eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › wąskie zimówki
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 11. Data: 2014-10-30 20:03:51
    Temat: Re: wąskie zimówki
    Od: "Ajgul" <p...@k...uz>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:54526d7f$0$12623$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości
    > W dniu 2014-10-28 19:14, Ajgul pisze:
    >>> Czy skończyła się już na grupie PMS faza na opony zimowe, które powinny
    >>> być wąskie?
    >>
    >>Każdy gumiarz mi zalecał na zimę węższe opony od tych na lato. W
    >>autoryzowanym serwisie to samo.
    >
    > A spytales gumiarza jakim autem jezdzi i jakie zalozyl sobie opony ?
    > No i czy na nartach jezdzi ?

    Były i te argumenty, że pojazdy na Antarktydzie mają ogromne i szerokie
    opony, że ludzie na śniegu posługują się rakietami śnieżnymi...
    Ale to na nic, królował pogląd, że opony zimowe mają być wąskie, bo się
    "przegryzą przez śnieg do gruntu i złapią przyczepność". :) Takie
    oponiarskie fantasy.

    A.


  • 12. Data: 2014-10-31 10:42:52
    Temat: Re: wąskie zimówki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ajgul" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:m2u1u3$ff4$...@s...aioe.org...
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>>Każdy gumiarz mi zalecał na zimę węższe opony od tych na lato. W
    >>>autoryzowanym serwisie to samo.
    >
    >> A spytales gumiarza jakim autem jezdzi i jakie zalozyl sobie opony
    >> ?
    >> No i czy na nartach jezdzi ?

    >Były i te argumenty, że pojazdy na Antarktydzie mają ogromne i
    >szerokie opony, że ludzie na śniegu posługują się rakietami
    >śnieżnymi...
    >Ale to na nic, królował pogląd, że opony zimowe mają być wąskie, bo
    >się "przegryzą przez śnieg do gruntu i złapią przyczepność". :) Takie
    >oponiarskie fantasy.

    Takiej fantasy nie pamietam.
    Raczej panowal poglad ze wezsze opony to wieksze naciski i lepsze
    "wgryzanie w snieg".
    Ile w tym prawdy - nie wiem.
    Tzn troche wiem - naciski jednostkowe sa takie, jakie cisnienie w
    oponie :-)

    Jeszcze bym powiedzial ze przy wiekszych opadach sniegu kazdy
    centymetr przeswitu sie liczy, wiec aby te wezsze opony nie byly
    nizsze.

    J.


  • 13. Data: 2014-11-02 17:22:45
    Temat: Re: wąskie zimówki
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-31 10:42, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Ajgul" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:m2u1u3$ff4$...@s...aioe.org...
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >>>> Każdy gumiarz mi zalecał na zimę węższe opony od tych na lato. W
    >>>> autoryzowanym serwisie to samo.
    >>
    >>> A spytales gumiarza jakim autem jezdzi i jakie zalozyl sobie opony ?
    >>> No i czy na nartach jezdzi ?
    >
    >> Były i te argumenty, że pojazdy na Antarktydzie mają ogromne i
    >> szerokie opony, że ludzie na śniegu posługują się rakietami śnieżnymi...
    >> Ale to na nic, królował pogląd, że opony zimowe mają być wąskie, bo
    >> się "przegryzą przez śnieg do gruntu i złapią przyczepność". :) Takie
    >> oponiarskie fantasy.
    >
    > Takiej fantasy nie pamietam.
    > Raczej panowal poglad ze wezsze opony to wieksze naciski i lepsze
    > "wgryzanie w snieg".
    > Ile w tym prawdy - nie wiem.
    > Tzn troche wiem - naciski jednostkowe sa takie, jakie cisnienie w oponie
    > :-)
    >
    > Jeszcze bym powiedzial ze przy wiekszych opadach sniegu kazdy centymetr
    > przeswitu sie liczy, wiec aby te wezsze opony nie byly nizsze.
    >
    > J.
    >

    Na dobrą sprawę ile dni w roku mamy pokrywę śnieżną na drogach
    użytkowanych na co dzień? :)
    Zdecydowanie wolę mieć zimówkę normalnej szerokości i móc jechać jak
    człowiek w trasie gdzie jest goły suchy asfalt :)

    Latem mam 225/40/18 zimą 225/45/17 węższych typu 205 czy 195 sobie nie
    wyobrażam.

    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl


  • 14. Data: 2014-11-02 18:21:39
    Temat: Re: wąskie zimówki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Nov 2014 17:22:45 +0100, Lewis napisał(a):
    > W dniu 2014-10-31 10:42, J.F. pisze:
    >> Jeszcze bym powiedzial ze przy wiekszych opadach sniegu kazdy centymetr
    >> przeswitu sie liczy, wiec aby te wezsze opony nie byly nizsze.
    >>
    > Na dobrą sprawę ile dni w roku mamy pokrywę śnieżną na drogach
    > użytkowanych na co dzień? :)

    Tu nie o to chodzi ile dni, tylko jak pojedziesz nawet w tym jednym
    dniu, gdy warunki beda ekstremalne :-)

    Poza tym niektorzy w gorach mieszkaja, na narty jezdza i snieg nie
    jest im obcy. A "ale urwal" to w Szczecinie ponoc.

    > Zdecydowanie wolę mieć zimówkę normalnej szerokości i móc jechać jak
    > człowiek w trasie gdzie jest goły suchy asfalt :)
    > Latem mam 225/40/18 zimą 225/45/17 węższych typu 205 czy 195 sobie nie
    > wyobrażam.

    A zakladales do niego np 175/60/17 ?
    Bo opony to robia w roznych szerokosciach, pomijajac malucha to gdzies
    od 155 chyba, i mniejsze auta na waskich jezdza i jakos daja na
    asfalcie rade.
    Wiec ciekaw jestem czy to kwestia nosnosci, czy takie 70% z kola
    spadaja czy jeszcze co ...

    J.


  • 15. Data: 2014-11-02 18:51:59
    Temat: Re: wąskie zimówki
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1...@4...n
    et...
    > Dnia Sun, 02 Nov 2014 17:22:45 +0100, Lewis napisał(a):
    >> W dniu 2014-10-31 10:42, J.F. pisze:
    >>> Jeszcze bym powiedzial ze przy wiekszych opadach sniegu kazdy centymetr
    >>> przeswitu sie liczy, wiec aby te wezsze opony nie byly nizsze.
    >>>
    >> Na dobrą sprawę ile dni w roku mamy pokrywę śnieżną na drogach
    >> użytkowanych na co dzień? :)
    >
    > Tu nie o to chodzi ile dni, tylko jak pojedziesz nawet w tym jednym
    > dniu, gdy warunki beda ekstremalne :-)
    >
    > Poza tym niektorzy w gorach mieszkaja, na narty jezdza i snieg nie
    > jest im obcy. A "ale urwal" to w Szczecinie ponoc.
    >
    >> Zdecydowanie wolę mieć zimówkę normalnej szerokości i móc jechać jak
    >> człowiek w trasie gdzie jest goły suchy asfalt :)
    >> Latem mam 225/40/18 zimą 225/45/17 węższych typu 205 czy 195 sobie nie
    >> wyobrażam.
    >
    > A zakladales do niego np 175/60/17 ?
    > Bo opony to robia w roznych szerokosciach, pomijajac malucha to gdzies
    > od 155 chyba, i mniejsze auta na waskich jezdza i jakos daja na
    > asfalcie rade.

    Już nie mówiąc o tym, że specyfikacje rajdówek na lód i śnieg zawsze
    przewidują węższe gumy.
    Choć zwykle też kolcowane.



  • 16. Data: 2014-11-02 19:47:35
    Temat: Re: wąskie zimówki
    Od: "Moonski" <c...@i...nz>


    Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
    news:m35r00$kni$1@node2.news.atman.pl...
    >
    > Już nie mówiąc o tym, że specyfikacje rajdówek na lód i śnieg zawsze
    > przewidują węższe gumy.

    Bo chodzi o to, że w rajdach zasuwają koleinami, więc auto nie może mieć
    szerszych opon od koleiny. Tak po prostu jest łatwiej, bo nie wyrzuca go.
    Dlategoteż narty biegówki są wąskie. A na pewno nie "przylegają" lepiej do
    podłoża.
    Ale normalny człowiek nie jest na rajdzie, tylko na szosie, mniej lub więcej
    odśnieżonej.

    M.


  • 17. Data: 2014-11-02 20:55:39
    Temat: Re: wąskie zimówki
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-11-02 18:21, J.F. pisze:
    > Dnia Sun, 02 Nov 2014 17:22:45 +0100, Lewis napisał(a):
    >> W dniu 2014-10-31 10:42, J.F. pisze:
    >>> Jeszcze bym powiedzial ze przy wiekszych opadach sniegu kazdy centymetr
    >>> przeswitu sie liczy, wiec aby te wezsze opony nie byly nizsze.
    >>>
    >> Na dobrą sprawę ile dni w roku mamy pokrywę śnieżną na drogach
    >> użytkowanych na co dzień? :)
    >
    > Tu nie o to chodzi ile dni, tylko jak pojedziesz nawet w tym jednym
    > dniu, gdy warunki beda ekstremalne :-)
    >
    > Poza tym niektorzy w gorach mieszkaja, na narty jezdza i snieg nie
    > jest im obcy. A "ale urwal" to w Szczecinie ponoc.
    >
    >> Zdecydowanie wolę mieć zimówkę normalnej szerokości i móc jechać jak
    >> człowiek w trasie gdzie jest goły suchy asfalt :)
    >> Latem mam 225/40/18 zimą 225/45/17 węższych typu 205 czy 195 sobie nie
    >> wyobrażam.
    >
    > A zakladales do niego np 175/60/17 ?
    > Bo opony to robia w roznych szerokosciach, pomijajac malucha to gdzies
    > od 155 chyba, i mniejsze auta na waskich jezdza i jakos daja na
    > asfalcie rade.
    > Wiec ciekaw jestem czy to kwestia nosnosci, czy takie 70% z kola
    > spadaja czy jeszcze co ...
    >
    > J.
    >

    Zanim powiększyłem w nim hamulce na 330mm miałem 195/65/15 z kolcami. Na
    lodzie i śniegu było bardzo OK, na gołym asfalcie - tragedia.
    Później miałem 225/45/17 i na gołym asfalcie była kolosalna różnica na
    plus, na śniegu różnica niezauważalna na lodzie sporo na minus...

    Kolejny etap na nadchodzący sezon to 365mm hamulce i nie wiem czy w 18"
    to się zmieści...


    --
    Pozdrawiam
    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl


  • 18. Data: 2014-11-02 21:24:18
    Temat: Re: wąskie zimówki
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-11-02 o 19:47, Moonski pisze:

    > Bo chodzi o to, że w rajdach zasuwają koleinami, więc auto nie może mieć
    > szerszych opon od koleiny. Tak po prostu jest łatwiej, bo nie wyrzuca
    > go. Dlategoteż narty biegówki są wąskie. A na pewno nie "przylegają"
    > lepiej do podłoża.

    Jakieś naciągane to tłumaczenie.
    Jakoś rajdy na śniegu nie kojarzą mi się z koleinami.
    Jesteś rajdowcem czy tylko Sikorskiego rodzina?

    z

    PS.
    https://www.google.pl/search?q=rajdy+samochodowe+na+
    %C5%9Bniegu&espv=2&biw=1680&bih=989&source=lnms&tbm=
    isch&sa=X&ei=cpJWVJXCNtfVas_rgcAD&ved=0CAYQ_AUoAQ#fa
    crc=_&imgdii=_&imgrc=Qw01QNlIuP0W-M%253A%3BYHed9ed04
    L_7SM%3Bhttp%253A%252F%252Fi.iplsc.com%252F-%252F000
    32Z2V8WX04LPR-C116-F4.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fmotor
    yzacja.interia.pl%252Frajdy-i-wyscigi%252Fnews-pierw
    szy-raz-fiesta-po-sniegu%252CnId%252C1386591%3B625%3
    B371


  • 19. Data: 2014-11-02 21:31:06
    Temat: Re: wąskie zimówki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Nov 2014 20:55:39 +0100, Lewis napisał(a):
    > W dniu 2014-11-02 18:21, J.F. pisze:
    >>> Zdecydowanie wolę mieć zimówkę normalnej szerokości i móc jechać jak
    >>> człowiek w trasie gdzie jest goły suchy asfalt :)
    >
    > Zanim powiększyłem w nim hamulce na 330mm miałem 195/65/15 z kolcami. Na
    > lodzie i śniegu było bardzo OK, na gołym asfalcie - tragedia.
    > Później miałem 225/45/17 i na gołym asfalcie była kolosalna różnica na
    > plus, na śniegu różnica niezauważalna na lodzie sporo na minus...

    Ale na czym polega ta "tragedia" ?

    Bo na roznych szerokosciach jezdzilem i zadnej tragedii nie
    zauwazylem. Szersze o tyle lepsze, ze male ubytki w asfalcie sa
    niewyczuwalne.

    Fakt, ze moje silniki nie wymagaly zmiany hamulcow..

    J.


  • 20. Data: 2014-11-02 21:31:55
    Temat: Re: wąskie zimówki
    Od: z <...@...pl>

    http://www.opony.com.pl/artykul/jakie-opony-na-zime-
    waskie-czy-szerokie/?id=1070

    "Szerokie zimówki mają oczywiście swoje wady. Specjaliści Continental
    przyznają, że przyczepność szerokich opon zimowych pozostawia wiele do
    życzenia w głębokim świeżym śniegu. Ze względu na powstający klin, który
    proporcjonalnie zwiększa się wraz ze wzrostem głębokości opon. Natomiast
    węższa opona łatwiej przebija się przez luźny i głęboki śnieg. To
    właśnie ta zaleta węższych opon sprawia, że są one dziś powszechnie
    stosowane zimą."

    Jak ktoś tu napisał zależy czego się oczekuje.
    Ja się głównie turlam i nie szaleję z prędkością. Dlatego zależy mi
    właśnie na trakcji w głębokim świeżym śniegu i dotarciu do celu.

    z

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: