  • 11. Data: 2015-11-30 22:00:43
    Temat: Re: wyprzedzanie pojazdu uprzywilejowanego poza terenem zabudowanym
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 30.11.2015 o 21:40, Krysteck pisze:

    > Nie mówię o literze prawa, tylko logice.

    Słaba ta Twoja logika i wyobraźnia, więc jednak skup się bardziej na
    literze prawa, bo z logiką nie bardzo Ci idzie.

  • 12. Data: 2015-11-30 22:01:00
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 30.11.2015 o 21:56, Michał Jankowski pisze:

    > Nawet jeśli się spieszy, to nie znaczy, że 'zwyczajny pojazd' nie może
    > jechać szybciej. Wątpię, by duże wozy strażackie jeździły 140 km/h.

    Oczywiście, to też jest argument.
    Nawet jeśli by osiągały ponad 140km/h, to ich przyspieszenie jest dużo
    niższe niż przeciętnej osobówki i jest dużo czasu aby je wyprzedzić

    --
    Czarek

  • 13. Data: 2015-11-30 22:18:44
    Od: "Krysteck" <k...@i...pl>

    Użytkownik "Czarek" <c...@n...fm> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, to też jest argument.
    > Nawet jeśli by osiągały ponad 140km/h, to ich przyspieszenie jest dużo
    > niższe niż przeciętnej osobówki i jest dużo czasu aby je wyprzedzić

    To ma sens, przekonaliście mnie, wychodzi mój brak obycia za kółkiem

  • 14. Data: 2015-11-30 22:21:47
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 30 Nov 2015 21:21:46 +0100, Krysteck napisał(a):

    > Poległem na tym pytaniu na teście. Trudno, wykuję tak jak ma być, a nie
    > jak podpowiada rozum, jednak zastanawia mnie do czego służy ten przepis,
    > po co i dlaczego miałbym się gdzieś spieszyć bardziej, niż pojazd służb
    > ratowniczych na sygnale?

    IMO ustawodawca nie miał na myśli tych, co lecą na złamanie karku, tylko by
    pojazd uprzywilejowany jadąc wolno (awaria / patrol / itp.) nie zablokował
    drogi między miejscowościami. Sytuacja rzadka, ale możliwa.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2015-11-30 22:52:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-30 o 22:21, Borys Pogoreło pisze:
    > pojazd uprzywilejowany jadąc wolno (awaria / patrol / itp.)

    Ani awaria, ani patrol nie mieści mi się w uzasadnieniu bycia pojazdem
    uprzywilejowanym ;)

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2015-11-30 22:57:21
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-11-30 o 21:21, Krysteck pisze:
> [...]
    > po co i dlaczego miałbym się gdzieś spieszyć bardziej, niż pojazd służb
    > ratowniczych na sygnale? Co sądzicie? Ile razy zdarzyło wam się

    Zapamiętnijta kursanty raz na jutro:
    logika i "zdrowy rozum" nijak się mają do przepisów.
    Pomijając już kwestie regulowania przepisami krzywizny banana i długości
    płomienia świecy to jest cała masa przykładów, gdzie "zdrowy rozum" się
    burzy. Już nie wspomnę o czymś takim, jak duch prawa, który jest u nas
    nagminnie gwałcony przez funkcjonariuszy przestrzegających litery prawa
    a mających dupoko w głębie tego ducha.

    A co do wyprzedzania to zdarzyło mi się kilka razy, w tym:
    straż pożarną jadącą Starem 66
    więźniarkę SW (tym, to się chyba nie spieszyło ;-)
    Jacek

  • 17. Data: 2015-11-30 23:56:44
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

> [...]

    > ratowniczych na sygnale? Co sądzicie? Ile razy zdarzyło wam się wyprzedzić

    Ciężki, stary, wypełniony pewnie po brzegi wodą, wóz bojowy straży pożarnej
    pod górkę to tak ledwo 50km/h da radę. Generując takie kłęby dymu jakby sam
    się palił :)

  • 18. Data: 2015-12-01 00:14:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Krysteck,

    > Opiszesz sytuacje? po prostu na mój chłopski rozum, nie ma nic
    > ważniejszego od pędzącej do wypadku karetki/straży pożarnej/policji i
    > dlaczego ja miałbym się bardziej spieszyć niż ów pojazd.
    > Nie mówię o literze prawa, tylko logice.

    Skąd pomysł, że oni jeżdżą tylko do wypadków?

    Jeżdżą karetki z narządami, stosunkowo powoli. Jeżdżą samochody
    przewożące podejrzanych czy skazanych, jeżdżą bankowozy z kasą.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2015-12-01 00:14:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Krysteck,

> [...]
    > ratowniczych na sygnale? Co sądzicie? Ile razy zdarzyło wam się wyprzedzić

    Zdarzyło mi się na drodze do Jeleniej Góry. Jechał w tempie ślimaczym,
    to wyprzedziłem. W zabudowanym jechał jak wariat i mnie wyprzedzał
    tylko po to, żeby poza zabudowanym zwolnić. Do dzisiaj nie pojmuję, po
    co to robił.

    --
    Best regards,
    RoMan