  • 21. Data: 2014-01-06 21:56:12
    Temat: Re: zmiaina przepisów o VAT - takie-tam
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 16:02:40 UTC+1 użytkownik Megrims napisał:
> [...]
    >
    > oświadczenie, żę wg niego nie ma w Polsce samochodów osobowych,
    >
    > które są wykorzystywane WYŁĄCZNIE na potrzeby DG. I zapowiada
    >
    > zmasowane kontrole u podatników, którzy zakupili na początku
    >
    > 2014 roku auto z kratką i dokonali 100% odpisu.
    >

    > Nawet jak będzie to koparka, którą da się podjechać do sklepu
    >
    > po skrzynkę piwa na zapadłej wsi, to nie ma odpisu 100% VAT
    >
    > od paliwa i zakupu. W końcu 99,99% czasu to nie jest WYŁĄCZNIE.
    >

    > Celuję, żę jedynie odpis VAT będzie możliwy w bezpieczny sposob
    >
    > w przypadku zakupu suwnicy portowej.
    >

    > Ogólnie na tej zmianie przepisów, to ja zostałem wyjebany.

    Po co kupować osobową ciężarówkę skoro można kupić ciężarówkę osobową. Niektóre
    przecudnej urody są i prowadzą się lepiej od niejednej żony. I chuj że palą trzy
    litry więcej na setkę skoro wszystko można wrzucić w koszty.

  • 22. Data: 2014-01-06 21:57:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 06 Jan 2014 20:13:02 +0100, jerzu napisał(a):
    > On Mon, 6 Jan 2014 19:51:55 +0100, "J.F."
    >
    > Ale ja pracę zaczynam na parkingu pod domem. Nie wolno mi?

    Na etacie i wpisane w umowe o prace ?
    Moze i wolno ... ale tez US potrafi takich dowcipnisiow utemperowac
    szybko i skutecznie :-)

    Zawsze moze za toba pojezdzic kontrola skarbowa, sfotografowac jak
    zakupy z marketu wieziesz do domu, cofnac VAT sprzed 5 lat, doliczyc
    karne odsetki :-)

    J.

  • 23. Data: 2014-01-06 22:07:24
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > Po co kupować osobową ciężarówkę skoro można kupić ciężarówkę osobową.

    ile kosztuje taka najtańsza 4 osobowa ciężarówka?
    może być 10 letnia

    ToMasz

  • 24. Data: 2014-01-06 22:48:42
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 22:07:24 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > ile kosztuje taka najta�sza 4 osobowa ci�ar�wka?
    >
    > mo�e by� 10 letnia
    >

    > ToMasz

    Mnie dziesięcio letni Renault Master z wszystkimi naprawami kosztował 10 tysięcy.
    Jest w stanie technicznym takim że jak bym miał za godzinę jechać do Chin to wsiadam
    i jadę. Z tym że on 3 osobowy jest. Fotel kierowcy wygodniejszy od foteli z wielu
    samochodów osobowych klasy średniej. Dla pasażerów gorsze fotele. Ale ten mój nie dla
    pasażerów kupiony. Tam gdzie pracuję od czasu do czasu jest Renowka w wersji małego
    autobusiku łapiącego się na ma PJ do 3,5 tony. 2 bardzo wygodne fotele dla pasażerów,
    można je odwrócić że albo w kierunku jazdy albo przeciwnie. Z tyłu bardzo wygodna
    kanapa. Stoliczek, w czasie jazdy pasażerowie w karty mogą grać i pic kawę. Silnik
    nie wiem jaki ale kierowca co nim jeździ twierdzi ze 170 jechał i jeszcze miał gaz
    pod nogą. Nigdy nie lubiłem dużych samochodów. Jak pierwszy raz wsiadłem w tego
    mojego to się w nim zakochałem miłością wielką i czystą. Dla normalnego człowieka jak
    by kupił sztukę nówkę nie śmiganą z foliami na fotelach, to jak by dbał. To auto nie
    do zajebania przez 30 lat. Drobnymi rzeczami się różnią takie samochody od osobowych.
    Sworznie zwrotnicy na przykład są wymienne a wahacze nie z blachy tylko odkuwki ze
    staliwa. Sworzeń chyba 60 złotych, stówa z wymianą.

  • 25. Data: 2014-01-06 23:17:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > Na etacie i wpisane w umowe o prace ?
    > Moze i wolno ... ale tez US potrafi takich dowcipnisiow utemperowac
    > szybko i skutecznie :-)

    Wolno, całkiem legalnie (nawet orzecznictwo jest)

    > Zawsze moze za toba pojezdzic kontrola skarbowa, sfotografowac jak
    > zakupy z marketu wieziesz do domu, cofnac VAT sprzed 5 lat, doliczyc
    > karne odsetki :-)

    Ja tez się zastanawiam dlaczego tego nie robią.
    Żniwa, że aż hej - ale jednak nie temperują nikogo- jak chciałbyś
    szybko i skutecznie. Gdzie haczyk?

  • 26. Data: 2014-01-06 23:23:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > W domu ... to po co im sluzbowe auto ?

    Po to, żeby jak będą wezwani, to mieli szybko auto pod ręką?

    > Gdzies jednak pracownicy po pracy musza odstawic te auta.
    > Na publiczny parking pood firma ? Prosze bardzo, to juz przeciez
    > trenowano, fotka, tlumaczenie, kara i podatek :-)

    Na płatny parkinkg w miejscu zamieszkania.
    Poczytaj więcej o użytkowaniu samochodów służbowych.

    > No to sie nie masz czego bac, kupuj smialo :-)

    Jak ktoś ma uporządkowane te sprawy, to US niewiele może.

  • 27. Data: 2014-01-06 23:29:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jan 2014 23:23:04 +0100, cef napisał(a):
    > Na płatny parkinkg w miejscu zamieszkania.
    > Poczytaj więcej o użytkowaniu samochodów służbowych.

    Sugeruje ze firma udostepnia pracownikowi samochod na przejazd do/z
    pracy. A to juz podstawa do opodatkowania :-)

    Kluska pewnie tez tak myslal :-)

    J.

  • 28. Data: 2014-01-06 23:50:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F. wrote:

    > Sugeruje ze firma udostepnia pracownikowi samochod na przejazd do/z
    > pracy. A to juz podstawa do opodatkowania :-)

    Nie. W przypadku gdy pracownik ma być dyspozycyjny, to
    nie jest ten przejazd do domu opodatkowany.
    Są urzędowe interpretacje na to.

    > Kluska pewnie tez tak myslal :-)

    To pokazówka.
    Za dużo "małych klusek" by musieli przełknąć.

  • 29. Data: 2014-01-07 07:31:57
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-01-06 22:48, k...@g...com pisze:

    > Mnie dziesięcio letni Renault Master z wszystkimi naprawami kosztował 10 tysięcy.

    Jest w stanie technicznym takim że jak bym miał za godzinę jechać do
    Chin to wsiadam i jadę. Z tym że on 3 osobowy jest. F

    ale on pytał o 4-osobowy. Ja też mam "ciężarówkę" 2-osobową, choć czasem
    potrzebuję pojechać w 4-5 osób (wtedy zwykle jadę na dwa auta), no i
    moje prywatne kombi jest bardziej pakowne od tej ciężarówki (bo ona 3m
    rurki nie zmieści, a kombi owszem).
    Na co dzień męczyć się Masterem jak potrzebujesz coś wielkości choćby
    Fabii- umówmy się, robisz to tylko dla fiskusa...

    Łukasz

  • 30. Data: 2014-01-07 08:45:27
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 6 stycznia 2014 17:09:50 UTC+1 użytkownik Megrims napisał:
    > Podobno teraz na czasie jest wynajem d�ugoterminowy aut osobowych
    >
    > z Niemiec lub Czech.

    W Polsce Toyota ma w ofercie wynajem dlugoterminowy.