eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieria › zawór-przepustnica pracująca w spalinach samochodowych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 13

  • 11. Data: 2014-08-07 18:30:28
    Temat: Re: zawór-przepustnica pracująca w spalinach samochodowych
    Od: "wowa" <w...@g...pl>


    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    news:lroc95$u4u$1@node1.news.atman.pl...
    > Szczelność nie jest wymagana, to ma służyć tylko do zamknięcia "wolnego
    > wydechu" (tzn pozostaje nadal otwarty ciąg dla spalin przez tłumik, i tym
    > ciśnienie ucieka) podczas spokojnej jazdy. Gdy ciśnienie/obroty/etc
    > przekroczone - otwiera się ta przepustnica i wydech jest "pusty" bez
    > oporów.
    > I nie - nie chcę zrobić ryczącego potwora - w tym problem że teraz tak
    > jest rycząco-bucząco (prawie pusty wydech), a ja chcę to wyciszyć (na
    > luzie/na niskich obciążeniach).

    A nie możesz naprawić tłumików? Dać większe dla większego przepływu? O ile
    wiem, to tłumiki dobiera się specjalnie do całego cyklu pracy.
    Wojtek


  • 12. Data: 2014-08-08 07:56:25
    Temat: Re: zawór-przepustnica pracująca w spalinach samochodowych
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-08-07 18:30, wowa pisze:
    >> I nie - nie chcę zrobić ryczącego potwora - w tym problem że teraz tak
    >> jest rycząco-bucząco (prawie pusty wydech), a ja chcę to wyciszyć (na
    >> luzie/na niskich obciążeniach).
    >
    > A nie możesz naprawić tłumików? Dać większe dla większego przepływu? O
    > ile wiem, to tłumiki dobiera się specjalnie do całego cyklu pracy.
    Pewnie tak się robi, ale jak zwykle wymaga to kompromisów. Tutaj ktoś
    zdecydował, że kompromisem między skomplikowaniem wydechu, ceną tłumików
    i efektywnoscią tłumienia oraz oporami przepływu maksymalnego - jest
    73dB luzem, i to jest ok. A ja twierdzę że nie jest - i chcę to poprawić
    kosztem skomplikowania układu.

    "naprawić" nie bardzo mogę - wyobraź sobie, że (przy "pełnym gwizdku")
    rura 3" średnicy ma co wyrzucać (jak chcesz, to sobie policz co robi
    +1.7bar ładowania na 2.5L silniku i ~6700rpm), i do tego jest wystrojony
    silnik, co ani proste ani tanie nie jest, i jak jest zrobione dobrze -
    to nie chcę tego zepsuć zmieniając cokolwiek w charakterystyce wydechu.


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173


  • 13. Data: 2014-08-08 17:02:37
    Temat: Re: zawór-przepustnica pracująca w spalinach samochodowych
    Od: "wowa" <w...@g...pl>


    Użytkownik "BartekK" <s...@d...org> napisał w wiadomości
    news:ls1p8m$rnv$1@node1.news.atman.pl...
    >
    > "naprawić" nie bardzo mogę - wyobraź sobie, że (przy "pełnym gwizdku")
    > rura 3" średnicy ma co wyrzucać (jak chcesz, to sobie policz co robi
    > +1.7bar ładowania na 2.5L silniku i ~6700rpm), i do tego jest wystrojony
    > silnik, co ani proste ani tanie nie jest, i jak jest zrobione dobrze - to
    > nie chcę tego zepsuć zmieniając cokolwiek w charakterystyce wydechu.
    >
    >
    Pewnie masz swoją rację. tylko wyobraż sobie szok na starcie jakbyś
    podjechał cichutkim samochodem :)
    Wojtek

strony : 1 . [ 2 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: