  • 11. Data: 2018-12-17 06:45:00
    Temat: Re: suweren nie rokuje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 16.12.2018 o 23:04, mk4 pisze:

    > No ale to jest typowa sytuacja przed która nie ma obrony. Chyba, ze
    > przez cale miasto będziesz jechał 20km/h.

    Ale wiesz, że możesz zwolnić przed przejściem a nie przez całe miasto
    20km/h. I tak - właśnie tak należy i tak robię.

    > A sytuacja jest jak najbardziej typowa.

    Niestety.

    Shrek

  • 12. Data: 2018-12-17 07:52:39
    Od: p...@g...com

    --Wystarczy światła zainstalować

    wszedzie ? dawaj kase to zaczne od jutra :-)

    ps cywilizowana czesc Europy juz wpadla jak zapewnic bezpieczenstwo pieszym na pasach
    ale Bolanda potrzebuje jeszcze z 10-15 lat

  • 13. Data: 2018-12-17 10:15:09
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-12-16 o 19:33, Shrek pisze:
    > A mnie uczyli, ze na przejściu się pieszych nie rozjeżdza. Na ogół da
    > się, tylko trzeba się ich spodziwać. Zasada jest nie "nie widzę
    > przeszkód to jadę" a "widzę, że nie ma przeszkód to jadę". Koleś niech
    > swojemu bogu w jakiego wierzy dziękuje, że chłopak cały z tego wyszedł i
    > niech przemyśli sytuację na przyszłość. Tobie też radzę, bo lepiej uczyć
    > się na cudzych błedach.

    Zluzuj majty

    Zdajesz sobie sprawę że nawet przy 50-30 km/h (nawet spodziewając się)
    (albo w dzisiejszą pogodę) możesz nie zdążyć zahamować jak Ci z za
    samochodu dziecko wybiegnie.
    Albo rowerzysta wyjedzie jop twoju mać. ;-)

    Jak się młodzieży nie uczy podstaw podstaw to fafnaście egzaminów na PJ
    nie pomoże

    PS. W dzień taki jak dzisiaj spodziewając się przechodnia na osiedlowej
    dróżce turlając się powoli bo ślisko potrąciłem psa na przejściu.
    Wbiegł dokładnie jak ten dzieciak

  • 14. Data: 2018-12-17 10:36:27
    Od: j...@j...org

    On Monday, December 17, 2018 at 7:04:44 AM UTC+9, mk4 wrote:

    > No ale to jest typowa sytuacja przed która nie ma obrony. Chyba, ze
    > przez cale miasto będziesz jechał 20km/h.

    Większość tokijskich ulic ma ograniczenie do 20 czy 30 km/h.

    Szybciej można jechać na drogach kilkupasmowych, gdzie przejścia dla pieszych są ze
    światłami.

    Korków mniej, niż w polskich miastach, zabitych na drogach dużo mniej.

    Da się, bez polskiego mądrzenia? Da.

  • 15. Data: 2018-12-17 10:49:49
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-12-17 o 10:36, j...@j...org pisze:

> [...]
    światłami.

    > Korków mniej, niż w polskich miastach, zabitych na drogach dużo mniej.

    Ale to żadna nowość, że jak samochody będą się poruszały w granicach
    0km/h to wypadków będzie zdecydowanie mniej. Tylko po co nam wtedy
    samochody?

  • 16. Data: 2018-12-17 10:50:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 16 Dec 2018 16:50:24 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

    > Anglicy maja pomysl. Do pewnego wieku dziecko na ulicy nie moze byc samo.

    No to przeciez jak u nas - dziecko do 10 lat samo po drodze publicznej
    nie moze.

    J.

  • 17. Data: 2018-12-17 10:57:13
    Od: j...@j...org

    On Monday, December 17, 2018 at 6:49:51 PM UTC+9, nadir wrote:

    > Ale to żadna nowość, że jak samochody będą się poruszały w granicach
    > 0km/h to wypadków będzie zdecydowanie mniej. Tylko po co nam wtedy
    > samochody?

    Coś konfabulujesz, nigdzie nie pisałem o 0 km/h.

    Ty z tych, którym mechanik cegłę przywiązał do pedału gazu i mają w d.... życie
    ludzi?

  • 18. Data: 2018-12-17 11:26:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-17 o 10:57, j...@j...org pisze:

    > Coś konfabulujesz, nigdzie nie pisałem o 0 km/h.
    >
    > Ty z tych, którym mechanik cegłę przywiązał do pedału gazu i mają w d.... życie
    ludzi?

    Ale stosujesz argumentację, że tak być powinno. Przecież tu kierowca
    jechał wolno, nawet jakby jechał 20/h, to nie uchroni go to przed
    wybiegnięciem karła zza przeszkody.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2018-12-17 12:08:47
    Od: p...@g...com

    -- Przecież tu kierowca jechał wolno, nawet jakby jechał 20/h, to nie uchroni go to
    przed wybiegnięciem karła zza przeszkody.

    jest subtelna roznica w drodze hamowania i skutkach wypadku w zaleznosci od predkosci
    ale to juz sad wyceni

  • 20. Data: 2018-12-17 12:17:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-12-17 o 12:08, p...@g...com pisze:
> [...]
    przed wybiegnięciem karła zza przeszkody.

    > jest subtelna roznica w drodze hamowania i skutkach wypadku w zaleznosci od

    Kilka metrów hamowania łącznie z reakcją, na śliskiej nawierzchni, to
    nie była szybka jazda.

    --
    Liwiusz