  • 41. Data: 2016-05-27 00:27:20
    Temat: Re: spawarka w mieszkaniu?
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    news:2cb4623a-0f19-4f51-bebc-480e99fad449@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 25 maja 2016 22:25:32 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    ?

    > Więc przypadek z tą spawarką.

    W wiekszosci przegladarek jest 'guziczek': Historia > Wyczysc historie
    przegladania > Wyczysc_wszystko.

    Warto, takze ustawic: Czysc historie przegladania podczas zamykania
    przegladarki > Wyczysc_wszystko.

  • 42. Data: 2016-05-27 02:13:24
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Czyli trafiłem.

    Ja ci tam nie zaglądam w co trafiasz, ale niech ci będzie, ustąpię ci.

    --
    Ludzie, którzy podniecają się swoim IQ, to frajerzy.
    (C) Stephen Hawking

  • 43. Data: 2016-05-27 02:17:27
    Od: "HF5BS" <v...@i...pl>

    > Co, gryzie?

    Jak uważasz... ostrożności nigdy za wiele, powiedziała zakonnica, zakładając
    kondona na świeczkę. Nazywaj jak chcesz - ja po prostu nie uznaję za
    stosowne uleganie modzie, nowe fryzury, nowe internety, chmury, faceboki,
    twitery, moda to gówno. Nie zakładam W10, "bo inni założyli".

  • 44. Data: 2016-05-27 10:56:57
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 22 May 2016 14:32:03 +0200 "J.F." <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Nie spawac - szkoda mebli i podlogi.

    Można spawać TIGiem, nic się nie podpali. Potrzebna jest tylko butla,
    reduktor i uchwyt spwalniczy z ręcznym zaworkiem do gazu. Z
    powodzeniem daje się spawać z gniazdka 230V z zabezpieczeniem 16A.
    Spawarka musi dawać prąd stały (buzzbox bez prostownika się nie
    nadaje). Najlepiej jednak szarpnąć się na przekształtnikową, ja mam
    chińską za 600zł, specjalnie jej nie oszczędzam. Póki co się nie
    zepsuła. Ampery ma standardowe :-)

    W porównaniu z elektrodą otuloną, spawa się tym świetnie, bo przede
    wszystkim nie przeszkadza żużel, widać co się dzieje. Wadą jest duża i
    ciężka butla i konieczność częstego ostrzenia elektrody (bez
    szlifierki stołowej ani rusz).

  • 45. Data: 2016-05-27 11:20:53
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 27 May 2016 10:56:57 +0200 __Maciek <i...@c...org>
    napisał:

    >Można spawać TIGiem, nic się nie podpali.

    Dodam jeszcze parę informacji:

    - Nie warto kupować elektrod czerwonych (torowanych) - są one co
    prawda bezpieczne jeżeli chodzi o trzymanie ich w rękach, ale przy
    szlifowaniu powstaje pył, który może już dostać się do organizmu
    człowieka, a jest lekko promieniotwórczy.
    Teraz są doskonałe elektrody lantanowane (niebieskie) - są całkowicie
    bezpieczne i bardzo uniwersalne - nie trzeba już mieć kilku różnych
    rodzajów elektrod. Odeślijmy już wreszcie elektrody torowane do lamusa
    - nie ma potrzeby z ich już używać.

    - Zestaw* którego używam najczęsciej:
    - elektroda 2mm, niebieska - lantanowana
    - dysza (porcelanka) nr. 5
    - spoiwo 1,6mm (tego zużywam najwięcej), czasem, przy większych
    prądach 2mm.
    - prąd 80-120A, najczęściej w okolicach 90-105A
    - wypływ argonu ok 7-8l/min
    Spwam najczęściej zwykłą stal "czarną" (St3s i podobne), czasem trafi
    się nierdzewka 304L.

    - Jakby ktoś jeszcze nie wiedział, to jest sobie taki kanał na YT:
    https://www.youtube.com/user/weldingtipsandtricks/vi
    deos
    Jody jest niekwestionowanym mistrzem w temacie spwania TIGiem i nie
    tylko.

    Inne kanały które warto zobaczyć:
    https://www.youtube.com/user/Welddotcom/videos - TIG time - mr.TIG
    https://www.youtube.com/user/ChuckE2009/videos

    *) Uparcie tłukło mi się po głowie słowo "setup", ale im bardziej się
    tłukło, tym bardziej byłem przekonany że trzeba napisać jakoś inaczej,
    żeby nie zaśmiecać języka.

  • 46. Data: 2016-05-27 15:29:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 27 May 2016 11:20:53 +0200, __Maciek napisał(a):
> [...]
    > Teraz są doskonałe elektrody lantanowane (niebieskie) - są całkowicie
    > bezpieczne i bardzo uniwersalne - nie trzeba już mieć kilku różnych

    A to nie jest jakos tak, ze torowanie pomaga, bo tor radioaktywny, a
    lantanowanie pomaga, bo lantan tez radioaktywny ?

    Z tego co widze, to radioaktywnosc lantanu zerowa nie jest.

    J.

  • 47. Data: 2016-05-27 16:18:01
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 27 May 2016 15:29:55 +0200 "J.F." <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Z tego co widze, to radioaktywnosc lantanu zerowa nie jest.

    Zgadza się, ale promieniowanie elektrod lantanowanych nie wybija się
    ponad promieniowanie tła, w przeciwieńswie do torowanych.
    Aktywność torowanych nie jest duża. Jak promieniowaie tła jest
    7-10uR/h, to zbliżenie elektrody torowanej do czujnika licznika G-M,
    powoduje wzrost wskazania do jakichś 20-25uR/h, wyraźnie słychać też w
    słuchawkach częstsze pyknięcia. Elektroda lantanowana nie daje takich
    efektów - najyraźniej jest znacznie mniej promieniotwórcza.

    Problem w tym, że w warsztacie nigdy nie zagwarantujesz że trochę pyłu
    ze szlifowania elektrody nie dostanie się do twojego organizmu, a
    elektrody szlifuje się często, zwłaszcza jeżeli spawarka nie jest
    wyposażona w bezstykowy zapłon łuku. Jeszcze częściej jeżeli spawacz
    jest niedoświadczony i zdarza mu się upaćkać elektrodę ciekłym
    metalem. Wolałbym takiego (nawet słabo promieniotwórczego) pyłu jednak
    nie mieć w/na sobie. Coś może urosnąć :-)

    Elektrody torowane były przez wiele lat uznawane za najlepsze, ale
    lantanowane niczym im nie ustępują, nie ma więc powodu żeby te
    torowane jeszcze stosować.

  • 48. Data: 2016-05-27 16:21:10
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Fri, 27 May 2016 16:18:01 +0200 __Maciek <i...@c...org>
    napisał:

    >Elektrody torowane były przez wiele lat uznawane za najlepsze, ale
    >lantanowane niczym im nie ustępują, nie ma więc powodu żeby te
    >torowane jeszcze stosować.

    Potwierdza to również sam Mistrz:
    http://www.weldingtipsandtricks.com/tungsten-electro
    des.html

  • 49. Data: 2016-05-27 17:29:04
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 22.05.2016 o 14:20, platformowe głupki pisze:
    > szybkie pytanie, czy spawarkę 230V można podłączyć do zwykłego gniazdka
    > w mieszkaniu w bloku? jeśli nie to jak coś pospawac w mieszkaniu?

    A na którym piętrze?

  • 50. Data: 2016-05-27 20:02:48
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Czarek pisze:

    > Co, gryzie?

    Coś musi? Właśnie mam ciekawy przykład

    http://alexjones.pl/aj/aj-nwo/aj-informacje/item/864
    22-amerykanski-agent-poznawszy-prawde-o-planach-rzad
    u-palnal-sobie-w-leb

    Szczególnie zwrócił moją uwagę fragment:
    "rząd posiada pełną bazę danych wszystkich, tak zwanych, preppersów
    survival'owców - tłum.). Ludzie ci będą w pierwszej kolejności brani pod
    uwagę"
    Daleko mi do paranoika, ale jakoś mam wrażenie że im mniej o mnie
    wiadomo tym dla mnie lepiej.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html