    > Male.
    > A potem ... na 4 srubach tez zajedzie :-)

    Tak też można...

  • 28. Data: 2017-05-22 20:31:18
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Pszemol w

    > Weźmy hamulce tarczowe mojej hondy, z tyłu...
    > Masz uchwyt zacisku przymocowany dwoma śrubami: 90103-SV4-013
    [...]
    > "BOLT FLANGE (10x30)" - zgaduję że M10 długa na 3cm.

    To zwykła śruba do kosiarki

    http://www.e-kosiarki.pl/product-pol-5080-Sruba-pias
    ty-noza-kosiarki-Honda-90103-SV4-013.html#close

    Numer części 90103-SV4-013

    Długość całkowita - 39.7 mm
    Długość gwintu - 27 mm
    Średnica gwintu - 9.8 mm

    W usiech 15 dolców w pl 8... razy za dużo

    MSPANC

    --
    'Tom N'

  • 29. Data: 2017-05-23 08:20:38
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-22 o 14:04, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <c...@j...ru> wrote in message

    > Podszybie, rynienka - różnie chyba widuję.
    > Matrix to w oógle auto z tych nowych wynalazków Toyoty. Jak też Sciony.

    TEN Matrix to akurat wynalazek Hyundai..

    > Czy to może było Audi 5000? "Vorsprung durch Technik"
    > Stare Audi to przecież klasyka - te auta w dobrym, zadbanym
    > stanie są wciąż cenione w oczach koneserów :-)))

    Nie, jest to zwykła 80tka, tylko że w wersji coupe. I nie jestem żadnym
    koneserem, ani tym bardziej fanem tej marki, ale akurat tym autem można
    jeździć z prawdziwą przyjemnością. W latach jego produkcji jeszcze nie
    oszczędzano na materiałach.

  • 30. Data: 2017-05-23 08:48:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-05-22 o 13:29, Jacek pisze:
    > Nie ma się czym chwalić.
    > Ja to zrobiłem w wieku lat 13-tu, gdy okazało się, że trzynastki stają
    > się bardziej popularne od czternastek.

    Z ust mi to wyjąłeś :)

    --
    Pozdr