  • 51. Data: 2015-12-07 15:39:44
    Temat: Re: samoczynne przyspieszanie
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    news:n444u3$alt$1@node2.news.atman.pl...

    > Ja wiem jak się jeździ automatem.

    Pisałeś, że mało sie znasz na automatach.

    > Przy zgaszonym to w sumie nic dziwnego;) My rozmawiamy o działającym:)

    Napisałem nieprecyzyjnie. Poprawiam się.

    Miałem Samarę z "ekonomizerem jazdy" - wskaźnikiem podciśnienia w
    kolektorze dolotowym. Przy zgaszonym silniku oraz na włączonym silniku przy
    pełnym otwarciu przepustnicy, wskaźnik opierał się na minimum skali.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 52. Data: 2015-12-07 20:22:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 07.12.2015 15:39, yabba wrote:

    > Pisałeś, że mało sie znasz na automatach.

    W sensie nie mam problemów z jazdą nimi (choć nie lubię, ale kilkanaście
    tysi chyba nawinąłem), a nie bardzo analizowałem jak w środku wyglądają.
    Z tym, ze dalej mi się nie wydaje, żeby silnik zapieradlał na
    maksymalnej możliwej dawce paliwa (otwarta na oścież przepustnica), a
    samochód się podtaczał jak to automat w korku. A nawet jeśli to problem
    rozwiązany;)

> [...]
    > kolektorze dolotowym. Przy zgaszonym silniku oraz na włączonym silniku
    > przy pełnym otwarciu przepustnicy, wskaźnik opierał się na minimum skali.

    Dalej wydaj mi się to słaba teoria. W koncu hamowanie po bezpośrednim
    bucie do rzadkości nie należy. A hamulce działają prawidłowo.

    Shrek

  • 53. Data: 2015-12-07 23:06:25
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 7 Dec 2015 00:19:08 +0100, yabba napisał(a):

    > Przy drugim hamowaniu ABS stukał coraz rzadziej. Ciekawe czy przy trzecim
    > hamowaniu w ogóle by się odezwał? Już nie sprawdzałem trzeciego hamowania.

    No jeszcze można pedał docisnąć tak żeby fotel trzeszczał, bo siła
    hamowania idzie liniowo z siłą na pedale.
    Do tego jednak jak ABS przestaje pracować to hamulec nie ma siły żeby
    zablokować koła, ale mimo to nadal całkiem nieźle hamuje.

    Takie efekty żeby hamulec zdechł to miałem dopiero jak płyn się gotował
    tak, że go wywalało korkiem zbiorniczka :)

    > Dla mnie było to mistrzostwo świata, jak o tym czytałem, w przyjmowaniu
    > bzdurnych założeń przez projektantów samolotu. Uzależnili działanie funkcji,
    > można powiedzieć ewakuacyjnej, od prawidłowego działania ILS-a na lotnisku i
    > w samolocie.
    > Nie wiem czy to założenie uprościło im projektowanie elektroniki czy był to
    > zwykły brak przezorności.

    No taka chyba radziecka ergonomia.
    Pracuję czasem przy radzieckiej tokarce, to jakoś mnie ten UCHOD nie
    zdziwił aż tak bardzo.

    > Kiedyś czytałem o wypadku maszyny "zachodniej" i tam też były podobne
    > niekonsekwencje w działaniu elektroniki. To było coś w stylu, że ciągu
    > silników nie można było dać po prostu na maksimum, ale najpierw należało
    > ciąg zmniejszyć do minimum, wyłączyć autopilota, i dopiero pchnąć na
    > maksimum.

    Ciekawe z czego to wynikało.

    Bo z takich dziwnych rzeczy to czytałem o tłokowych silnikach i zmiennym
    kącie natarcia śmigła, gdzie pchając do przodu manetkę samolot na chwilę
    tracił ciąg, bo ustawiał na chwilę śmigło w zerowy kąt natarcia żeby silnik
    nabrał obroty. Jakieś tam spadły dzięki tej własności.

    > Z opowiadań rodziny i znajomych słyszałem jeszcze o przypadkach utraty
    > panowania nad pojazdem w przypadku ugrzęźnięcia nogi obutej w gumowce
    > pomiędzy pedałami w maluchu oraz o próbie prowadzenia Skody 100 bez fotela
    > kierowcy, siedząc tylko na skrzynce po jabłkach.

    Ja jeszcze słyszałem o zatarciu się linki w pancerzu.
    Wcisnąć się dało bo w nodze siły dużo, a sprężynka przy przepustnicy już
    nie dała rady tego cofnąć.
    No ale linki gazu to w ogóle prehistoria ;)

    > Kluczyk? Fuj! Jakie to nienowoczesne!

    Można zrobić tak jak Suzuki.
    System jest bez kluczyka (nawet bez wtykania czegokolwiek - żadnych kart),
    ale jest normalna stacyjka tyle że z pokrętłem zamiast wtykanego kluczyka.

    Jak w samochodzie znajduje się pilot do samochodu to po prostu się to
    odblokowuje i normalnie przekręcając stacykę odblokowuje się kierownicę,
    włącza zapłon i rozrusznik.
    Wyłączyć też można zawsze po prostu przekręcając w drugą stronę.

    No ale nie ma fajnego przycisku start-stop.

  • 54. Data: 2015-12-08 01:31:04
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > możliwej dawce paliwa (otwarta na oścież przepustnica), a samochód się
    > podtaczał jak to automat w korku. A nawet jeśli to problem rozwiązany;)

    Nasza dyskusja zaczęła się od tego, że prawdopodobnie trudniej zatrzymać
    samochód, który cały czas jest napędzany silnikiem z maksymalnie otwartą
    przepustnicą. Hamulce będą bardziej się grzały. Silnika się nie zdławić,
    ponieważ automat będzie redukował biegi. Teraz pytanie: co wystąpi pierwsze?
    Czy uda się najpierw zatrzymać samochód, czy najpierw zagotują się hamulce,
    czy jako pierwsza zagotuje się automatyczna skrzynia biegów?

    > Dalej wydaj mi się to słaba teoria. W koncu hamowanie po bezpośrednim
    > bucie do rzadkości nie należy. A hamulce działają prawidłowo.

    W serwie hamulcowym masz zgromadzone podciśnienie na 2-3 hamowania. Kierowca
    Lexusa mógł przyhamować 2-3 razy, podciśnienie w serwie się skończyło, a
    nowe podciśnienie w serwie nie zostało wytworzone z powodu braku
    podciśnienia w kolektorze ssącym.

    Jak hamujesz po pełnym bucie, to masz w serwie zapas podciśnienia, a
    przepustnica jest już zamknięta. Podciśnienie w serwie może więc być
    uzupełniane
    na bieżąco z podciśnienia w kolektorze ssącym.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 55. Data: 2015-12-08 07:54:12
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 08.12.2015 01:31, yabba wrote:

> [...]
    > się hamulce, czy jako pierwsza zagotuje się automatyczna skrzynia biegów?

    Obstawiam, że jak coś poleci, to jakieś sprzęgło w automacie (wiekszość ma).

    Shrek.

  • 56. Data: 2015-12-08 10:05:22
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-12-08 o 07:54, Shrek pisze:

    > Obstawiam, że jak coś poleci, to jakieś sprzęgło w automacie (wiekszość
    > ma).

    W dotychczasowych tego typu przypadkach pierwsze zdychały hamulce a
    kierujący wylatywał z drogi.