  • 31. Data: 2016-08-27 12:31:58
    Temat: Re: zalałbym sobie...
    Od: b...@g...com

    użytkownik szod napisał:

    > Ja zalewałem nóżki tranzystorów (z przylutowanymi przewodami) Distalem.
    > Nic nie zażarło.

    Sam poksipol czy distal nic nie zeżre. Kolega miał wilgoć
    + ogniwo na zwarciu, platyna+miedź. Wystarczy zamoczyć
    jedna stroną taką linkę, a na drugi dzień ciecz krystalizuje
    na drugim końcu.

  • 32. Data: 2016-08-27 21:46:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    Uzupełniam wiedzę kosmiczną - w temperaturze 60 st. żywica EP180
    twardnieje do poziomu "twarda guma do żucia" po ok. 2 godz.

    Niestety, jako zabezpieczenie jest do dupy.
    Po ok. 20 godz żywica jest dość twarda, ale daje się raczej prosto
    odłupać. Ma słabą przyczepność do samego PCB jaki i elementów.

    Jednym słowem, nadaje się tylko do "głębokiego" zalewania, bez
    specjalnych zastosowań "przeciwkradzieżowych". Dwie stówki poszły się
    kochać można powiedzieć...

    ---
    Avast.

  • 33. Data: 2016-08-27 21:51:02
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-08-27 o 12:31, b...@g...com pisze:

    > Sam poksipol czy distal nic nie zeżre. Kolega miał wilgoć
    > + ogniwo na zwarciu, platyna+miedź. Wystarczy zamoczyć
    > jedna stroną taką linkę, a na drugi dzień ciecz krystalizuje
    > na drugim końcu.

    Według MSDSów w obu tych klejach utwardzaczem jest amina. Nie byłbym
    taki pewny, że nic nie zeżre.
    A swoją drogą, poxipol słabo trzyma się plexi, a jeszcze gorzej PCV
    izolacji. Spoina jest nieszczelna i wilgoć ma prawo się dostać.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 34. Data: 2016-08-27 21:55:51
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-08-27 o 08:37, Dariusz Dorochowicz pisze:

    > Ja się jeszcze zastanawiałem nad plastikiem plus żywicą, tzn najpierw
    > plastik, a na to jakaś masa, wtedy może mogłaby być nieco bardziej
    > agresywna, ale to takie "rozmyślania przy łowieniu" ;)
    > Problemów przy tym parę by było, bo z jednej strony plastik musiałby
    > pewnie uszczelnić wszystko, a po drugie to coś nakładane na niego po
    > pierwsze nie uszkodzić tegoż, a po drugie trzymać się.

    To się będzie raczej słabo trzymać. Plastik 70 to akryl, mało wytrzymały
    mechanicznie. Spoina byłaby pewnie mocniejsza po spryskaniu płytki
    Urethanem, ale jeśli się nie sprawdzi, to się nie wie :-(

    P.P.

  • 35. Data: 2016-08-27 23:07:11
    Od: f...@g...com

    użytkownik Paweł Pawłowicz napisał:

    > A swoją drogą, poxipol słabo trzyma się plexi, a jeszcze gorzej PCV
    > izolacji. Spoina jest nieszczelna i wilgoć ma prawo się dostać.

    Też miałem kiedyś takie dziwne pomysły, zalałem termoparę
    klejem do pleksy (acrifix), dałem kilka warstw. Teoretycznie taki klej
    po wyschnięciu ma właściwości pleksy, zeżarło środek po
    kilku miesiącach.