  • Data: 2020-01-05 22:53:38
    Temat: takie tam marudzenie o monitorach
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    witam
    mam monitor hp LP2475w. S-IPS. Zazwyczaj, 99% czytam, czarne litery na
    białym tle. Ale ostatnio mam trochę czasu uruchomiłem wiedzimina. Gdy w
    świecie gry jest noc - nic nie widzę. Co gorsza jak za blisko siądę,
    wlepiam gały w środek ekranu, na rogach monitora robią mi się srebrzyste
    poświaty, jakby straciły się kąty widzenia. Gdy monitor wyświetla jasne
    obrazy - niema tego efektu. sprawdziłem ustawienia moniotra na stronie
    http://lcdtech.info/en/tests/dynamic.range.htm
    najgorzej wychodzą "shadows" niebieskiego. pierwszych 4 wogóle nie
    widać. natomiast w czerwonych i zielonych "shadowsach" pierwszy rząd
    jest ledwo widoczny.
    zmieniałem ustawienia monitora - bez efektów. wręcz zmniejszenie
    kontrastu i jasności - poprawia widoczność "shadowsów" ale gdy w pokoju
    jest jasno - wyświetlany obraz jest za ciemny.

    10 lat temu, jak jeszcze oglądałem telewizje, miałem plazmę panasonica.
    odwzorowanie barw było zajebiste. Dla czego nie robi się monitorów
    plazmowych? Czy za normalne pieniądze można kupić jakiś monitor który
    nada sie i do wiedzmina i do tekstów na www?
    ToMasz